Is dit afgeknipt?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kevinveerbeek

    Is dit afgeknipt?

    hoi
    ik kwam bij een filmpje van de High School Musical aan het kijken op de microfoon kabel... volgens mij is die gewoon af geknipt
    kijk zelf maar let goed op de microfoon kabel word later nog beter zicht baar: YouTube - Start of Something New

    gr.kevin
  • Ahmed Al Dayri
    • Oct 2005
    • 354

    #2
    Nee joh, dat is het nieuwste van het nieuwste! Een optionele Wireless Xlr-Plug. Zo kun je van ieder microfoon een draadloze maken!

    Comment

    • Kilian
      • Dec 2005
      • 179

      #3
      Precies, een old fashion wireless mic.

      Comment

      • gertgeluid
        • Dec 2006
        • 520

        #4
        Zeg, Kevin... Wat voor pervers mannetje ben jij eigenlijk? Beetje naar Disneyfilmpjes gluren? Zeg eens eerlijk, waar was je naar op zoek?

        Okee, even on topic...

        Na 4 jaar filmacademie en enige ervaring in de film & televisiewereld kan ik u mededelen dat producenten en regisseurs weinig waarde hechten aan natuurgetrouwheid. Laat staan dat ze het advies inwinnen van de geluidsman die toch al op de set staat. Het komt er namelijk vaak op neer dat de geluidsman dingen absoluut niet zal accepteren, of deze maakt het weer te moeilijk en de mensen thuis of in de bioscoop merken het verschil toch niet. Toegegeven: mijn moeder zal deze hi-tech compact XLR wireless adaptor zondermeer accepteren.

        Een klassiek voorbeeld: waarom kunnen acteurs in een lawaaierige discotheek op normaal gespreksniveau met elkaar communiceren? De meeste mensen moeten hun longen uit hun lijf brullen, maar zij niet. Het leuke is dat dit in de filmacademieproducties beter is, maar zodra je afgestudeerd geluidsman bent, heb je te maken met producenten en regisseurs die het allemaal beter weten.

        De ironie..
        Grt

        Comment

        • showband
          • May 2001
          • 4524

          #5
          de firma paiste heeft ooit speciale TV-bekkens gemaakt.

          Samengevat waren dat dingen die er uitzagen als een bekken maar alleen uit een halve centimeter massief koper waren gemaakt met een grote sticker paiste erop. En natuurlijk een grote prijssticker. Daarmee kun je TV playback opnames maken zonder dat hinderlijke geluid op de set. (tsja je zou eens een topband uit amerika langshebben en tussendoor iets kunnen horen van de drummer )

          Zeker in oude countdown en top-pop achtige opnames. Maar ook bij jaren tachtig BZN gala´s zie je ook dat de drummer met een massieve hengst het bekken amper van zijn plaats krijgt.

          Ik weet niet of die dingen nog bestaan maar wegens de investerering waren die dingen niet populair. En de propmanagers gebruikten toen uiteindelijk maar gewoon twee bekkens op elkaar om te voorkomen dat je herrie krijgt.

          Leuk he, beeld?
          lekker belangrijk!

          Comment

          • LJKEVIN
            • Dec 2005
            • 426

            #6
            Zo heb ik thuis nog ergens een feest-dvd liggen, met allerlei (volgens mij apres ski zangers/groepen) waar 1 zanger een shure sm 58 in zn hand heeft, waar de 3 pinnen van de XLR vrijwel continu zeer duidelijk in beeld zijn...
            Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

            Comment

            • vasco
              • Oct 2003
              • 2567

              #7
              Originally posted by LJKEVIN
              Zo heb ik thuis nog ergens een feest-dvd liggen, met allerlei (volgens mij apres ski zangers/groepen) waar 1 zanger een shure sm 58 in zn hand heeft, waar de 3 pinnen van de XLR vrijwel continu zeer duidelijk in beeld zijn...
              Dat is de goude oude SM58W3A, Wireless 3 Antennes.

              Comment

              • mac tecson
                • Feb 2006
                • 348

                #8
                Een andere klassieker is de arcodeonsolo zonder dat dat ding in of uit elkaar gaat.

                Comment

                • SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

                  #9
                  Originally posted by mac tecson
                  Een andere klassieker is de arcodeonsolo zonder dat dat ding in of uit elkaar gaat.
                  Externe compressor??

                  Paul
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                  Comment

                  Working...