J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 3 van de 3 Eerste 1 2 3

Standaard

een hele epistel zal hem sffs eens op het gemakje doornemen
    Hold on a second, relax and listen...

Standaard

Lees stof:

Primaire kleur - Wikipedia

[LIST][*]In de schilderkunst, wordt gebruikgemaakt van subtractieve kleurmenging en worden meestal rood, blauw en geel als primaire kleuren beschouwd.[*]In de kleurendruk, waar evenals in de schilderkunst gebruik wordt gemaakt van subtractieve kleurmenging, gelden magenta, cyaan en geel als primaire kleuren.[*]Bij waarneming met het menselijk oog, in de beeldschermtechniek, maar ook bij het mengen van bundels licht (zoals in de theatertechniek met gekleurde spots gebeurt), wordt additieve kleurmenging gebruikt. Rood, blauw en groen zijn dan de primaire kleuren.[/LIST]

Ingeschreven
    Jun 2007

Standaard

Moet ik hieruit afleiden dat als ik tl-licht op het podium gebruik, ik alle kleuren verpest? Of heeft dat als tegenlichtachtig decorachtig element (het TL-armatuur) niet veel invloed?

Mijn nonkel over subtractief en additief:
    [LEFT][FONT=Arial]Subtractieve kleurmenging:[/FONT][/LEFT]
    [LEFT][FONT=Arial]Dit doe je bij normale kleurmenging met pigmenten zoals verf of bijvoorbeeld met een snel ronddraaiende schijf met verschillende te mengen kleuren of glekleurde glasplaatjes die op mekaar gelegd worden. In dit geval worden bepaalde kleuren van het witte omgevingslicht geabsorbeerd door de specifieke kleur en wordt enkel de kleur gereflecteerd of doorgelaten.[/FONT][/LEFT]
    [LEFT][FONT=Arial]In dit systeem leveren geel en blauw, groen op[/FONT][/LEFT]
    [LEFT][FONT=Arial]Kleuren worden afgetrokken: als je de primaire kleruen op mekaar legt dan krijg je zwart.[/FONT][/LEFT]

[LEFT][FONT=Arial]Additieve kleurmenging:[/FONT][/LEFT]
    [LEFT][FONT=Arial]Is gebaseerd op de emissie van kleuren , bijvoorbeeld van een monitor, projector, .... IN dit geval is er geen sprake van absorptie maar wordt direct de kleur uitgestuurd. Typisch worden als primaire kleuren ROOD GROEN en BLAUW genomen omdat ze in dit systeem niet kunnen samengesteld worden met andere kleuren.[/FONT][/LEFT]
    [LEFT][FONT=Arial]In dit systeem zullen groen en rood het geel opleveren[/FONT][/LEFT]
    [LEFT][FONT=Arial]Kleuren worden opgeteld: als je de 3 primaire kleuren combineert krijg je wit[/FONT][/LEFT]

Standaard

Een beetje off-topic

Die roze/ magenta kleur (foto 82). Weet iemand heel toevallig welke code dat is voor kleurenfilter Dacht eerst dat het 111 was maar nadat ik hem binnen had was ie veels te licht...

Groetjes Barry

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barry1989 Bekijk Posts
    Een beetje off-topic

Die roze/ magenta kleur (foto 82). Weet iemand heel toevallig welke code dat is voor kleurenfilter Dacht eerst dat het 111 was maar nadat ik hem binnen had was ie veels te licht...

Groetjes Barry
    Ik gok L795 zo op het oog...

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Standaard

Over het licht is denk ik alles wel zo'n beetje gezegd.
    Waar ik zelf nogal over val is foto 0080, op de achtergrond, onder dat groene bordje...

Nu kan het best zijn dat de organisatie dit zelf heeft gedaan, maar ik zou de show niet eens starten als die deur niet vrij is.

René
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Forum Rechten