Laserworld RGY800

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

    Laserworld RGY800

    Hallo,

    Heb een jaar geleden een Laserworld RS800RGY ( 1546,00 ) aangeschaft en deze tot volle tevredenheid gebruikt.

    Heb laatst de power gemeten en die was 200mw op het groen en 400mw op rood.

    Op zich netjes omdat er veel gepraat wordt op het net over de power van chinese lasers.

    Fabriek geeft 800mw aan Laserworld 700mw en ik heb hem na ongeveer 300 branduren gemeten op 600mw totale sterkte.

    Heb in het verleden veel verschillende lasers gehad van diverse merken maar moet zeggen dat de prijs kwaliteitverhouding van Laserworld gewoon goed is.

    Zo heb ik laatst een RGY 600mw projector van Lspot ofzo ernaast gehad nieuw uit doos en die deed minder als de mijne plus had hij vrij dikke stralen waardoor er na een meter of 5 de laser al niet meer strak begon te worden.

    ik bedoel dat de Laserworld strak bleef op een meter of 15 afstand en die Lspot laser was al na een meter of 5 van zijn "strakheid" af.

    De Lspot laser had daarentegen wel dikkere stralen. maar alleen niet op langere afstand.

    Hieronder wat foto's die door een collega gemaakt zijn van mijn laser die hij gehuurd had.











    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

    #2
    De lasermodules zijn idd redelijk van kwaliteit al loopt het vermogen wel erg uiteen!
    De afregeling van de menging R/G daarentegen helaas ook. De eerste die ik binnenkreeg zat goed, bij de andere zat op twee meter afstand het rood dik naast het groen. Heb toen Laserworld gecontacteerd en daar zeiden ze dat ze aan deze afregeling niet veel tijd besteden omdat deze lasers toch maar voor korte afstanden gebruikt worden en voor die prijs kunnen ze dat niet perfect doen. Gelukkig mocht ik het zonder verlies van garantie zelf dan in orde brengen.
    Laserworld is zeer goed voor mensen die zelf iets van lasers kennen of die hem via een dealer kopen die meer is dan een dozenschuiver.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

    Comment

    • Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

      #3
      Wel eerlijk van hun dat ze dat zo zeggen tegen je want ze hebben wel gelijk dat je niet voor een kwartje op de voorste rij kunt gaan zitten.

      Er zijn op het net verhalen dat de service k*t is en de vermogens ver onder het beloofde is !

      Heb er meerdere gehad van LW en allemaal nette lasers met goede prijs kwaliteit verhouding en werkend uit doos.

      HEb ze ook van Cirrect gehad en die zijn wel beter maar ook weer een slag duurder.

      Krijg binnenkort de nwe Briteq Clublaser RGB ( 1875,00 )

      deze laser is gemaakt door Cirrect ( daar heet deze laser Super 7 )

      Deze heeft als het goed is mooie stand alone ( ilda ) shows to de Laserworld projectors.

      Ben benieuwd ,,,,,,,,,,,,,,,,,,
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

      Comment

      • laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

        #4
        deze laser is gemaakt door Cirrect ( daar heet deze laser Super 7 )
        Klopt!
        Deze heeft als het goed is mooie stand alone ( ilda ) shows to de Laserworld projectors.
        Klopt niet! Output is heel zwak (is maar een paar mW per kleur en blauw is VEEL te weinig), de kleuren zijn NIET analoog RGB maar TTL RGB (vandaar die "7" in de naam) en de lijnen en figuren zijn gekarteld wegens galvo's met een veel te lage scansnelheid (5k of zo?).
        Ik was er zeer ontgoocheld in.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

        Comment

        • Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

          #5
          daar ben ik het niet mee eens.

          Heb hem gezien in de show van Begleec en vond hem voor de prijs netjes overkomen.

          Mooie kleuren ( 7 ) en idd niet fullcolour.

          plus de vermogens kloppen met wat ze opgeven ( 75 groen 75 blauw en 250 rood )

          Dit zijn de echte vermogene s va n de diodes dus niet het visuele vermogen ( 100mw groen bij de meeste chinese is als je meet rond de 30mw )

          deze waarde geeft men omdat een diode visueel 3x meer v erm oigen levert als een gaslaser.

          HEb de Club 7 laser een jaar of 3 ook al in handen gehad van Cirrect en dat was best een goed ding leuke power ( niet om zalen te vullen van 1000 man ) maar toch een mooie laser.

          En ja Hoe meer kleur je wilt hoe meer vermogen je moet inleveren.

          Wil je een beetje sterke laser hebben in RGB moet je minimaal 1w nemen.

          De cirrect lasers die ik heb gehad waren goede produkten alleen duur to de meeste chinese lasers.

          Maar wel realistische vermogens.

          Kocht je daar 300mw groen dan had je 300mw groen en geen 100 !

          Nogmaal cirrect geeft echte mw op to de andere meeste chinese lasers die geven vaak hun visuele waardes op.

          Er zijn op youtube filmpies te vinden van produkten die als 1w groen verkocht worden maar hooguit 400mw leveren.

          Maar goed, IK ben tevreden over de Briteq laser en zeker voor de prijs 1875 zeer nette prijs.

          Sommige types van JB systems lasers en nu de Briteq lasers worden bij Cirrect gebouwd iov Beglec dat is door hun beide bevestigd aan mij via mail. Want toen ik laatst bij cirrect wou bestellen in China kreeg ik van Cirrect het mailadres van BEglec omdat hun sinds 3 of 4 jaar terug contract hadden afgesloten met Cirrect voor Europa.

          Alleen 1 nadeel is het transport omdat de modellen die cirre4ct leveren die niet in het pakket van Beglec zitten duurder zijn en lange levertijd hebben omndat deze alleen met de volgende bestelling van Beglec verstuurd worden.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

          Comment

          • seppe30
            • Dec 2007
            • 248

            #6
            heb hem ook gezien op de show van beglec
            maar vond hem ook niet zo prachtig

            Comment

            • laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

              #7
              75 mW groen dat zie je goed maar wat kun je in nu doen met 75 mW blauw? Al het licht uitdoen in de zaal en door micro roepen dat ze naar het blauwe straaltje moeten kijken?
              Nee, sorry, dat vind ik zijn prijs niet waard.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

              Comment

              • Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

                #8
                Op zich is het wel zo wat je zegt maar zeg eens eerlijk waar kun je voor dat geld ( 1875 ) een betere krijgen ?

                Een soort gelijke ( op papier een iets zwaardere ) kost een RGB 1805 maar heeft niet de vermogens die hun opgeven

                Heb nog even gekeken naar de clublaser op de site van beglec en daar staat nu : 60mW Green CW laser (λ = 532nm)
                300mW Red CW laser (λ = 650nm) 50mW Blue CW laser (λ = 473nm)

                Daarentegen geeft laserworld op : - Laserquellen: > 75mW / 532nm (grün); > 75mW / 473nm (blau); 250mW / 650nm (rot)

                Dus in mijn ogen liggen de verhoudingen bij de Clublaser beter als bij Laserworld

                Alleen bij Laserworld zijn de echte vermogens 20 tot 30% minder als ze opgeven.

                ik denk ook dat de Clublaser in een ruimte van 60m2 een goed effect geeft ( groter moet je er niet mee gaan ) Als ik van groen uitga omdat die het meest zichtbaar is.

                Bij de LAserworld zou ik 75m2 kunnen doen maar mijn ervaringen zijn dat deze 75mw groen bij meting mss wel 50mw is !

                Verhouding tussen grioen en rood van de clublaser is meer realistisch omdat rood 5x sterker is dan groen dit tegenover de 75mw groen tegen 250mw rood van Laserworld.

                Maar goed ik heb de RGB van lasertworld nog niet met eigen ogen gezien dus kan ik me er niet over uitlaten.

                Scansnelheid is wel sneller van de Laserworld maar die 50.000 halen ze ook niet omdat mijn RS800RGY al bij de 25.000 niet meer strak is op de hoeken.

                Voor gewone beamshows heb je voldoende met 20.000 maar voor zware animatie's enzo zal je niet veel bereiken maar daar is ook de prijs naar.

                Wil je echt animatie enzo doen kom je in een heel ander segment.

                Minimaal een CT6210 scan ofzo maar die kosten ongeveer even duur (1650 )als deze projectors dus niet waard om ze in deze projectors te gaan zetten.

                Daarom zeg ik dat voor de prijs kwaliteit deze laser te doen zijn.

                Je moet de RGB van Beglec niet gebruiken in een zaal zoals deze is gedemostreerd bij de open dag daar.

                Laser is te gebruiken in maximaal 60m2 de zaal waar hij werd gedemostreerd was een heel stuk groter waardoor het effect een stuk minder was. Maar ondanks de grote van de zaal en weinig rook met veel sfeerverlichting erom heen vondt ik de laser niet tegenvallen in deze ruimte !
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                Comment

                • seppe30
                  • Dec 2007
                  • 248

                  #9
                  heb ze ook nog niet naast elkaar zien werken dus daar kan ik geen oordeel
                  over geven
                  denk ook niet dat ze alles laten zien hebben bij beglec
                  maar denk dat ik toch veel meer kan met mijn laserworld laser

                  Comment

                  • Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

                    #10
                    de rgb die ik heb gezien van Cirrect is standalone beter dan de standalone funktie bij Laserworld.

                    ILDA gestuurd moet niet veel uitmaken muv scan snelheid.

                    mijn ervaring met mijn RGY die ik nu heb is gewoon goed alleen valt het vermogen tregen met wat er wordt beschreven.

                    als je ze erover belt wordt er gezegd dat hun wel de vermogens hebben gemeten al vraag ik me af met wat voor meter.

                    ik heb hem laten testen met een Coherent lasercheck en daar kwam een heel ander vermogen uit to het gegarandeerde vermogen.

                    Maar goed al bij al is het geen slechte koop geweest ben er erg tevreden over.
                    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                    Comment

                    • seppe30
                      • Dec 2007
                      • 248

                      #11
                      zo kunnen heb dat nog niet laten doen
                      zal eens vragen aan laserguy
                      en van die standalone functie kan gerust maar zo wil ik hem ook niet gaan gebruiken
                      en we zien wel wat de toekomst brengt
                      het is nog maar mijn eerste laser die ik koop

                      Comment

                      • laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

                        #12
                        Ik ben zeer tevreden over de standalone functie wat betreft de hoeveelheid en de afwerking van de figuren. Wat echt een ramp is, is de muziekgevoeligheid. Die krijg je absoluut nooit afgesteld: ofwel doet hij traagjes zijn programma ofwel zwiebert het zo heen en weer dat het wel een kermislaser lijkt.
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                        Comment

                        • Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

                          #13
                          Originally posted by laserguy
                          Ik ben zeer tevreden over de standalone functie wat betreft de hoeveelheid en de afwerking van de figuren. Wat echt een ramp is, is de muziekgevoeligheid. Die krijg je absoluut nooit afgesteld: ofwel doet hij traagjes zijn programma ofwel zwiebert het zo heen en weer dat het wel een kermislaser lijkt.
                          Heb je het over de Briteq of de laserworld ?

                          ik heb zelf de Rs800RGY en de stand alone programmas's zijn ruk veel te zenuwachtig dit to de cirrect die ik in handen gehad heb ( hier zitten echte ILDA frames in ) en reageert ook rustiger.

                          Maar heb laatst de RS800 op DMX bekeken en dat viel niet tegen je kon er veel mee doen ( 14 of 16 kanalen ) maar wel een hoop werk.

                          ILDA is deze perfect en mss qua snelheid degeliijker dan de Briteq maar ik denk dat de briteq mooiere kleuren geeft dan de RS500RGB omdat de verhouding beter is. of heb ik het nu verkeerd ( er van uitgaande dat de Laserworld minder sterk is als er wordt gezegd )
                          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                          Comment

                          • seppe30
                            • Dec 2007
                            • 248

                            #14
                            voor mij zijn de kleuren goed en stuur hem aan via ilda
                            met showeditor van laserworld

                            Comment

                            • Rolandino
                              • Mar 2007
                              • 1451

                              #15
                              Die software gebruik ik ook maar had hiervoor Mamba Black en die was wel beter vond ik qua programeren.

                              laserworld software is gelijk als HElaser alleen de shows daar zijn gratis en jammer genoeg kun je de vele gratis shows niet gebruiken of heb jij een manier gevonden ????
                              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                              Comment

                              Working...