Zo doen we het vast wel veilig!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mister-sjon
    • Dec 2011
    • 1

    Zo doen we het vast wel veilig!

    Tijdens een rondleiding in de buurt van Beekbergen zag ik de volgende truss!





    Trekbandjes en bierviltjes.
    Last edited by mister-sjon; 20-06-14, 15:04.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Leuke eerste post....
    Die bierviltjes is zo erg nog niet, G-haak kan er volgens mij nog steeds niet af als die ertussen uit vallen.
    Die ty-raps is minder, ff beetje warmte erbij en ze komen vanzelf los.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • frederic
      • Jan 2006
      • 3511

      #3
      Originally posted by MusicXtra
      Leuke eerste post....
      Die bierviltjes is zo erg nog niet, G-haak kan er volgens mij nog steeds niet af als die ertussen uit vallen.
      Die ty-raps is minder, ff beetje warmte erbij en ze komen vanzelf los.
      Opwarmen? Het zijn leds.

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Originally posted by frederic
        Opwarmen? Het zijn leds.
        Die hangen meestal hoog, warmte stijgt, zonnetje erbij, enzovoort.
        Is echt niet zoveel warmte nodig om de sterkte behoorlijk af te laten nemen.
        Wat is de WLL van een ty-rap?
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

          #5
          Originally posted by MusicXtra
          Wat is de WLL van een ty-rap?
          Dat maakt in dit geval helemaal niets uit, er zijn 4 tie-wraps gebruikt dus is er sprake van een ingebouwde safety waardoor de veiligheidsfactor omhoogtransformeert naar 6 keer de WLL van 3/4e tie-wrap wat inhoud dat het geheel stukken veiliger hangt dan wanneer bijvoorbeeld twee triggerklemmen en twee safeties gebruikt zouden zijn. Daarnaast fungeren de diverse snoeren en draden als letterlijk veiligheidsnet waardoor een eventuele inspectie zelfs geld toe zou moeten leggen bij het inspecteren van de situatie zoals afgebeeld in figuur twee.


          Met vriendelijke groet, Uw tie-wrap verkoper.
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

          Comment

          • AMX_Pete
            • Mar 2008
            • 79

            #6
            Kan best zijn, maar ik vind het Beun De Haas gehalte nog altijd aan de (veel te) hoge kant.

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Zolang je niet weet wat de WLL is kun je helemaal niks berekenen en is het dus per definitie onveilig.
              En snoeren als safety????
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • NesCio01
                • May 2010
                • 1987

                #8
                Te bedenken dat die balk bouten en moeren heeft
                waar je zo een haak aan bevestigen kunt.

                Doe mij nog een zak witte tie-raps.........

                grtz

                Nes
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                Comment

                • DJ Antoon
                  • May 2005
                  • 1681

                  #9
                  Dan is er nog een wereld van verschil tussen de echte T&B ty-raps (met metalen plaatje) en de junk kabelbandjes die verkocht worden.

                  Comment

                  • FrankD
                    • Feb 2008
                    • 34

                    #10
                    En als 1 ty-rap het begeeft moeten de adere het opvangen. Deze zullen het dan naar alle waarschijnlijkheid ook begeven.
                    Waar is dan de extra veiligheidsfactor gebleven? Beter hadden ze gewoon 2 haken gebruikt (met eventueel een safety-steel)
                    kleine washes, grote washes

                    Comment

                    • sjig
                      • May 2012
                      • 909

                      #11
                      Originally posted by FrankD
                      En als 1 ty-rap het begeeft moeten de adere het opvangen. Deze zullen het dan naar alle waarschijnlijkheid ook begeven.
                      Waar is dan de extra veiligheidsfactor gebleven? Beter hadden ze gewoon 2 haken gebruikt (met eventueel een safety-steel)
                      Dat valt wel mee hoor

                      Probeer maar eens met de hand zo'n tie wrap los te breken, ook bij die goedkope moet je heel wat moeite doen om hem los te krijgen. En dan te bedenken dat zo'n 4barretje niet meer dan 3kg weegt (hebben we hier in het dorpshuis ook hangen).


                      btw: De mogelijkheid om er een haak aan te doen is ook erg minimaal, er zit enkel een gat in het aluminium, waar je vervolgens een M10 bout in zou moeten draaien draaien.
                      Weet zeker dat 4 tie wraps steviger is

                      Comment

                      • djspeakertje
                        • Oct 2008
                        • 1912

                        #12
                        Ik geloof dat het sarcasme van mijn vorige post niet helemaal doorgedrongen is...


                        Daan
                        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                        Comment

                        • laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

                          #13
                          Laten we het nu eens voor eens en altijd onthouden: een tie-rap is GEEN hijsmiddel! Sommige tie-raps (2 tot 3 per pak van 100) trek je wel heel gemakkelijk met de hand door. Reken voor alle zekerheid (en met publiek eronder WIL je zekerheid) voor een tie-rap een WLL van 0 ... reken dan maar uit hoeveel je er nodig hebt om 3 kg op te hangen (met VF = 10 dus 30 kg).
                          Weet zeker dat 4 tie wraps steviger is
                          En ik weet zeker dat als het misgaat de verzekering daar niet van te overtuigen zal zijn! Ga dan gerust je hele leven werken om de claim te betalen met daarbij het schuldgevoel dat je een gewonde of dode op je geweten hebt. Is het dat je waard?
                          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            #14
                            Volgens mij schreef DJspeakertje al dat zijn post cynisch bedoelt was....
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • NesCio01
                              • May 2010
                              • 1987

                              #15
                              Originally posted by sjig
                              btw: De mogelijkheid om er een haak aan te doen is ook erg minimaal, er zit enkel een gat in het aluminium, waar je vervolgens een M10 bout in zou moeten draaien draaien.
                              Weet zeker dat 4 tie wraps steviger is
                              Sja Gijs,

                              Lees ook mijn post nog even en bekijk de foto, M10?

                              grtz

                              Nes
                              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                              Comment

                              Working...