Initiaitie TD EMT, Agro, HISS

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJ_Bobby V
    • Aug 2008
    • 20

    Initiaitie TD EMT, Agro, HISS

    Heej Heb een paardagen geleden de initiatie cantus & TD van EMT, Agro en Hiss gedaan. Het is niet de eerste job die ik doe maar de vorige keren ben ik telkens fotokes vergeten te trekken en deze keer zijn het er weer niet echt veel omdat ik niet veel tijd had wegens een paar probleempjes.

    Materiaal werd ditmaal gelevert door ASD sound & light service

    Geluid:

    8 x Mackie Fussion 1800 SA
    4 x Mackie Fussion topkast
    2 x Martin LE1500 monitor
    2 of 4 x Crest versterker CC4000 (Ben niet helemaal zeker geluid is zo men ding niet)
    1x Rodec MX 180 MKIII
    2 x Technics SL 1210 MKII
    2 x Poineer CDJ1000 MKII
    2 x Draadloze micro Sennheiser
    1 x Micro shure sm56 + statief

    Lichten:

    8 x Fourbar par 64
    1 x Lightec SR12 12 x 2500
    16 x Robe 250XT (Lampen van een week oud zalig gewoon)
    1 x Jem Pro-2000 + ventilator 0.5m dmx
    2 x ETC oranje + Dim
    4 x Fourlite blinder (4 x 650w/stuk)
    1 x Martin lightjockey sturing

    Truss:

    12 x Prolyte H40D van 3m
    8 x
    Prolyte H40D van 1m
    8 x
    Prolyte H40D hoek 003
    9 x
    Prolyte H40D van 2m
    2 x statief Alp LMC475
    8 x takels Verlinde + steel
    5 x Molton 5x3 (backdrop)
    2 x windup
    1 x Persoonenlift Alp 12.7m werkhoogte

    pyrotechnics:

    6 x fonteinen
    1 x sturing 8 kanalen + 8 wireless kanalen

    Het Gaat hier over twee identieke carees met elk 6 robe's en 4 parbaren
    4 robe's en 4 blinders voor het podium.
    De etc en windups zijn voor de cocktailbar.



    Deze foto is ongeveer in de helft van de zaal getrokken, de truss constructie in de andere helft van de zaal is net het zelfde.













    Walla da zijn ze.

    Greetz

    Bob Verbist
    Last edited by LJ_Bobby V; 02-10-08, 14:58.
    [CENTER]Just A Passion
    [/CENTER]
  • LJ_Bobby V
    • Aug 2008
    • 20

    #2
    Commentaar is altijd welkom.
    [CENTER]Just A Passion
    [/CENTER]

    Comment

    • AJB
      • Jul 2003
      • 2289

      #3
      Dag LJ Bobby,

      Volgens mij heb je met prima spullen een technisch keurig klusje afgeleverd. Wel wil ik je adviseren om eens na te denken over de manier van licht doen. Wat mij opvalt in je Google filmpje is dat er in 1 nummer veel geknipper, kleurtjes en heftigheid zit.

      Probeer meer te werken vanuit een basis, een rustgevend sfeerlicht vanwaaruit je accenten van de muziek gaat meepakken. Het is nu teveel "los zand" zoals we dat dan zeggen. Je kunt zien of lightjockeys naast een goed ritmegevoel, getraind zijn op belichting, ontwerp en kleurgebruik. Hier zou ik me vooral eens in verdiepen als ik jou was.

      Niet alleen goed voor jezelf maar ook erg leuk om mee bezig te zijn.

      Suc7
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

      Comment

      • LJ_Bobby V
        • Aug 2008
        • 20

        #4
        Originally posted by AJB
        Dag LJ Bobby,

        Volgens mij heb je met prima spullen een technisch keurig klusje afgeleverd. Wel wil ik je adviseren om eens na te denken over de manier van licht doen. Wat mij opvalt in je Google filmpje is dat er in 1 nummer veel geknipper, kleurtjes en heftigheid zit.
        Heej Thnx,

        Ja weet het dit komt mede door de probleempjes waar ik het over had. Normaal waren het robe 250AT washen maar door omstandigheden van firma verandert en zijn het dus Robe 250 XT spots geworden. Had hier al 37 programakes voor gemaakt in mode 1 nu bleek dat die allemaal in mode 2 stonden en het was te laat omdit nog te veranderen.

        Niks van de programa's werke nog, stak dat effe tegen. Heb dus in een hele korte tijd een paar chasen gemaakt en alle kleurtes onder drie groepen verdeelt (front, mid truss en side truss) maar moest deze dus allemaal apart verandren omdat er geen tijd meer was om nog kleure chasen te maken.
        Maar je heb idd gelijk.

        En die mode 1/2 fout, domme fout die ik geen twee keer maak!!!
        Moet er ook wel bij zeggen dat dat het spijtig is dat men geheugekaart van men camera vol was anders had ik van de rustig momenten en van het podium ook wat filmkes gemaakt. Dat geeft volgnes mij al een heel ander beeld.

        Thnx voor de comment
        [CENTER]Just A Passion
        [/CENTER]

        Comment

        • Funmaker
          • Jun 2006
          • 922

          #5
          welke kleuren had je in je parren steken?
          het ziet er ind wel netjes en afgewerkt uit maar de kleurkeuze zou niet de mijne geweest zijn
          Hold on a second, relax and listen...

          Comment

          • AJB
            • Jul 2003
            • 2289

            #6
            Hi Bobby,

            Juist het reageren in stress-situaties bepaalt de professionaliteit. Train jezelf daar dan ook in. Het programma Lightjockey is a) van Martin en b) niet handig is stress situaties. C) durf ik amper te zeggen: maar het draait op windhoos...

            Kortom: om dit soort stress te voorkomen kun je beter een echte lichttafel meenemen. Iets met knoppen en schuiven enzo

            Daarnaast blijft ook in weinig-tijd momenten belangrijk om een basis te houden. Zet je parren onder een (digi) fader en step alleen met je bewegend licht. Dan kun je bij elk nummer een parren-basis infaden zonder dat alles knippert.

            Have fun
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

            Comment

            • LJ_Bobby V
              • Aug 2008
              • 20

              #7
              Originally posted by Funmaker
              welke kleuren had je in je parren steken?
              het ziet er ind wel netjes en afgewerkt uit maar de kleurkeuze zou niet de mijne geweest zijn
              Noop idd de mijne ook niet, had geen andere keuze had nog wel een paar andere kleuren maar daar zaten elke keer een doorgebrande bij, had er wel andere bestelt maar die waren niet geleverd de camion kwam recht van een ander job daarmee. Spijtig mja, had geen goesting om er een punt van te maken tegen over de firma "tis maar voor een fuifke voor studenten" . Was al blij da de rest van het materiaal echt wel goed inorde was want heb met andere firma's al wat meegemaakt...

              AJB =

              Juist het reageren in stress-situaties bepaalt de professionaliteit. Train jezelf daar dan ook in. Het programma Lightjockey is a) van Martin en b) niet handig is stress situaties. C) durf ik amper te zeggen: maar het draait op windhoos...

              Kortom: om dit soort stress te voorkomen kun je beter een echte lichttafel meenemen. Iets met knoppen en schuiven enzo
              Ja idd ABJ ben ik nu vollop mee bezig, martin lightjockey is echt tof als je van tevoren perfect weet wat je gaat krijgen maar op de job aanpassingen maken is wel kut heb ik net ondervonden. Heb ondertussen al met redelijk wat tafels/programas (hog2, hog3, Grandma, zero, chamsys) gewerk en begin er dus een redelijk zicht op te krijgen. PRIJS/kwaliteit ben ik op dit moment aan chamsys aant denken.

              Greetz en Thnx voor de tips hee.
              [CENTER]Just A Passion
              [/CENTER]

              Comment

              • jerre
                • Jun 2003
                • 286

                #8
                ah, waar is de tijd, de eerste fuif van emt die wij niet meer doen na x aantal jaren, 't werd tijd voor andere horizonten laten we maar zeggen .
                Lightjockey is idd verre van het ideale programma om in stress situaties nog iets deftigs uit te krijgen, zeker als je van te voren al veel werk er in hebt gestoken, grootste probleem d'r bij is dat je geen fixtures kunt uitwisselen en dan sta je daar terug vanaf nul te beginnen als je het plug en play had ingeplanned (ook heel leuk als je bv een hoop spotten bij hebt met perongeluk 1 wash), faders ed zijn makkelijk op te lossen door een stukje hardare mee te nemen.
                Verder, tja, de ingesteldheid van 't is maar een studentenfuif ligt grotendeels ook wel aan het budget dat ze er voor willen uitgeven. Klassiek is zo'n beetje dat hoe verder je uit de driehoek antwerpen brussel gent geraakt, hoe meer ze willen voor hetzelfde budget. en na 7 jaar in geel te hebben gezeten waaronder een paar jaar zelf in de studentenclub en nu langs de andere kant, hebben ze eigenlijk daar nooit echt te klagen gehad.
                Maar goed, goed op weg en volgende keer goed afspreken als je nog met lightjockey wil werken en als je wat faders d'r bij wilt, kijk dan even op het lj forum onder ljfaders, dat is ineens 10 stappen vooruit.
                nu gij en dan ikke weer

                Comment

                • LJ_Bobby V
                  • Aug 2008
                  • 20

                  #9
                  Nieuwe fotokes staan er bij.


                  Greetz
                  [CENTER]Just A Passion
                  [/CENTER]

                  Comment

                  • jerre
                    • Jun 2003
                    • 286

                    #10
                    klopt idd, was k al vergeten, alleen 't waterscherm kwam toen nog van ons .
                    nu gij en dan ikke weer

                    Comment

                    • Shark
                      • Aug 2007
                      • 208

                      #11
                      hey bobby

                      viel allemaal goed mee toen in den axion, was veel, niet oversized en mooi.
                      ben ook heel even nog op het podium kome babbelen, "speel" zelf met chamsys (misschien komt er nu een belletje rinkelen )

                      toen je me het verhaal vertelde van de verkeerde programmatie, leuk is natuurlijk anders.. maar je had er wel mooi gezelschap vond ik
                      Ook het extra scherm was wel mooi bedacht! wist niet dat LightJockey zoiets had om "extern" enkele knoppen erbij te doen.

                      en commentaar geven ofzo is zeker niet mijn ding, zal het anders zeggen.. er waren momenten dat ik de belichting misschien even anders zou bedienen .
                      Elke lightjockey heeft zo zijn eigen bediening é, maar ik was algemeen tevreden over licht en geluid toen die avond!

                      Comment

                      • LJ_Bobby V
                        • Aug 2008
                        • 20

                        #12
                        Originally posted by Shark
                        hey bobby

                        viel allemaal goed mee toen in den axion, was veel, niet oversized en mooi.
                        ben ook heel even nog op het podium kome babbelen, "speel" zelf met chamsys (misschien komt er nu een belletje rinkelen )

                        toen je me het verhaal vertelde van de verkeerde programmatie, leuk is natuurlijk anders.. maar je had er wel mooi gezelschap vond ik
                        Ook het extra scherm was wel mooi bedacht! wist niet dat LightJockey zoiets had om "extern" enkele knoppen erbij te doen.

                        en commentaar geven ofzo is zeker niet mijn ding, zal het anders zeggen.. er waren momenten dat ik de belichting misschien even anders zou bedienen .
                        Elke lightjockey heeft zo zijn eigen bediening é, maar ik was algemeen tevreden over licht en geluid toen die avond!
                        Haa hierse nice nice, ja iedereen heeft idd zijn eigemanier bij mij is het vooral zo dat ik masaal veel ideën heb maar die dan nog allemaal uitwerken is iets anders hee. En ja idd 37 chasen en effecten die het niet meer doen is wel balen maarja hoop dak ik het nog een beetje heb kunnen oplossen.

                        PS: Post ook is een van jouw feestjes kan ik ook eens zien .

                        Greetz
                        [CENTER]Just A Passion
                        [/CENTER]

                        Comment

                        • DaDe
                          • Jul 2004
                          • 15

                          #13
                          Ziet er mij ook een creatieve manier uit om pyro te hangen/zetten.
                          Voor zover ik kan zien hangt het met gaffa vast aan een plastik tuinstoel?
                          En vol over het publiek is ook niet echt aan te raden, je kan de mensen achteruit zien wijken.

                          Lightjockey is in mijn ogen goed genoeg voor een discotheek van gemiddelde omvang. Maar daar stopt het ook. Maar ben nogal verwend op dat gebied (hebben een Chamsys mq100pro en Hog3 op het schap liggen). en gebruik LJ juist om toestellen te testen in het magazijn.

                          Was al blij da de rest van het materiaal echt wel goed inorde was want heb met andere firma's al wat meegemaakt...
                          ...je krijgt waarvoor je betaald zullen we maar zeggen.

                          Kleurengebruik ziet er goed uit in mijn ogen, maar hangt natuurlijk naast smaak, volledig af van de heads die je gebruikt. Voor chases dan.
                          More music, more fun!

                          Comment

                          • Liweb
                            • Nov 2008
                            • 7

                            #14
                            Ziet er mooi uit Bobby. M'n vriendin zit ook in Geel, ik moet precies toch eens afkomen naar een van de TD's daar .
                            Heb ondertussen zelf ook al wat ervaring met lichttafels (chamsys, hog,...). Ik denk dat je voor het fuifwerk het best een chamsys kan gebruiken.
                            Hier heb ik zelf toch de beste ervaringen mee.

                            Als ik binnenkort eens op een TD ben waar ge licht moet doen kunnen we miss eens afspreken .

                            Greetz
                            Liweb Freelance lichttechnicus/operator!!!

                            Comment

                            Working...