J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 2 Eerste 1 2

Standaard

Het probleem bij mij op school is dus: Er is geen budget, helaas. En dit zeggen ze ieder jaar opnieuw. Geldt niet alleen voor de dmx, maar ook voor andere dingen. Bijvoorbeeld: Wij draaien musicals etc (eigenlijk ons hele licht) op een ZERO88 Fat Frog, maar die is ver overleden. LCD's die nnauwelijks te lezen zijn, cola gemorst over het paneel, effectenwiel dat kapot is, etc. Maar, een klein lichtpuntje: ze willen hééél misschien een (nieuwe) lichttafel kopen. Maarja, het mag niet te duur zijn, jullie kennen het wel.

Ingeschreven
    Nov 2008

Standaard

gaat het liggen rotzooien met elkaar (moving heads gaan spacen enzo).

klinkt als storing op het dmx signaal inderdaad.
    DMX splitter kan hierbij de uitkomst zijn.

En leer de Pearl goed kennen,
    want wat anderen ook al zeggen, je movinghead gewoon rustig laten bewegen en roterende gobo's hun werk laten doen, of met een simpele color chase kan je veel mooiere plaatjes maken.

Standaard

De Pearl staat niet bij ons op school, maar ik ga regelmatig mee op licht-klus, en gebruiken daar alleen Avolites (ook omdat we geen andere merken hebben). De DMX-splitter is opzich een goed idee, bij het bedrijf waar ik werk, werken ze ook met splitters, maar nogmaals, geld is op die school een probleem

Ingeschreven
    Oct 2008

Standaard

Geld is op elke school een probleem, maar er altijd iets te regelen (eigen ervaring). Bij ons bijvoorbeeld moet de techniek grotendeels uit het potje van de sectie muziek komen. Die hebben dit jaar alles wat over is apart gezet en ik mocht (als soort van hoofd techniek zijnde) een "verlanglijstje" inleveren. Wat er wel en niet komt zien we na de vakantie, maar er wordt iig meegedacht over oplossingen. Verder zijn we bij ons op school nu met een man of 6, en iedereen heeft wel iets liggen, van dmx 5-3 verloopjes tot microfoons, en zo redden we ons prima. Je spullen zo optimaal mogelijk gebruiken is trouwens ook een hele goede tip. Zo heb ik voor de vakantie lopen experimenteren met cardioide sub-setups, waardoor we ineens veel meer sub hebben met exact hetzelfde systeem.

Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Forum Rechten