Zenith - Venray

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

    Zenith - Venray

    Afgelopen vrijdag is de grootste discotheek van de BeNeLux geopend Zenith.
    Met een capaciteit van 7568 personen.
    8 zalen.


    Ik met nog 5 LJ collega's doen daar het licht en bij deze wat foto's



























    Er zijn 3 zalen waar LJ's actief zijn. De andere zalen hebben een automaat.


    Nu even wat cijfers []

    Zaal 1 - The Pit (Urban)

    18x PAR 64 op SGM dimmers
    6x SGM Victory II 250
    3x HighEnd Dataflash
    1x Martin ZR rookmachine

    Sturing: Enigma met 1 scherm

    Zaal 2 - Motion (Dance / Trance)

    66x PAR 64 op SGM dimmers
    1x RGB Neon Wall van 9 bij 5 meter
    4x Martin MAC 250
    5x Clay Paky Golden Scan HPE 1200
    8x HighEnd CombiColor 300
    1x LeMaitre Hazer

    Sturing: SGM Regia 2048 Pro met 2 schermen
    DMX verdeeld over 4 lijnen

    2x LaserAnimation Accurate laser projector fiber
    1x Pacom
    30 Spiegels & Gratings
    Lasersturing: LaserGraph DSP

    Zaal 3 - Dome (Top 40)

    32x PAR 64 op SGM dimmers
    16x Blinder 4x op SGM dimmers
    2x SGM Palco 3
    6x SGM Giotto Spot 400
    18x SGM Giotto Spot 400 CMY
    16x SGM Gallieo II 1200
    20x JB LedTube
    2x Sterrenhemel
    3x 9 meter hoge RGB neon zuilen.
    2x LeMaitre G300 rookmachine
    1x LeMaitre Hazer

    Sturing: SGM Regia 2048 Live
    DMX verdeeld over 4 lijnen

    5x LaserAnimation Accurate laser projector fiber waarvan 2 koppen telkens switch ivm animatie
    100 Spiegels & Gratings
    4x Spiegelbol
    2x Laser doorzichtscherm
    4x Pacom
    Lasersturing: LaserGraph DSP


    Laserbron voor beide zalen dus voor de Motion en Dome is de

    Jenoptik JenLas WhiteLight Diode laser

    17 Watt diode

    Dus geen dikke stroom meer nodig hij pakt niet meer dan 3000 watt [)] en water is overbodig. De JenLas heeft zelf intern zijn eigen waterkoeling.

    In de JenLas zitten 9 diode lasers om zo het perfecte witte licht te krijgen.

    Dit gaat over naar de laserbank waarin de laser gesplitst wordt naar de zalen.










    En voor de geluid en DJ mensen onder ons


    Zaal 1 - The Pit (Urban)
    2x Pioneer CDJ-100s
    2x Technics SL 1210
    1x Dateq LPM
    2x Ecler sub CKL
    2x Ecler Top CKL
    1x Ecler processor

    Zaal 2 - Motion (Dance / Trance)
    2x Pioneer CDJ-1000MKII
    2x Technics SL 1210
    1x Ecler NUO 5
    2x Ecler Top DPC 7000P
    2x Ecler Sub DPC 7000P
    1x Ecler Processor
    nog x aantal lossen surround topjes

    Zaal 3 - Dome (Top 40)
    2x Pioneer CDJ-1000MKII
    2x Technics SL 1210
    1x Ecler NUO 5
    4x Ecler Top DPC 7000P
    8x Ecler Sub DPC 7000P
    1x Ecler Processor
    nog x aantal lossen surround topjes
  • rene.derksen
    • Feb 2004
    • 649

    #2
    Zeker weten dat zenith de grootste is? Time Out heeft nog altijd een capaciteit van 8000 man, helaas alleen een vergunning voor 4000 man. Verder zal het wel een behoorlijke concurentie met elkaar worden, vooral dat beide uitgaansgelegenheden afgelopen vrijdag wat te vieren hadden.

    En het ziet er mooi uit! Verder nog niet veel op aan te merken
    Licht is altijd zwaar.

    Comment

    • Controller
      • Apr 2002
      • 745

      #3
      citaat:Geplaatst door RenƩ.D

      Zeker weten dat zenith de grootste is? Time Out heeft nog altijd een capaciteit van 8000 man, helaas alleen een vergunning voor 4000 man. Verder zal het wel een behoorlijke concurentie met elkaar worden, vooral dat beide uitgaansgelegenheden afgelopen vrijdag wat te vieren hadden.

      En het ziet er mooi uit! Verder nog niet veel op aan te merken
      Zenith heeft een vergunning voor 7568 man.

      Comment

      • rene.derksen
        • Feb 2004
        • 649

        #4
        Aha, oke dan heb ik niks gezegt
        Licht is altijd zwaar.

        Comment

        • Baszza91
          • Oct 2005
          • 476

          #5
          Hallo,

          En ik dacht 1500 man in disco al veel was[V]. Het kan altijd groter. 14000 man. Das heel schagen of zoiets.

          Greetzz en cheerss
          I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

          Comment

          • BlueConfig
            • Aug 2005
            • 138

            #6
            Ik zie hier op de foto dat die Jenoptik JenLas verijdbaar is opgesteld is dat dan in de zaal ook zo en hoe word de straal dan naar de bank gebracht (optical fibre?) of gewoon rechtstreek?

            BTW vind dit eenvoudiger relaxer en 'mooier' dan de impressiv Timeout. Maar das persoonlijk ee
            Greets,
            BLue CoNFiG

            Comment

            • LJ Gerrit
              • Apr 2002
              • 479

              #7
              Ziet er leuk uit, wat ik op de foto's kan zien.
              Ik heb nog een paar vragen:
              Ben een beetje benieuwd naar de stuurtafel die je gebruikt in zaal 3 (dome).
              Hangt alles aan takels, zodat je nog niveaus kan maken bijvoorbeeld.
              Vanwaar de keuze voor neon? En niet led bijvoorbeeld?

              Ik kom in januari even even kijken met een paar collega's. Ik neem aan dat jullie op vrijdag gewoon open zijn.
              Verder veel succes en sterkte met de concurentie daar in het Brabantse.
              ------------------------------------------------
              Without colour, there is no perception
              ------------------------------------------------
              MvG

              Gerrit Schottert
              Controllux

              Comment

              • Controller
                • Apr 2002
                • 745

                #8
                citaat:Geplaatst door BlueConfig

                Ik zie hier op de foto dat die Jenoptik JenLas verijdbaar is opgesteld is dat dan in de zaal ook zo en hoe word de straal dan naar de bank gebracht (optical fibre?) of gewoon rechtstreek?

                BTW vind dit eenvoudiger relaxer en 'mooier' dan de impressiv Timeout. Maar das persoonlijk ee
                De JenLas staat in de technische ruimte in een frame en is daardoor niet verrijdbaar meer. Direct aan dat frame hangt de optische bank onder overdruk. De straal wordt rechtstreeks in de bank gebracht.


                citaat:Geplaatst door LJ Gerrit

                Ziet er leuk uit, wat ik op de foto's kan zien.
                Ik heb nog een paar vragen:
                Ben een beetje benieuwd naar de stuurtafel die je gebruikt in zaal 3 (dome).
                Hangt alles aan takels, zodat je nog niveaus kan maken bijvoorbeeld.
                Vanwaar de keuze voor neon? En niet led bijvoorbeeld?

                Ik kom in januari even even kijken met een paar collega's. Ik neem aan dat jullie op vrijdag gewoon open zijn.
                Verder veel succes en sterkte met de concurentie daar in het Brabantse.
                Hi Gerrit

                De stuurtafel heb ik even toegevoegd maar dat is een SGM Regia 2048 Live

                Het geheel in de 3 zalen is niet getakeld, 1 zaal hangt alles op 3,5 hoogte. En in de 2 grote zalen hangt alles op 9 meter hoogte.

                Die keuze van Neon weet ik ook niet. Het is zo dat de LightJockey's pas een 1 a 2 maanden voor opening zijn aangetrokken, dus die hebben geen inspraak gehad op het lichtplan.

                Comment

                • FiĆ«staLj
                  • Oct 2000
                  • 2068

                  #9
                  Heej Lj dwain

                  Zondag op de opendag deed 1 van je laserprojectoren in the dome het niet. Jammer.. Maar dat zal Fons wel snel fixen.

                  En ik zou de mac250's in de Motion es ff nakijken want daar knipperde der al eentje met een "CoEr"

                  Verder leuke tent, zelden dat ik zo'n mooie horeca gelegenheid bezocht heb. Ik kom binnenkort es op een zaterdagavond kletsen.

                  Doe je de groetjes aan Marga ?
                  Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                  Comment

                  • Controller
                    • Apr 2002
                    • 745

                    #10
                    citaat:Geplaatst door FiƫstaLj

                    Heej Lj dwain

                    Zondag op de opendag deed 1 van je laserprojectoren in the dome het niet. Jammer.. Maar dat zal Fons wel snel fixen.

                    En ik zou de mac250's in de Motion es ff nakijken want daar knipperde der al eentje met een "CoEr"

                    Verder leuke tent, zelden dat ik zo'n mooie horeca gelegenheid bezocht heb. Ik kom binnenkort es op een zaterdagavond kletsen.

                    Doe je de groetjes aan Marga ?
                    Hi Tijs, zal ik doen.
                    Die laser projector klopt. De Pacom had het te warm in de technische ruimte. Er wordt deze week geforceerde koeling aangebracht.

                    Hmmzz die macjes zal ik even nakijken dan. Wordt weer steigertje bouwen. Op zich wel vreemd want ze zijn een week terug geservict door een leverancier

                    Comment

                    • discover
                      • Feb 2005
                      • 108

                      #11
                      heeft er nog iemand foto's van de laser show bij bepaalde liedjes waar ze de laser alleen maar aan hadden staan ben wel benieuwd ben er wel geweest maar had de cam niet mee

                      Comment

                      • Controller
                        • Apr 2002
                        • 745

                        #12
                        citaat:Geplaatst door FiƫstaLj

                        Heej Lj dwain

                        Zondag op de opendag deed 1 van je laserprojectoren in the dome het niet. Jammer.. Maar dat zal Fons wel snel fixen.

                        En ik zou de mac250's in de Motion es ff nakijken want daar knipperde der al eentje met een "CoEr"

                        Verder leuke tent, zelden dat ik zo'n mooie horeca gelegenheid bezocht heb. Ik kom binnenkort es op een zaterdagavond kletsen.

                        Doe je de groetjes aan Marga ?
                        Hi Tijs, zal ik doen.
                        Die laser projector klopt. De Pacom had het te warm in de technische ruimte dus na een half uurtje koelen deed deze het weer. Er wordt deze week geforceerde koeling aangebracht.

                        Hmmzz die macjes zal ik even nakijken dan. Wordt weer steigertje bouwen. Op zich wel vreemd want ze zijn een week terug geservict door een leverancier

                        Comment

                        • Controller
                          • Apr 2002
                          • 745

                          #13
                          citaat:Geplaatst door discover

                          heeft er nog iemand foto's van de laser show bij bepaalde liedjes waar ze de laser alleen maar aan hadden staan ben wel benieuwd ben er wel geweest maar had de cam niet mee
                          Deze zijn gemaakt, ik zal kijken ik moet ze nog krijgen van Fons, en dan zet ik die ook hier neer.

                          Comment

                          • AJB
                            • Jul 2003
                            • 2289

                            #14
                            Hi Dwain, leuk man zo'n nieuwe stek. Ziet er gezellig uit ! Wie heeft je precies gecertificeerd op de Regia ?... Wist niet dat die certificering bestond.. Begreep van Nils dat jullie lasers echt helemaal super zijn !

                            Heel vele plezier, en kom vooral eens kijken ook in Time-Out.

                            grtz Arvid
                            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                            ------------------------------------------------
                            Arvid Buit
                            Creative-Director / Artist-Manager

                            Comment

                            • Controller
                              • Apr 2002
                              • 745

                              #15
                              citaat:Geplaatst door AJB

                              Hi Dwain, leuk man zo'n nieuwe stek. Ziet er gezellig uit ! Wie heeft je precies gecertificeerd op de Regia ?... Wist niet dat die certificering bestond.. Begreep van Nils dat jullie lasers echt helemaal super zijn !

                              Heel vele plezier, en kom vooral eens kijken ook in Time-Out.

                              grtz Arvid
                              Hi Arvid ik kom zeker binnekort bij jullie, certified idd niet moet trained zijn Door Patrick :P

                              In DSP en JenLas wel. Krijg daar deze week het certificaat van de TUV / Laserforum van binnen

                              En ja de lasers zijn super.

                              Comment

                              Working...