Sub 15 D DB Technologies Review

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Copains Deluxe
    • Dec 2009
    • 293

    Sub 15 D DB Technologies Review

    Haai iedereen,
    Sinds kort heb ik een tweede sub 15 D bijgehaald en ik ben er eigenlijk super tevreden over

    Daarom heb ik ook een nederlandstalige review over gemaakt.
    Het kan zijn dat ik wel nog wat foutjes zeg, maar voor de rest is het wel geslaagd.

    De link:

    is tijdelijk offline , binnen een uurtje weer de nieuwe link !

    Commentaar is altijd welkom ! ^^
    Last edited by Copains Deluxe; 05-01-10, 16:33.
    Knallen maar
  • mhsounds
    • Sep 2009
    • 933

    #2
    Handvaten link en rechts...

    Ik heb hem ingesteld op 90 Hz dan krijg je een zwaardere bas

    Als hij mono is hoor je ook een zwaardere bas.

    komt je stroomkabel van zo'n snoer met gloeilampen?

    Dus maar 2 kabels, altijd een perfect geluid...

    En het laag komt ook geweldig door via je camera en de dikke compressie van youtube...

    Ben niet echt kapot van dit filmpje, je moet nog even aan je skills werken als het om presenteren gaat en noem wat specs ofzo.
    Freelance Light and Video |
    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

    Comment

    • Beckers Entertainment
      • Dec 2008
      • 650

      #3
      Leuk filmpje om te zien.
      Zou inderdaad nog behoorlijk wat oefenen. En het is inderdaad jammer van de kwaliteit. Ben momenteel sterk aan het twijfelen om een SUB 18D aan te schaffen als vervanging van mijn sub 05's..

      Gebruik maar direct dit topic even.
      Is het in jullie ogen verstandig om mijn sub 05's weg te doen, over te stappen naar een sub 18D voor onder mijn flexsys F12 topjes en wanneer nodig nog een 2e sub erbij te huren? Het rendement van mijn sub 05's is namelijk niet toereikend voor mijn topjes op feestjes met jonger volk.
      Last edited by Beckers Entertainment; 03-01-10, 23:07.
      Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Originally posted by Beckers Entertainment
        Leuk filmpje om te zien.
        Zou inderdaad nog behoorlijk wat oefenen. En het is inderdaad jammer van de kwaliteit. Ben momenteel sterk aan het twijfelen om een SUB 18D aan te schaffen als vervanging van mijn sub 05's..

        Gebruik maar direct dit topic even.
        Is het in jullie ogen verstandig om mijn sub 05's weg te doen, over te stappen naar een sub 18D voor onder mijn flexsys F12 topjes en wanneer nodig nog een 2e sub erbij te huren? Het rendement van mijn sub 05's is namelijk niet toereikend voor mijn topjes op feestjes met jonger volk.
        Je geeft zelf eigenlijk het antwoord al, een nog betere oplossing kan zijn om er nog twee subs bij te kopen die je al hebt.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • Beckers Entertainment
          • Dec 2008
          • 650

          #5
          Nog 2 subs erbij is in mijn ogen geen optie. Dan verlies ik de compactheid van mijn set, die ik persoonlijk belangrijk vind.
          Heb afgelopen oudejaarsavond op 2 van deze basjes gedraaid icm 2 dvx DM15 toppen. Die combinatie was ik erg over te spreken, maar voldoet zo'n SUB 18D basje ook om in combinatie met 2 topjes 150 man te bespelen op een normaal niveau. (bruiloft, verjaardag, enz..)
          Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

          Comment

          • laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

            #6
            Qua presentatietechniek is dit zelfs nog onder de huidige buitentemperatuur en sommige stukken tekst zijn echt wel "meer gelul uit de ruimte" om het met een of andere imitator van Chriet Titulaer te zeggen (wees gerust: is van voor je tijd).
            Als je vooraf had voorbereid wat je ging tonen en ging zeggen dan duurde dit filmpje maar een derde zolang en was het misschien boeiend geweest.

            @Beckers: een DVX gaat loeihard, dat zul je met 1 sub per kast niet bijhouden. Als je alles in balans wilt hebben mét volle power dan zul je je compactheid moeten opgeven.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

            Comment

            • Beckers Entertainment
              • Dec 2008
              • 650

              #7
              Heb geen DVX toppen (helaas)
              Heb F12 toppen uit de flexsys reeks.
              Ik vind het op een feest met 150 personen ook geen probleem om de toppen iets terug te moeten draaien, maar ik vind het jammer dat ik een groter feest niet aan kan nemen zonder 2 andere subs te moeten huren.
              Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

              Comment

              • laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

                #8
                Als ik mij niet vergis zijn de FL12's qua max. SPL kleiner dan de DVX15's. Dus bij de FL12's moeten de SUB18D's dan beter voldoen.
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                Comment

                • 4AC
                  • Nov 2007
                  • 1791

                  #9
                  Originally posted by laserguy
                  Qua presentatietechniek is dit zelfs nog onder de huidige buitentemperatuur en sommige stukken tekst zijn echt wel "meer gelul uit de ruimte" om het met een of andere imitator van Chriet Titulaer te zeggen (wees gerust: is van voor je tijd).
                  Als je vooraf had voorbereid wat je ging tonen en ging zeggen dan duurde dit filmpje maar een derde zolang en was het misschien boeiend geweest.

                  @Beckers: een DVX gaat loeihard, dat zul je met 1 sub per kast niet bijhouden. Als je alles in balans wilt hebben mét volle power dan zul je je compactheid moeten opgeven.
                  Ben het volledig eens met je oordeel.

                  Het is minstens zo slecht als alle andere YouTube filmpjes van dit kaliber... (en nee dit ga ik niet beargumenteren, voorlopig heb ik betere tijdsbesteding)

                  Mvg,

                  Teun
                  uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                  Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                  Comment

                  • Copains Deluxe
                    • Dec 2009
                    • 293

                    #10
                    Originally posted by mhsounds
                    Handvaten link en rechts...

                    Ik heb hem ingesteld op 90 Hz dan krijg je een zwaardere bas

                    Als hij mono is hoor je ook een zwaardere bas.

                    komt je stroomkabel van zo'n snoer met gloeilampen?

                    Dus maar 2 kabels, altijd een perfect geluid...

                    En het laag komt ook geweldig door via je camera en de dikke compressie van youtube...

                    Ben niet echt kapot van dit filmpje, je moet nog even aan je skills werken als het om presenteren gaat en noem wat specs ofzo.

                    Wat ik bedoel hij gaat nu van 40 Hz tot 90 Hz , en daar bedoel ik dan mee dat hij maar enkel tonen gaat weergeven tussen die Hz...

                    En de stroomkabel... Dat gaat gewoon naar een schuko Plug.

                    Voor de compressie van youtube kan ik helaas niet zoveel aan doen ik doe mijn best al om het zo goed mogelijk weer te geven.

                    En voor iedereen jullie moeten weten dat dit mijn eerste review is ?
                    Ik denk dat jullie er zelf niet zo veel (meer) van bakken als mij voor een eerste review hoor.

                    Verder nog commentaar? Wat ik moet verbeteren ofzo? , dan zal ik het filmpje is opnieuw opnemen en dan zullen we nog is zien...
                    Knallen maar

                    Comment

                    • Copains Deluxe
                      • Dec 2009
                      • 293

                      #11
                      Originally posted by 4AC
                      Ben het volledig eens met je oordeel.

                      Het is minstens zo slecht als alle andere YouTube filmpjes van dit kaliber... (en nee dit ga ik niet beargumenteren, voorlopig heb ik betere tijdsbesteding)

                      Mvg,

                      Teun
                      Ik vraag net aan je om te beargumenteren, dan kan een mens ook leren uit zijn fouten?

                      Voor de rest zou ik niet weten hoe je alles moet uitleggen in een paar minuten hoor... Dan rammel je het ook maar af he
                      Knallen maar

                      Comment

                      • keenoncoolstuff
                        • May 2003
                        • 695

                        #12
                        Is het een review? Of sluikreclame voor Koppijn Deluxe?
                        Want na 30 seconden (jouw voorstelrondje) haak ik toch echt wel af hoor...

                        Rob.


                        P.S. de één noemt het loze ruimte voor de equalizers en processors, de ander noemt het gewoon een koellichaam.
                        P.P.S. Zijn het nu in- of uitgangen?
                        P.P.P.S. Een fasedraaiknopje om het signaal terug te sturen? Voor als je versterker niet klopt? De versterker waar je je powered sub op aansluit???

                        Ik hou maar op...
                        Last edited by keenoncoolstuff; 05-01-10, 01:17.
                        All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                        If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

                        Comment

                        • Copains Deluxe
                          • Dec 2009
                          • 293

                          #13
                          Originally posted by keenoncoolstuff
                          Is het een review? Of sluikreclame voor Koppijn Deluxe?
                          Want na 30 seconden (jouw voorstelrondje) haak ik toch echt wel af hoor...

                          Rob.


                          P.S. de één noemt het loze ruimte voor de equalizers en processors, de ander noemt het gewoon een koellichaam.
                          P.P.S. Zijn het nu in- of uitgangen?
                          P.P.P.S. Een fasedraaiknopje om het signaal terug te sturen? Voor als je versterker niet klopt? De versterker waar je je powered sub op aansluit???

                          Ik hou maar op...
                          Ach je moet iemand zen naam niet staan afkraken hoor, ik ga ook een nieuwe filmpje maken dus dan zal het zeker beter zijn .
                          Er staan op de achterkant in en uitgangen... Een waar het signaal binnekomt en de ander om het door te linken naar je tops...
                          Ik corrigeer mezelf daarna ook nog ik weet dat ik het eerst fout zei maar daarna had ik het over de mixer...

                          Ik zal het oude filmpje offline halen en dan zullen we het nieuwe online gooien!

                          EN...jou naam is niet beter hoor
                          Liever ONTOPIC in plaats van te zeveren over die namen...
                          Knallen maar

                          Comment

                          • mhsounds
                            • Sep 2009
                            • 933

                            #14
                            Originally posted by Copains Deluxe
                            Wat ik bedoel hij gaat nu van 40 Hz tot 90 Hz , en daar bedoel ik dan mee dat hij maar enkel tonen gaat weergeven tussen die Hz...
                            Maar waarom je dan zegt dat hij harder gaat

                            En de stroomkabel... Dat gaat gewoon naar een schuko Plug.
                            Ja die kan ik herkennen ik heb er al een aantal in elkaar geschroefd...
                            Wat ik bedoelde, op de video lijkt je kabel vierkant, net zoals zo'n partysnoer met gloeilampjes eraan...

                            Voor de compressie van youtube kan ik helaas niet zoveel aan doen ik doe mijn best al om het zo goed mogelijk weer te geven.
                            De sub laten horen heeft geen enkele nut, er zitten te veel factoren in de stroom die het geluid verneuken.

                            En voor iedereen jullie moeten weten dat dit mijn eerste review is ?
                            Ik denk dat jullie er zelf niet zo veel (meer) van bakken als mij voor een eerste review hoor.
                            Jawel daarom word ik ook wel eens gevraagd om te presenteren

                            Verder nog commentaar? Wat ik moet verbeteren ofzo? , dan zal ik het filmpje is opnieuw opnemen en dan zullen we nog is zien...
                            Ja zoals ik al eerder zei, noem de specs en wat de voor en nadelen aan deze sub zijn.
                            Wat je me hebt verteld hebt in het filmpje had ik ook kunnen opmaken door naar afbeeldingen te kijken.
                            En ja de specs zijn op te zoeken maar horen er naar mijn idee wel bij.
                            + punt je liet zien dat je de gaten boven op de sub om te stacken een pluspunt vond.

                            En ik zou hier geen mensen aan gaan vallen...
                            je moet misschien nog wel eens met ze werken
                            Last edited by mhsounds; 05-01-10, 17:04.
                            Freelance Light and Video |
                            Waarom zeggen ze allemaal trusst?

                            Comment

                            • Copains Deluxe
                              • Dec 2009
                              • 293

                              #15
                              Originally posted by mhsounds
                              Ja zoals ik al eerder zei, noem de specs en wat de voor en nadelen aan deze sub zijn.
                              Wat je me hebt verteld hebt in het filmpje had ik ook kunnen opmaken door naar afbeeldingen te kijken.
                              En ja de specs zijn op te zoeken maar horen er naar mijn idee wel bij.
                              + punt je liet zien dat je de gaten boven op de sub om te stacken een pluspunt vond.

                              En ik zou hier geen mensen aan gaan vallen...
                              je moet misschien nog wel eens met ze werken
                              Ja ik weet dat ik wel wat fouten zei bij het eerste filmpje maar zodadelijk is er de update van , veel korter geen demo meer,...

                              Hier is de link van het nieuwe filmpje



                              En ook sorry van mijn kant... het was ook niet aanvallend bedoeld maar Koppijn Deluxe moeten ze mij ook maar niet noemen hé :')
                              Ik ben speciaal bij het forum gekomen om gezellig te kletsen en mekaar vanalles te leren over licht & geluid,... ^^


                              Alvast super bedankt voor alle commentaar^^
                              Last edited by Copains Deluxe; 05-01-10, 18:40.
                              Knallen maar

                              Comment

                              Working...