Licht schaatsshow

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LauranBraat
    • Dec 2011
    • 27

    Licht schaatsshow

    Beste,

    Bij ons is er in maart een schaatsshow. Nu vroegen ze mij om daar het licht te doen. Nu is er een budget van €75 - €100. Dit is vrij weinig als je al je spullen moet huren. Gelukkig heb ik een goeie kennis die in het lichtvak zit, dus daar kan ik wel wat van huren (tegen een zachte prijs) of zelf lenen. Ook heb ik al ruim ervaring in dit vak. Nu heb ik een setup met de volgende armaturen:

    * 6x MAC 250 Krypton
    * 2x Raylight
    * 2x blinder (4 light)
    * 1x Avolites tafel

    Heb ook een link naar de foto's van de ontwerpen. Klik hiervoor hier.
    Zouden jullie je mening en/of tips kunnen/willen geven?


    Groeten,
  • Den Berte
    • Apr 2003
    • 147

    #2
    welke hoogte is er voor handen? want wat ook wel tof is op een schaatschow is werken in layers. vb de truss hangt op 6 meter met 4 heads in en dan met papegaaistokken hang je 1.5m lager nog 2 heads en mms de parren. ik doe dit altijd als ik hoogte genoeg heb maar enkel en alleen ook dan.

    Comment

    • renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

      #3
      Een volgspot lijkt me geen overdreven luxe...
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

      Comment

      • tha_dj
        • Jan 2004
        • 375

        #4
        Ik denk dat gezien het budget je eigenlijk alles maar moet schrappen, en gewoon voor 16 parren gaan of ledparren.
        Kijk, je kan wat lenen, maar lijkt mij ook dat het afhankelijk is van beschikbaarheid.
        Alleen al de afschrijving op die 6 mac 250 kryptons is hoger als het budget, dus of degene daar op zit te wachten.

        Maar aan de andere kant vindt ik de verdeling van het budget raar, wordt voor een kapitaal een mobiele ijsvloer gehuurd, eventueel een tent erover ( ga hier namelijk vanuit, omdat de plaats van uitvoer nog onbekend is ).
        En voor verlichting is GEEN geld.
        Mocht het binnen zijn, helemaal raar, want dan wordt er entree gevangen, ligt het ijs er al, en is er voor verlichting GEEN budget.

        Nee, deze klus zeker voor iemand met ervaring is met zo'n budget onmogelijk of moet gewoon simpel uitgevoerd.
        your light !

        Comment

        • Joost van Ens
          • Jan 2001
          • 628

          #5
          En dan nog, Inladen, uitladen, opbouwen, show, afbreken, inladen en weer uitladen? Al kun je het gratis lenen, zijn dit bedragen die nergens meer over gaan. Voor dit geld kun je ongeveer 4 t-4tjes huren, afhaal op statief. Heb je als eens gekeken wat een gangbare prijs is voor inhuur van een mh?

          Ik zou deze klus mooi laten lopen. Geld is geld, zeker tegenwoordig. Maar reken voor je zelf eens uren uit. Doe dit voor mijn part x 5 euro, tel er b.t.w bij op, reken je brandstof. En je zult zien dan je al heel dicht bij, of over die 100 euro zit, om over 75 nog maar niet te spreken. Zelfs met standaart 500W bouwlampen op statieven met dimmer en tafel a la mingle is voor dit bedrag niks reeëls te bedenken.

          Joost.

          Comment

          • LauranBraat
            • Dec 2011
            • 27

            #6
            Originally posted by Den Berte
            welke hoogte is er voor handen? want wat ook wel tof is op een schaatschow is werken in layers. vb de truss hangt op 6 meter met 4 heads in en dan met papegaaistokken hang je 1.5m lager nog 2 heads en mms de parren. ik doe dit altijd als ik hoogte genoeg heb maar enkel en alleen ook dan.
            hoogte is onbeperkt (is buiten)


            ik heb trouwens nog met de organisatie gecontacteerd, en ik krijg meer budget (weet niet hoeveel). Ook allen alvast bedankt voor de tips

            Comment

            • AJB
              • Jul 2003
              • 2289

              #7
              Laten we er eens vanuit gaan dat je een hobbyklusje doet, dus dat geld even niet zo heel erg interessant is. Voor een "ice-show" is het belangrijk dat je 3 dingen gaat doen: 1) Het ijs uitlichten 2) De schaatsers zichtbaar maakt en 3) dat je de solisten "er uit pikt". (even heel globaal allemaal)

              Veel slimmer dus: rondom je ijsbaan een serie LED-parren leggen (zodat het ijs egaal en mooi van kleur kan veranderen). Vervolgens hang je op de korte kanten 2 sixbarren en op de lange kanten elk 4 (dus in totaal 12 sixbars) met 2 kleuren front, elke bar met 3x L147 en 3xL119. Vervolgens 2 volgspotjes (indien mogelijk 4, op elke hoek 1).

              Verder een partij vrijwilligers die je helpen met de volgspots (die ook kunnen bestaan uit een 2 kw profiel op een statief in noodgevallen). e voila: een prima ijsshow.

              succes...
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

              Comment

              • LauranBraat
                • Dec 2011
                • 27

                #8
                Originally posted by AJB
                Vervolgens 2 volgspotjes (indien mogelijk 4, op elke hoek 1).
                Dat is nu een probleem: Een beetje volgspot (worp van 40 m ipv 15) kost €75,- per stuk. Dan is eigenlijk je budget al weg.
                Wil je 2x sixbar ben je ook weer €70 kwijt. En dat exclusief de LED-parren. Maar aangezien het budget wordt verhoogd (weet niet hoeveel), en ik ken die man van t licht goed (is mn baas, die leent redelijk veel uit) is het te proberen.

                Comment

                • AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

                  #9
                  Ik geloof dat je die 6x krypton in kunt leveren tegen serieus licht: dat gaat je in dit geval zeker helpen! Blinders lijken me ook totaal overbodig...
                  If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                  ------------------------------------------------
                  Arvid Buit
                  Creative-Director / Artist-Manager

                  Comment

                  • Big Bang
                    • Apr 2008
                    • 652

                    #10
                    Ben het eens met AJB. Eerst maar eens zorgen dat je basis op orde is. Maar als je voor dat bedrag ook nog truss en takels moet gaan huren om alles van frontlicht te voorzien... Dat gaat al helemaal niet lukken. Gezien er helemaal geen frontlicht voorzien is in je originele plan, vraag ik me af of er soms al frontlicht hangt? Of wordt het geheel bij TL licht of daglicht gedaan? In dat geval heb je ook niets aan die kryptons...
                    It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                    Comment

                    • kokkie
                      • Nov 2003
                      • 1166

                      #11
                      Gaat het er niet om dat er zo'n Italiaans ijs karretje moet worden uitgelicht waar iemand kunstjes met bolletjes ijs en hoorntjes komt doen?

                      Misschien het budget omrekenen naar cent per m2.

                      Maar goed, als je dan zoveel ervaring hebt, waarom gaat het dan in de basis al fout? Moving heads, blinders, je staat toch niet in een club? In de eerste plaats moet je zichtbaar maken wat er gebeurt, dus we beginnen met minimaal een frontlichtje. Heb je nog een lampje, dan kun je al een tegenlichtje maken, ALS JE MAAR 1 TOESCHOUWER HEBT. Anders maak je nog een frontlichtje. Als je nu nog budget hebt, kunnen we ook diepte aan het plaatje gaan geven. Maar we hebben het nu nog steeds over een klein oppervlak en geen volledige ijsvloer, met hoeveel zijden publiek?
                      Dus volgspots rondom en ook om de twee meter een vloerparretje over ht ijs zijn een minimale vereiste en daarna aanvullen met het plan van Arvid. Mocht je dan nog geld hebben een bosje washes.
                      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                      Comment

                      • Hans van Demen
                        • Oct 2011
                        • 113

                        #12
                        Originally posted by LauranBraat
                        Beste,

                        Bij ons is er in maart een schaatsshow. Nu vroegen ze mij om daar het licht te doen. Nu is er een budget van €75 - €100.

                        Zouden jullie je mening en/of tips kunnen/willen geven?


                        Groeten,
                        Je vraagt om een mening en/of tips : Gewoon niet doen, dit budget gaat nergens over.

                        Comment

                        • SPS
                          • Mar 2004
                          • 1662

                          #13
                          Als het buiten is -zoals je aangeeft, moet je toch ook ernstig rekening houden met regenafdekking etc.
                          Wordt dus een "leuke"klus qua bouwtijd en extra spullen............

                          pff
                          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                          Comment

                          • Stoney3K
                            • Sep 2007
                            • 1399

                            #14
                            Originally posted by Hans van Demen
                            Je vraagt om een mening en/of tips : Gewoon niet doen, dit budget gaat nergens over.
                            Ik ben ook eens benieuwd wat ze dan voor het geluid van plan waren met dat 'budget'. Een paar HiFi-speakertjes op een houten balkje geknutseld?
                            First make it work, then make it look pretty!

                            Comment

                            • Rieske
                              • Aug 2002
                              • 544

                              #15
                              Met de tijd die inmiddels aan dit topic is besteed, zitten we al ver boven de € 100,-
                              Life is what you make it

                              Comment

                              Working...