Schoolmusical WP Kees Boeke

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • w.eckhardt
    • Apr 2006
    • 46

    Schoolmusical WP Kees Boeke

    Helaas ga ik als technicus op deze school stoppen, in verband met het oprichten van een eigen bedrijf.
    (niets binnen de licht/geluidsbranche, maar bijlessen en examentrainingen exacte vakken)

    Ik heb altijd erg veel gehad aan het forum lezen en af en toe wat vragen stellen. Dit is dan ook het gemiddelde beeld van al onze schoolvoorstellingen.

    Met 2 dagen opbouwtijd en een crew van 4 jongens van 14-17, is dit toch wel een mooi eindresultaat volgens mij.

    Film
    Whodannit - geschreven door Hilderie Jurriens
    Doel van het lichtplan: overdreven kleuren, simpel te bedienen, cartooneske beelden

    Licht:
    Strand 200plus 48

    6x ADJ LED-par voor achterdoek
    24x Par64 MF
    9x ACL 250W
    20x ADB PC 1kW
    6x ADB 1kW spot
    2x Nietenhammer 1kW spot

    1x 800W rookmachine voor af en toe effect
    1x 300W rookmachine met fan voor net-niet-helemaal-hazer-effect. (Op hazers slaan de brandalarmen af...)

    Geluid:

    Midas Venice 240 (zang+drum)
    Yamaha 01v (band+bandmonitors)

    4x SM57
    1x beta56
    1x beta52
    3x AKG CK93
    2x AKG CK91
    3x Dap audio kleinmembraamcondensator
    3x Shure druppelmicrofoon
    3x SE audio kleinmembraam
    1x Sennheiser zender/ontvanger + DAP druppelmicrofoon
    Kick/tom1/tom2 - DDRUM elektrische set met gaasvellen

    6x Nexo PS10 - 2xFOH, 2xdelay, 2xmonitor
    Bijbehorende sub als sub
    Behringer 215 als drummonitor

    De zang bestond gedeeltelijk uit een koortje van 9 meiden, waarvoor er totaal 6 overhead-microfoons "verstopt" boven ze hingen
    Band bestond uit: 3x gitaar, 1x basgitaar, 1x drum, 2x viool, 2x cello, 2x dwarsfluit, trompet, sax
    Spelers: maximaal 40 spelers in massascene's tegelijkertijd op het podium
    Speelvlak: 8x8 meter

    Zaalcapaciteit: 180 zitplaatsen

    Binnenkort komt er ook nog een videomontage van het geheel op youtube te staan.
    En als iemand gaat zeuren over de vieze balletvloer: In scene 2 wordt er een lijk begraven, waarbij voor effect ook gewoon echt aarde wordt geschept. Daar is niet tegenop te dweilen...
    Last edited by w.eckhardt; 17-04-12, 19:46.
  • mrVazil
    • Mar 2010
    • 330

    #2
    niet iedereen heeft facebook...

    Comment

    • JosV
      • Jan 2012
      • 21

      #3
      Of wel Facebook, maar de link doet het niet... Of geen toestemming om de pagina te bekijken :P

      Comment

      • keenoncoolstuff
        • May 2003
        • 695

        #4
        Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar
        Deze pagina kan nu niet worden weergegeven. Mogelijk is deze tijdelijk niet beschikbaar, is de link verlopen, of heb je geen toestemming om deze pagina te bekijken.
        Schiet niet op...
        All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
        If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

        Comment

        • moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

          #5
          Schiet niet op...
          Zal het echt sneller van gaan...not

          Heb W. een mailtje gestuurd met het verzoek om de foto's anders te hosten...of de pagina anders beschikbaar te maken, even geduld er wordt aan gewerkt!
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

          Comment

          • w.eckhardt
            • Apr 2006
            • 46

            #6
            Sorry, ik dacht dat ze publiek stonden... Morgen doe ik poging 2 (vandaag even wat krap in m;n tijd)

            Comment

            • w.eckhardt
              • Apr 2006
              • 46

              #7
              Originally posted by w.eckhardt
              Sorry, ik dacht dat ze publiek stonden... Morgen doe ik poging 2 (vandaag even wat krap in m;n tijd)
              In plaats van foto's dan maar een film met wat homecamera's gemaakt...

              Comment

              • kokkie
                • Nov 2003
                • 1166

                #8
                Even door de film 'gezapt' en het eerste wat in me opkomt is 'camera's witten'.

                Verder staat iedereen goed in het licht en wordt het decor best aardig gebruikt, maar als ik naar de materiaallijst kijk denk ik dat er veel meer sfeer gecreëerd kan worden.
                Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                Comment

                • w.eckhardt
                  • Apr 2006
                  • 46

                  #9
                  @Kokkie

                  Tja, youtube-versie... Als ik hier de kwaliteit hoog genoeg van maak, dan koopt natuurlijk niemand de DVD (ik moet ook ergens wat winst draaien...)
                  En dit was ook opgenomen met 4 huis-tuin-keukencamera's die 2 jaar geleden nog geen 200 euro/stuk kostten...

                  Toch ben ik benieuwd naar het maken van meer sfeer. Suggesties zijn altijd welkom.

                  Om maar even aan te geven hoe snel het ging met lampen:
                  Groene doek: 4x 1kW 139, 2x 1kW 200
                  Blauwe doek: 3x 1kW 195, 2x 1kW 200
                  Band: 3x 1kW 152

                  Dekkende tops:
                  204 - 9 lampen (scene's bij de boom)
                  blauw (kleurverloop van achter naar voor, weet nummers even niet uit hoofd) - 12 lampen (nachtscenes)
                  201 - 6 lampen (gemeenteraad)

                  Podiumoppervlak was 8x10 meter

                  En grootste probleem: Iemand had die avond de airco en aangezet, met als resultaat dat de hazer er meteen uit gefilterd werd... Dat had wel een aardige klap op de totaalsfeer, vooral in de spookscene waar de ACL's nu volledig wegvielen vergeleken met andere avonden...

                  Comment

                  • lightjockey ty
                    • Jan 2010
                    • 36

                    #10
                    wat ik niet zou doen is met die losse parren op je achter doek werken. dit geeft een hele rommelige en onnatuurlijke sfeer. dit kon je beter oplossen met een strak gespannen achterdoek in erste instantie,en een paar goede horizon bakken rgb. voorderest meer met je zij licht werken. hier krijg je mooie contouren mee op de lichamen en in theater geeft dat een mooi dramatisch effect.

                    Comment

                    • Stoney3K
                      • Sep 2007
                      • 1399

                      #11
                      Originally posted by w.eckhardt
                      @Kokkie

                      Tja, youtube-versie... Als ik hier de kwaliteit hoog genoeg van maak, dan koopt natuurlijk niemand de DVD (ik moet ook ergens wat winst draaien...)
                      Ik mag toch hopen dat YouTube niks verandert aan de witbalans van je camera's?
                      First make it work, then make it look pretty!

                      Comment

                      • w.eckhardt
                        • Apr 2006
                        • 46

                        #12
                        Originally posted by Stoney3K
                        Ik mag toch hopen dat YouTube niks verandert aan de witbalans van je camera's?
                        Klopt. Alleen het waren 4 vrij simpele camera's waarmee alles gefilmd is. (200 euro/stuk nieuw in de winkel, 2 jaar geleden). Ik moest het dus doen met wat er daaruit kwam. Ze stonden allemaal op automatische witbalans ingesteld...

                        In de DVD-versie heb ik bij elke scene achteraf de witbalans goedgezet.
                        (Youtube-versie is online gezet toen ik 3 uur bezig was met editen, lees: inladen van alle fragmenten, geluid en beeld synchroniseren en grofweg op het juiste moment van videospoor wisselen)

                        Blijft het natuurlijk nog steeds dat ik eigenlijk natuurkundeleraar ben, dus elk commentaar wat jullie hebben gebruik ik om een volgende show mooier te krijgen. Ik weet namelijk dat dit nog verre van perfect is.

                        Hoewel ik wel moet zeggen dat de camera's de LED-parren op het achterdoek veel sterker lijken weer te geven. Vanuit de zaal leek het vrijwel egaal belicht...

                        Comment

                        • showband
                          • May 2001
                          • 4524

                          #13
                          Originally posted by w.eckhardt
                          Hoewel ik wel moet zeggen dat de camera's de LED-parren op het achterdoek veel sterker lijken weer te geven. Vanuit de zaal leek het vrijwel egaal belicht...
                          als natuurkundeleraar is dat goed te begrijpen.

                          de bandbreedte van led licht heeft forse, smalbandige pieken.
                          de vertekening van goedkope (plastic) lenzen van camera's accentueert dit nog eens.
                          de gevoeligheid van de pixels in camera's is ook niet optimaal voor "colorbursts"
                          Als je nog eens een goedkope camera met "heel veel megapixels-voor-weinig-geld" gebruikt zal aan de randen van elke pixel meer problemen ontstaan waardoor het oplossend vermogen slechter kan zijn dan van lage hoeveelheden pixels.
                          De kwaliteit van de interne encriptie is slechter waardoor er slechter "gemiddeld"wordt. Puur om goedkopere (minder krachtige) rekenchips te kunnen gebruiken.
                          En de lichtmeting wil trouwens ook nog wel een van slag raken door kleurpieken als ie goedkoop uitgevoerd zijn.... (die staan op "meer of minder zon op het kinderfeestje" ingesteld en weten het verschil nietvoor de camera. Tussen meer en minder rood of blauw.

                          ergo je ziet het kwaliteitsverschil tussen je ogen en die van de camera.
                          Het vergelijken van diverse camera's (foto, film) is iets waar je populair een leuk stukje les mee kunt doen.

                          Is een leuke voor in de klas:
                          Laat alle leerlingen van een licht opstelling met hun telefoons en meegebrachte fotocamera's foto's maken.
                          gebruik bv LED warm , koud, gekleurd, TL, gloeilamp.
                          laat die schijnen op een paar vellen ruitjespapier, een kleurkaart en wat egaal gekleurde vellen + wit en zwart
                          Plaats die met legenda op de schoolserver. En laat alle leerlingen een verslagje schrijven met wat ze ZIEN.
                          Zo kweek je kritische consumenten, inzicht in natuurkunde, en wie weet.... willen ze dan wel techniek gaan studeren.
                          Last edited by showband; 17-05-12, 11:14.
                          lekker belangrijk!

                          Comment

                          Working...