Sol lumen utrecht

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

    Sol lumen utrecht

    Zelf heb ik er niets mee van doen, maar een maatje van me (RESALLASER) liet me gisteren een paar foto's zien.

    Resal Laser lasershow lasershows

    enter de site voor foto's (en links naar meer foto's)

    Ik weet dat de lasers rond de 15W zijn, de gele zelfs 21W

    Verder kan ik er weinig nuttigs over zeggen, maar wilde het wel met jullie delen!

    (Frits bedankt)
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

    #2
    Leuk detail is dat de bronnen bijzonder stabiel in het Universiteits-gebouw staan, maar dat de beams redelijk op en neer bewegen ter hoogte van de Dom-toren. Geeft aan dat het Universiteits-gebouw toch een beetje wappert

    Staan overigens ook wat bronnen van Laser Image Nederland in dit project.

    Ben wel benieuwd naar hoe dit veilig gericht is. Is toch een paar kilometer afstand en staat redelijk perfect op de Dom-toren gemikt. Je wil met een single beam van +- 10-15W niet te laag mikken of een gebouw in schijnen met alle risico's van dien. Te hoog beginnen, richting goed bepalen met verrekijker / "gids" bij de toren en langzaam lager gaan?
    Last edited by JeroenVDV; 26-03-11, 11:01.
    Creating shows beyond Imagination

    Comment

    • @lex
      • Jul 2006
      • 1087

      #3
      Ik heb er gisteren naar staan kijken. Ik heb niet zoveel met laser; vond het wel aardig.

      Wat betreft het richten kan ik me voorstellen dat er een veel minder krachtige laser is gebruikt als pilot om een referentie te hebben voor de krachtige lasers. Daarnaast staan ze redelijk hoog op de toren gericht en kan ik me voorstellen dat er in het verlengde van de bundels geen hoge gebouwen staan. Als de bundels per kilometer vijf meter de hoogte in gaan schieten ze in rotterdam over elke wolkenkrabber heen! Voor het stellen is er met luchtvaart vast wel rekening gehouden.

      @lex
      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

      Comment

      • Greendiek
        • Jan 2010
        • 32

        #4
        Kwam net specificatielijstje tegen voor zo'n regenboog.

        color wavelength power
        red 628nm 15,8W pure laser power
        orange 628nm/532nm mixed 15,0W pure laser power
        yellow 628nm/532nm mixed 19,5W pure laser power
        green 532nm 10,5W pure laser power
        cyan 457-514nm mixed 24,5W pure laser power
        blue 457nm - 488nm mixed 12,0W pure laser power
        darkblue 442nm 8,5W pure laser power

        Comment

        • Lj_Mouzer
          • Jan 2005
          • 125

          #5
          Ben er ook geweest.
          Lasers worden gericht met speciale brackets met spiegels en met de hand bijgesteld. Tijdens het bouwen hebben ze gebruik gemaakt van een verrekijker en als ze op hun doel zaten het vermogen opgeschroeft.
          Stond inderdaad ook een bron van laserimage (rood) en de rest kwam volgens mij gewoon van laserfabric.
          De beams bewogen wel een beetje op en neer, komt dus door beweging in het gebouw.
          Verder zag het er schitterend uit
          Wie is toch die Pieter Smit ? "die treed ook overal op"

          Comment

          • JeroenVDV
            • Mar 2004
            • 963

            #6
            Originally posted by Lj_Mouzer
            Ben er ook geweest.
            Tijdens het bouwen hebben ze gebruik gemaakt van een verrekijker en als ze op hun doel zaten het vermogen opgeschroeft.
            Dank daarvoor!
            Creating shows beyond Imagination

            Comment

            Working...