moving spotlight

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

    moving spotlight

    een beetje precieser en je zou de volgspots kunne vervangen door een scan of andere...
    het filmpje...

    enjoy
    vond het zelf wel leuk gevonden...
    Hold on a second, relax and listen...
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

    #2
    Ik vind het anders al aardig precies hoor...
    Een volgspotter maakt soms grotere fouten.

    René
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

    Comment

    • deurklink

      #3
      Hmmm zo te zien is dit aardig in 2d... Jammer dat een volgspotter vooral bezig is in 3d en dit voor processoren een stuk ingewikkelder is dan opeens! Het moet mogelijk zijn maar is een stuk lastiger dan dit (lijkt me)

      Comment

      • DJ_matthias
        • Jun 2005
        • 620

        #4
        bestaat er niet al zoiets in die aard?
        dat er iemand met een speciaal toestelletje de gevolgde persoon als het ware tagt en dat dan een processor de dichtsbijzijnde lamp zoekt en daarmee die persoon uitlicht, als hij verderloopt nemen de lampen verderop het over en zo wordt de taak altijd maar doorgegeven
        we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
        Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

        Comment

        • William
          • Oct 2002
          • 233

          #5
          Originally posted by DJ_matthias
          bestaat er niet al zoiets in die aard?
          dat er iemand met een speciaal toestelletje de gevolgde persoon als het ware tagt en dat dan een processor de dichtsbijzijnde lamp zoekt en daarmee die persoon uitlicht, als hij verderloopt nemen de lampen verderop het over en zo wordt de taak altijd maar doorgegeven
          autopilot..

          Wybron -Autopilot II
          Last edited by William; 02-01-07, 22:49.
          V*L...........punt

          Comment

          • Outline
            • Feb 2006
            • 1434

            #6
            Martin heeft vroeger ook zoiets gehad. Werkte met 'n signaal van 25KHz.

            Comment

            • KoenB
              • Mar 2003
              • 453

              #7
              Bestaat al in 3D simpelweg door beeldherkenning, is uitgevoerd door één of andere universiteit als een onderdeel van beeldherkenning, ik heb ook een demonstratie gezien in een hal met een aantal MH die personen volgen, dit wel in 3D. Vraagt niet zo extreem veel processorpower meer. Je moet maar eens zoeken achter "blob" herkenning. Ze hadden toen een setup van 3 camera's en vier MH. De MH waren gewoon toegevoegd om een demonstratie te kunnen geven van de software.
              Life is a freakshow, I just do the lighting

              Comment

              • Imperator
                • Nov 2004
                • 71

                #8
                Dit is gedaan door de TU Delft, faculteit werktuigbouwkunde (hier heb ik in ieder geval ooit een presentatie ervan gezien). Het systeem werkte daar door herkenning van een bepaalde kleur of vorm op een persoon. Het was toen gebouwd met een oude dia projector met een aantal motortjes en een computer erachter.

                Verder ziet dit er toch niet slecht uit.

                Grt. Pim

                Comment

                • KoenB
                  • Mar 2003
                  • 453

                  #9
                  Het systeem dat ik heb gezien werkte toen met MH, het zou ideaal zijn voor theaters en concerten, moest het systeem al niet uitgaan van een minimale aanwezige belichting die liefst zo continue mogelijk is. Het is vrij moeilijk om een hoop parren die staan te chasen, met wat bewegende MH erbij te gaan uitmiddelen in uw beeld.
                  Life is a freakshow, I just do the lighting

                  Comment

                  Working...