Rook-, Brandmelders (met rookmachines)! FOUTJE!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T_Sound
    • Sep 2009
    • 267

    Rook-, Brandmelders (met rookmachines)! FOUTJE!

    Hallo, aangezien ik hier nog geen specifiek toppic over gezien heb wil ik toch wel eens weten welke "grapjes" er bij jullie voorgekomen zijn, zodat er rook-, brandmelders e.d. af gegaan zijn (en dat de brandweer moest komen) en welke grappen er met rookmachines gebeurt zijn, wat niet de bedoeling was.

    Ik zal eerst gaan:
    In het theater waar ik "stage" liep. Motel Westcoast op bezoek en deze begonnen met soundchecken en hun crew gingen al wat kisten naar het achterpodium brengen/rollen.

    Is er een crew lid die een kist naar achteren rolt, zonder dat hij deze vast had, komt ie precies met de hoeken van de kist tegen het brandmeld glaasje. Die breekt natuurlijk en er komt een hoop lawaai van de sirenes af. De artiesten hebben in ears, dus daar wordt alles een stukje harder op uitversterkt. Vloekend trekken ze de oortjes uit.

    De brandweer die zat in hetzelfde gebouw als waar het theater zat, dus die was er binnen een minuut nadat de melding er was, dus bellen heeft niet veel zin.

    Al met al konden we er wel om lachen.

    2e gevalletje,
    In een poppodium, technofeestje, rookmachine aangezet om voor te verwarmen, maar we hadden de analoge controller ipv DMX. Dus wij gingen eten, kwartiertje later komt er wat rook langs de deuren van de kantine.

    Blijkt mijn collega de continious knop van de rookmachine perongelijk ingedrukt te hebben, dus zodra die warm was ging die spuiten.

    Helft van het pand stond onder de rook en ik wou dus de zaal in lopen om dat knopje uit te zetten.

    Maar ik wist dat er ergens in het midden van de zaal een pilaar stond, alleen je zag geen hand voor ogen, totdat ik de pilaar vond, op een pijnlijke wijze...:S

    Nu jullie!!
    Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!
  • PeterZwart
    • Jan 2008
    • 402

    #2
    Ik heb op school wel gezien dat ze video opnames maakten, daarbij was wat rook nodig in de wc.. 10 minuten later stond de brandweer met 3 wagens voor de deur.. concierge kon het nummer niet vinden van de brandweer..

    Gebeurde er toch nog eens iets op school...

    Groeten fan 'n gek ut Fryslan

    Comment

    • daviddewaard
      • Mar 2008
      • 627

      #3
      Heb het ook wel eens gehad op locatie dat het brandalarm afging maar de PA zo hard stond dat het niet hoorbaar was en ineens de brandweer in de zaal stond
      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

      Comment

      • DJ-Jan
        • Jun 2008
        • 327

        #4
        Een keer gehad op een middelbare school dat ik aan kwam lopen met mijn rookmachine, vraag aan de docent die alles moest regelen of het brandalarm aanstond. Volgens de docent moest dat wel uitstaan, er werd vaker gefeest in die ruimte met rookmachines en toen ging het alarm ook nooit af.

        Afijn, feest begint en na een kleine 30 minuten komt de desbetreffende docent naar mij toe met de vraag of ik wat minder rook kon gebruiken aangezien het brandalarm al 10 minuten aan stond (en niemand op school aanwezig die wist hoe het uit moest).

        Zelf hadden we nergens last van, de muziek stond hard genoeg en dus de rest van de avond door gefeest met het alarm aan (tot een conciërge het eindelijk uit kreeg).

        Brandweer werd wel afgebeld, daar heb ik dus verder geen last mee gehad.

        Ook nog eens last gehad met de wijkagent, ik had net een nieuwe rookmachine gekocht en probeerde die thuis bij het raam uit. Keurige witte rookpluimen kwamen er uit tot de wijkagent opbelden met de vraag of we konden stoppen met het maken van rook of mijn rookmachine werd ingenomen, er waren namelijk mensen die dachten dat er echt brand was.....(Ik altijd maar denken dat rook van brand niet wit is?)
        Event-Light

        Comment

        • moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

          #5
          Foto's?
          Zoekfunctie: brandmelders?
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

          Comment

          • renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

            #6
            Brandmelders... altijd lol mee.

            Huiskamer tienerdisco, uiteraard een veiligheidbewust gezin met brandmelder in die ruimte.
            Het grapje is: daar kwam ik pas na afloop achter toen ik hem zag hangen, hele avond rook gespoten, ding is nooit afgegaan.

            Ook leuk: een leerling op een school die helpt met licht en vlak voor het einde van het feestje (22:00 uur) nog even de zaal volspuit. De persoon die de sleutel had en zou afsluiten (waaronder brandalarm er weer op) heeft tot 3:00 uur moeten wachten voor het alarm er weer op kon, toen pas waren alle melders op 'veilig'.
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

            Comment

            • T_Sound
              • Sep 2009
              • 267

              #7
              En dat zijn nou leuke pest momentjes. Die jongen die zou afsluiten zal wel flink gebaald hebben.

              Wij hadden bij ons op school een afzuiging. Die had de zaal goed vol rook, binnen 10 minuten weer kraak helder.
              Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

              Comment

              • mhsounds
                • Sep 2009
                • 933

                #8
                Wij gebruikten tijdens een lichtles op school de hazer nogal enthousiast...Brandalarm afgegaan.
                Vandaag was minimaal gebruik toegestaan

                Lijkt me toch niet slim op een school waar je vaak een rookmachine gebruikt om een show alarm ofzo in te stellen.
                Freelance Light and Video |
                Waarom zeggen ze allemaal trusst?

                Comment

                • T_Sound
                  • Sep 2009
                  • 267

                  #9
                  Ja ik ken dat grapje, bij ons ook, een hardstyle afsluitparty, klasgenoot van me (nu oud klasgenoot) die vondt het ook nodig een pro2000 vol te laten spuiten. Toen was net het nummer ten einde, 1 seconde stilte en toen het alarm, maar omdat iedereen dacht dat het nog bij het nummer hoorde deed niemand iets, totdat ik als geluidsman met de schuiven dicht opstond om te kijken wat er was, toen hadden ze het pas in e gaten.
                  Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

                  Comment

                  • DMiXed
                    • Jan 2008
                    • 370

                    #10
                    Leuk dat bij dit topic ook een advertentie staat van brandbeveiliging
                    langleve google adds, waar ze het in een ander topic al over hadden
                    Jeroen van Geffen

                    Comment

                    • Jugfire
                      • Oct 2004
                      • 91

                      #11
                      het blijft altijd weer leuk om te zien wat je verwacht aan te treffen wanneer je een topic opent die in het "foto" forum staat.
                      Ik ben dan wel een newbe maar dat wil niet zeggen dat ik newbe

                      Comment

                      • Back on Track
                        • Jun 2009
                        • 227

                        #12
                        bij een vriend van mij een rookmachine bekijken....


                        staan er wat buren te aan te bellen (met brandblusser in de hand) dat het huis in de brand staat...
                        BACK ON TRACK DJ

                        Comment

                        • daveyb
                          • Aug 2009
                          • 150

                          #13
                          Laatst was het wel lachen, moest ik komen voor een foutje in de lichttafel. Die mensen hadden niet verteld wat er aan de hand was alleen dat de lichttafel bleef hangen op een bepaalde preset/chase. Is wel lachen als je dan daar komt en je ziet dat hij net bij de rookmachine blijft hangen. Dat ding bleef continu spuiten. De zaal stond na half uur toen ik aankwam helemaal wit, was ook nog eens dikke vloeistof ook nog :P
                          We doen het goed, of gewoon niet !

                          Comment

                          • keenoncoolstuff
                            • May 2003
                            • 695

                            #14
                            En ik maar denken dat dit een foto-topic was...
                            Waren zeker allemaal mislukt door de dichte mist...
                            All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                            If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

                            Comment

                            • renevanh
                              • Oct 2004
                              • 2371

                              #15
                              Originally posted by daveyb
                              De zaal stond na half uur toen ik aankwam helemaal wit, was ook nog eens dikke vloeistof ook nog :P
                              Niemand die op het idee komt de stroom van dat ding te trekken of DMX er even uit (al helpt dat niet altijd)?
                              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                              Comment

                              Working...