Faithless, Ahoy rotterdam vorige week vrijdag

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • btvmaarten
    • Jun 2004
    • 56

    Faithless, Ahoy rotterdam vorige week vrijdag

    Mede forumgebruikers,

    Vorige week vrijdag naar Faitless geweest in Ahoy en ik moet zeggen wat hingen er toch vele mooie wapper lampjes! ik heb een stukje opgenomen op video om dit te delen met jullie. ik vond een geweldige avond, met een mooi stukje licht, wat iets gevarieerder mocht zijn soms maar wel te gek.YouTube - Faithless ahoy Rotterdam 26-11-2010 We Come One

    gr maarten
    Wat klinkt daar als een nachtegaaltje, EV EV EV
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    #2
    En was het geluid wat in orde? Dat interesseerd me eigenlijk meer.

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Mag hopen dat het niet het hele concert zo druk knipperde.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • AJB
        • Jul 2003
        • 2289

        #4
        Wat een chaos....
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

        Comment

        • Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

          #5
          Zoveel wapperlampen en zo weinig variatie !

          Sorry hoor maar ik ben van mening dat de LJ weinig fantasy heeft !

          Met mijn Winners maak ik een mooiere show met meer kleur en variatie.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

          Comment

          • jadjong
            • Oct 2003
            • 654

            #6
            Originally posted by Rolandino
            Zoveel wapperlampen en zo weinig variatie !

            Sorry hoor maar ik ben van mening dat de LJ weinig fantasy heeft !

            Met mijn Winners maak ik een mooiere show met meer kleur en variatie.
            Wil niet arrogant overkomen, maar met m'n showmaster24.....

            Comment

            • showband
              • May 2001
              • 4524

              #7
              ....ik heb een zaklamp en een aansteker nou...
              lekker belangrijk!

              Comment

              • @lex
                • Jul 2006
                • 1087

                #8
                Rinus:

                Even kijken naar filmpje, de blinders op de voorste truss passen aardig in de door jou onlangs aangezwengelde discussie over tralieliggers en trussen.

                @lex
                Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                Comment

                • BJD
                  • Oct 2007
                  • 771

                  #9
                  Originally posted by showband
                  ....ik heb een zaklamp en een aansteker nou...
                  Wel gecertificeerd pyrotechnicus met je aansteker?

                  Comment

                  • RayM
                    • Jan 2006
                    • 742

                    #10
                    Jullie zijn natuurlijk allemaal veeeeeeeel beter.
                    Als je goed luistert naar de muziek en muziekstijl dan is het nog niet zo gek wat ze doen. Ooit eens op een dance gebeuren gestaan? Daar is het vaak nog 'erger'. Maar het past wel bij de muziek.
                    En ik vind dit heel wat beter als wat ik in de loop de jaren in NL tegengekomen ben. Goedbedoelende vrijwilligers in poppodia of betaalde krachten op festivals, feesttenten ed. Daar wordt je vaak knettergek van het gewapper wat totaal niet in balans is met de muziek.
                    Heerlijk die stilte

                    Comment

                    • Marciej
                      • Nov 2003
                      • 45

                      #11
                      Het idee dat de LD en/of opperator bij Faithless het snel in elkaar heeft moeten zetten bekroop mij ook al toen ik afgelopen zomer na de gewonnen wedstrijd tegen Brazilië in het museumpark stond voor deze nog steeds erg verbluffende band. De basis van de show zit goed in elkaar maar er lijkt een beetje haast van af te zien. En dat bedoel ik overigens niet negatief richting de crew maar voor een act die relatief vaak optreed kunnen die kleine dingetjes nog net even wat strakker.

                      Bekijk even dit filmpje van het magistrale concert 5 jaar geleden in het Londense Alexandra Palace(Insomnia intro vanaf 4.44). Toen stond de lichtshow als een huis, heerlijk getimed (tijdcode? of gewoon tot in den treure gerepeteerd?)

                      YouTube - Faithless - Live in Alexandra Palace - 1/10


                      P.S. Alexandra Palace is dus de plek waar het Holland Heineken House over 2 jaar zal neerstrijken tijdens de olympics
                      Smile, you on TV!

                      Comment

                      • djspeakertje
                        • Oct 2008
                        • 1912

                        #12
                        Originally posted by Marciej
                        Toen stond de lichtshow als een huis, heerlijk getimed (tijdcode? of gewoon tot in den treure gerepeteerd?)

                        YouTube - Faithless - Live in Alexandra Palace - 1/10

                        Hoeft niet, een kennis van me is goede LJ, en ook drummer, die heeft geen timecode of repetitie nodig. Muzikant zijn is soms best nog wel handig


                        Daan
                        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                        Comment

                        • RenéE
                          • Oct 2006
                          • 291

                          #13
                          Originally posted by djspeakertje
                          Hoeft niet, een kennis van me is goede LJ, en ook drummer, die heeft geen timecode of repetitie nodig. Muzikant zijn is soms best nog wel handig
                          Ook niet wanneer ik 'm een shitload aan cues geef en de momenten waarop ik die terug wil zien? Jouw commentaar klinkt alsof een fatsoenlijke LJ niet maat kan houden en de structurele opbouw van de muziek niet kan doorzien...
                          Last edited by RenéE; 02-12-10, 20:46.

                          Comment

                          • btvmaarten
                            • Jun 2004
                            • 56

                            #14
                            Ik moet zeggen het geluid, als een muur waar je tegen aan loopt, het laag was zeker een paar DB harder dan de rest maar het klonk wel erg goed! sommige stukjes waarin in mijn beleving teveel instrumenten voor kwamen was het ff een brei van herrie wat voor mij niet had gehoeven. we hebben pieken gehad van 112db het was hard maar het was erg goed.

                            kwa licht, na 6 nummers van geknipper begon het aardig te vervelen, er waren meer opties uit te voeren met zo'n licht zet en zeker meer variatie, de LJ was zeker een liefhebber van geknipper, er stond 1 roadhog plus wing en een roadhog als backup mee te draaien. soms waren er nog wel wat pluspunten zoals wanneer er in het midden een truss naar beneden komt met in een driehoek vorm met +- 10 Martin 301tjes eraan was wel een leuk effect maar dat was het dan ook wel.

                            zoals gezegt de eerste 6 nummers waren super daarna bleef het hetzelfde.
                            Wat klinkt daar als een nachtegaaltje, EV EV EV

                            Comment

                            • Rolandino
                              • Mar 2007
                              • 1451

                              #15
                              Originally posted by RayM
                              Jullie zijn natuurlijk allemaal veeeeeeeel beter.
                              Als je goed luistert naar de muziek en muziekstijl dan is het nog niet zo gek wat ze doen. Ooit eens op een dance gebeuren gestaan? Daar is het vaak nog 'erger'. Maar het past wel bij de muziek.
                              En ik vind dit heel wat beter als wat ik in de loop de jaren in NL tegengekomen ben. Goedbedoelende vrijwilligers in poppodia of betaalde krachten op festivals, feesttenten ed. Daar wordt je vaak knettergek van het gewapper wat totaal niet in balans is met de muziek.
                              Zeg niet dat ik beter ben maar dit ziet er gewoon slecht uit.

                              Mijn winners geven standalone meer show en effect als deze PRO show.

                              Vind het gewoon niet over komen om 50 euro te betalen en de hele avond in een ongeorganseerde lichtshow te staan. ( hoewel je natuurlijk wel voor Faithless komt ) Maar toch is de kombinatie niet echt van WOW ! Maar eerder van KOTS !
                              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                              Comment

                              Working...