Licht show @ hoogkarspel

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tummy
    • Nov 2008
    • 324

    Licht show @ hoogkarspel

    Er werd mij door de organisatie gevraagd om een lichtshow voor ze neer te zetten. in het pand kunnen zo'n 1500 tot 2000 man, verdeeld over 5 zalen, de grote zaal waar ik dat moet doen is goed voor zo'n 800 tot 1000 man.

    Hij vertelde tegen mij dat hij een effect wou van 'sensation', dit is in zo'n ruimte natuurlijk nooit te halen dus had ik het volgende gemaakt:



    tussen de movingheads kwamen dan Led parren/buizen.. en buizen met strobes erin..

    als basis verlichting had ik parren die door de lokatie zelf gebruikt worden. op hun eigen lichtpaneel. met de gedachte.. mocht mijn lichttafel crashen.. kan ik zoiezo nog Iets laten doorgaan zodat het niet helemaal donker is.

    Hij had ook een sponsor voor het licht waar ik heen ging met deze tekening en hij zei al gelijk dat hij dit niet kon leveren,

    (zo'n 60 a 80 meter truss, 4 scans. 12 of 16 movingheads, 12 led parren/buizen. en de buizen met strobes.)

    dit hield dus op want het feest was al 1 weekend erop dus houden we in gedachte voor de volgende editie van dit feest.

    momenteel heb ik dit:



    6 movingheads met 250 watt gas ontlading lampen.(10 als ik van de lokatie hun movingheads erbij mag prikken)
    2 575 watt Washes (voor op het podium)
    een 'doel' van truss.
    4 scans
    Blinder.
    Atomic 3000 strobe

    dit is alles wat hij had kwa 'intiligent' licht. ander licht was voornamelijk wat kleiner dmx spul. en heel veel goed geluid.

    de lokatie zelf heeft stuk of 20 grote parren in de zaal. en 4 movingheads 4 scanners, strobo en wat effect verlichting. de parren laat ik op de lichttafel van de lokatie, de movingheads van hun ga ik op mijn tafel programeren.

    het feest is zaterdag aanstaande in hoogkarspel. dan zal ik wat foto's maken,

    het 'grote' lichtplan wat hierboven staat gaan we waarschijnlijk waarmaken op 6 december (de volgende editie)

    ik heb daar moeten draaien als dj samen met de band 3j's.. dit is een filmpje van 1 kant van de zaal (dj boot staat in het midden in een soort van toren)
    met de basis verlichting van de zaal aan: YouTube - Dj Tomazos & 3 J's @ Bantam Hoogkarspel
    en led verlichting in de muur.
    Last edited by Tummy; 05-11-08, 16:33.
    Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)
  • Joost van Ens
    • Jan 2001
    • 628

    #2
    Ik mag hopen dat je met die rare kruisconstructie heel, maar dan ook heel goed over je rigging hebt na gedacht. Anders zie ik hier en daar wat probleempjes te voorschijn kruipen.

    Joost.

    Comment

    • Tummy
      • Nov 2008
      • 324

      #3
      enige wat ik kan bedenken is dat het door zou kunnen zakken??

      wil dat riggen laten doen door een professioneel bedrijf. met op papier dat het stevig is.

      wat voor probleem denk je dat gaat geven?
      (word liever van te voren op punten gewezen. dan daar te staan met alle spullen)
      Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

      Comment

      • Joost van Ens
        • Jan 2001
        • 628

        #4
        Begin je maar in te lezen in het rigging topic. Het uit laten voeren door een bedrijf wat er verstand van heeft is in deze niet meer dan de meest verstandige keuze.

        joost.

        Comment

        • Tummy
          • Nov 2008
          • 324

          #5
          maar doorzakken is dus het grootste gevaar?

          aangezien deze kruistruss maar op 4 opdraai'stand komt te staan. eventueel kan ik de lokatie vragen of er gaten met borg ringen in het plafond mogen. om vaker dingen op te kunnen hangen..

          en als is dit niet mogelijk stap ik van deze kruis truss af. aangezien veiligheid nummer 1 staat.
          Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

          Comment

          • MEEO Licht en Geluid
            • Nov 2005
            • 950

            #6
            Het bovenste plaatje ga je dus niet uitvoeren?

            Want inderdaad (uitgaan van 80 meter): 40 meter overspanning, alleen op 2 statieven, dat haal je echt niet. Komt dan nog het kruisstuk bij (want het aller zwakste punt is) en het overige gewicht. Mocht je gaan takelen (wat sowieso verstandiger is), zo het haalbaar zijn.
            Maar je gaf al aan dat dit budgetair niet mogelijk is.

            Optie 2 vind ik dat wel weer gelijk heel erg uitgekleed. Maak het kruis wat kleiner zou ik zeggen, scheeld je truss, maar het takelen blijf een must!
            MEEO Audio Licht Rigging,
            Mark van der Werff
            Groningen

            Comment

            • geenstijl21
              • Jan 2008
              • 462

              #7
              Originally posted by Tummy
              maar doorzakken is dus het grootste gevaar?

              aangezien deze kruistruss maar op 4 opdraai'stand komt te staan. eventueel kan ik de lokatie vragen of er gaten met borg ringen in het plafond mogen. om vaker dingen op te kunnen hangen..

              en als is dit niet mogelijk stap ik van deze kruis truss af. aangezien veiligheid nummer 1 staat.
              Doorzakken!!!! Het hele spul zie ik naar beneden komen...

              Uitgesloten dat dit goed gaat met Prolyte H30V of Eurotruss 30!!!! (wat je volgensmij hebt getekend of iets dergelijks) Ik weet natuurlijk niet welke truss je gebruikt.

              Ik ga het niet voor je uitrekenen maar elke trussfabrikant levert zo;n mooi boek en daar staat de belasting/puntlast/gewicht/overspanning etc in..

              En huur a.u.b een pro rigger in om dit uit te rekenen en bouwen... Tipje: de cirkel ondersteunen met poten. In een cirkel kun je 4 T stukken verwerken zodat je een 4x een poot kan maken naar beneden.....

              Kom eens ter zake met gewichten in kilo's
              "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

              Comment

              • Joost van Ens
                • Jan 2001
                • 628

                #8
                Originally posted by Tummy
                maar doorzakken is dus het grootste gevaar?

                aangezien deze kruistruss maar op 4 opdraai'stand komt te staan. eventueel kan ik de lokatie vragen of er gaten met borg ringen in het plafond mogen. om vaker dingen op te kunnen hangen..

                en als is dit niet mogelijk stap ik van deze kruis truss af. aangezien veiligheid nummer 1 staat.

                Ik neem aan dat je dit als een hele grote grap bedoeld

                Zo niet, dan vind ik persoonlijk dat ze je niet eens hadden mogen vragen voor deze klus. Op 4 statieven kan dit nooit. Takelen kan, maar wel op wat meer dan 4 punten. Ook het idee met 4 t-stukken is mischien bruikbaar.

                Maar kom idd eerst maar eens met gewichten. of geef die klus heel snel uit handen. Zo als jij het wilt bouwen komt het na alle waarschijnlijkheid niet eens omhoog en is het kapot voor je feestje begint.

                Begin maar vast met lezen van het rigging topic.

                joost.

                Comment

                • Tummy
                  • Nov 2008
                  • 324

                  #9
                  dat kruis truss gebeuren wouden we gaan doen. ALLEEN als de eigenaar van de lokatie ophang punten in zijn plafond wou maken. (hij zei dat ze al eens eerder zo'n kruis truss in de zaal hadden gemaakt, vandaar dat ik op het idee kwam)

                  dit hoefde ik al geen eens te vragen aangezien ik te horen kreeg dat de leverancier waar ik het licht vandaan had niet eens zoveel truss had.

                  zoiezo ga ik dit voorleggen bij een professioneel bedrijf die dit voor mij kan bekijken.

                  die tekening die ik gemaakt had was meer een idee van: dat zal wel vet zijn. en als 2e ging ik kijken of het mogelijk is. daarom kwam ik met de vraag bij de leverancier van: is dit mogelijk. toen hij zei dat hij niet zoveel truss had was het al snel klaar voordat ik kon komen met de vraag: gaat dit het houden?

                  zondag zal ik wat foto's uploaden van aankomende zaterdag
                  Last edited by Tummy; 06-11-08, 02:05.
                  Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

                  Comment

                  • JeroenVDV
                    • Mar 2004
                    • 963

                    #10
                    Originally posted by Tummy
                    die tekening die ik gemaakt had was meer een idee van: dat zal wel vet zijn. en als 2e ging ik kijken of het mogelijk is.
                    Ik zou dit om te beginnen eens omdraaien...
                    Creating shows beyond Imagination

                    Comment

                    • LJ_Bobby V
                      • Aug 2008
                      • 20

                      #11
                      Beste Tummy,

                      Ik zie dat je idee op zich niet slecht is en dat het allemaal goed bedoeld is.
                      Of je deze constructie maakt of niet moet je zelf weten maar haal er zeker iemand bij met ervaring.

                      Zelf zeg je dat je naar een professioneel bedrijf wil gaan. Er van uitgaande dat je 5 zalen hebt voor 2000 man waarvan de grote zaal 1000 man aan kan gaat het kosten plaatje veel te hoog zijn voor het volk dat je in deze zaal gaat steken.

                      Persoonlijk zou ik niet aan de hoeveelheid lichten aan komen maar wel aan de hoeveelheid truss en zeker zien hoe je de uren van een professioneel bedrijf kan beperken zonder natuurlijk de veiligheid in gedrang te brengen. (Dit kan door het licht plan te vereenvoudigen.)

                      Voor de opstelling die er gaat komen (de onderste tekening veronderstel ik dus) zou ik het toch een beetje proberen open te trekken want alles staat letterlijk en figuurlijk op een hoopje.

                      Kan je ook wat meer info geven over die 4 scans want daar zit natuurlijk ook nog een groot verschil in (150W of 1200W).(of zijn het die van op het filmpje)

                      Greetz
                      [CENTER]Just A Passion
                      [/CENTER]

                      Comment

                      • Tummy
                        • Nov 2008
                        • 324

                        #12
                        feest is geweest.

                        verhuur bedrijf zij dat de movingehads pearl rivers waren maar bleek niet het geval, maar Skytronic, en deze stonden niet in de Licht tafel.
                        de 250 watters stonden er niet in. de washes van 575 watt stonden er met geluk wel weer in
                        in de lokatie is wat normaal de dj boot is.. in een ronde toren. boven de bar, dan kijk je over de hele zaal heen.

                        ik vond het zonde om deze niet te gebruiken dus ik heb de 6 movingheads tegen de rand gezet richting de zaal, met een aparte licht computer erop wat er vanaf de zaal ook wel vet uitzag.

                        hier een filmpje van hoe het eruit zag. en wat er allemaal in hing (helaas zijn de lichtstralen van mijn lj boot (normaal dj boot) richting de zaal niet te zien.. maar de goeie foto's en professioneel filmpje worden gemonteerd, en daar is het geheid op te zien):

                        zijn tussen de 950 en 1000 kaarten in voorverkoop verkocht. en nog een zoot aan de deur.

                        YouTube - fris en fruitig 8 november 2008 Licht


                        Last edited by Tummy; 09-11-08, 05:57.
                        Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

                        Comment

                        • LJKEVIN
                          • Dec 2005
                          • 426

                          #13
                          Pearl River wordt ook geïmporteerd door skytronic overigens.
                          Fixtures niet gewoon aan kunnen maken op je tafel?

                          In het midden van je truss is iets verrekte snel van groen naar rood aan het springen, is dit een (te zwakke) laser ???

                          Verdere specificaties van apparatuur die je hebt gebruikt??
                          Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

                          Comment

                          • Tummy
                            • Nov 2008
                            • 324

                            #14
                            Originally posted by LJKEVIN
                            Pearl River wordt ook geïmporteerd door skytronic overigens.
                            Fixtures niet gewoon aan kunnen maken op je tafel?

                            In het midden van je truss is iets verrekte snel van groen naar rood aan het springen, is dit een (te zwakke) laser ???

                            Verdere specificaties van apparatuur die je hebt gebruikt??
                            nop, had wel een Fixture creator erbij, maar was te ingewikkeld,

                            is idd wat ze noemen een 'confetti laser' toen ik licht ging shoppen vond de organisator deze wel leuk, was een nieuw laser effect, kregen we gratis, en opzich wel grappig, paar 100 kleine puntjes, niet echt spectaculair ofzo..

                            wat ik op die video had staan waren: 4x mac 300 wash, 2x pearl river 575 Wash. (macs gaven nogmeer licht als deze maargoed), een blinder achter de dj booth, en 2x 1500 watt stroboscopen in de hoeken.. waarvan er 1 steeds wijgerde, maja.. kwam ik ook pas achter toen alles stond..

                            maargoed, nu een atomic 3000 met blinder functie gehuurd, en 2 sunrise active, dus dat blinden komt wel goed (organisator is: strobo+laser+blind geil), dit zal vast meer licht geven als die andere 2 strobes bij elkaar

                            alles werd aangestuurd met een zero 88 leap frog (best gebruiksvriendelijke licht tafel als je hem even kent)
                            Last edited by Tummy; 03-12-08, 01:29.
                            Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

                            Comment

                            • Tummy
                              • Nov 2008
                              • 324

                              #15
                              zaterdag weer een nieuw feest, (elke maand)

                              dus weer even wezen shoppen,

                              heb het nu bij een groot bedrijf gewoon merk spul gehuurd met leuke korting, om storingen en problemen van vorige keer te vermijden..

                              ik heb nu het volgende:

                              licht:
                              1x Zero 88 leapfrog
                              6 of 8x Mac 250 krypton
                              2x showtec Sunrise Aktive
                              1x Atomic 3000

                              dj booth van Truss + een halve ronde circel truss achter de dj..

                              Geluid dj:
                              jbl monitoren ( vrx 715 )
                              pioneer djm 800
                              3x pioneer cdj 1000 mk3,

                              gebruik weer gewoon zaal installatie, ging hard en mooi en zwaar zat.


                              4 macs+atomic komen in de ronde truss achter de dj
                              dan heb ik nog naast de dj booth van truss, 2 truss pilaren staan, daar komen aan elke kant 2 macs, verhuur bedrijf heeft een standaard gemaakt die je in rechtopstaande truss kan klikken, en dan zo 2 macs kan plaatsen, 1 komt iets hoger als de andere.

                              die sunrise active dan tegen de truss die omhoog naast de dj booth staat..

                              vorige keer had ik alleen maar washes.. die nep merk met 575 watt.. gaf minder licht als mac 300 ..

                              maja, nu toch voor 250 krypton gekozen, aangezien ik dan ook leuke dingen kan doen met Gobo's,
                              heb ook wat effect spul zoals een wizzard e.d.. maar effect is niet zichtbaar op de foto..

                              zoiets is de bedoeling:

                              Last edited by Tummy; 03-12-08, 01:32.
                              Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

                              Comment

                              Working...