Drive Inn van Hieper Sounds

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hieper-Sounds
    • Jan 2013
    • 21

    Drive Inn van Hieper Sounds

    hierbij een foto van onze drive in op het laatste eventje.

    ik vraag me af of mensen hier hun mening over kunnen geven.

    ps. de kabels bij het licht statief zijn op de foto nog rommelig deze zijn hierna netjes achter het statief verwerkt zodat deze buiten het zicht zitten. dit zie je op foto 2.

    (vanwege privacy redenen mensen niet zichtbaar)


  • sjig
    • May 2012
    • 909

    #2
    Ziet er goed uit hoor

    De basis is al aardig aanwezig. Ook leuk om te zien dat jullie eerst basisverlichting (parren) kopen, en daarna pas eventuele effecten (ipv. andersom zoals ik te vaak zie).

    En om dan toch even kritiek te geven , de/het microfoonstatief zou ik zelf of naast de booth zetten, of gewoon los op de tafel (edit: de microfoon dan he). En misschien op den duur over op andere speakers, in mijn ervaring willen deze nog wel eens wat schel zijn

    Maar verder; prima hoor!

    Comment

    • Hieper-Sounds
      • Jan 2013
      • 21

      #3
      wij hebben dat opgelost met een 2x 15 bands equalizer. hierdoor zijn ze veel minder schel dan inderdaad zonder.

      op dit moment zijn wij aan het kijken voor een nieuwe set. wel willen we ongeveer zelfde setup aanhouden.

      dankjewel voor de tip van de microfoon, dit kunnen we meenemen voor de volgende keer

      Comment

      • VrijeVogel
        • Nov 2013
        • 107

        #4
        Ik heb het idee dat jullie DJ Booth wat laag is? Althans op de laatste foto staan er twee op redelijke hoogte achter een (meng?)paneel, maar de laptop ernaast staat in verhouding zo laag dat je of zittend of door je knieën of voorover gebukt zou moeten werken. Zittend lijkt mij niet professioneel en de andere opties zeer vermoeiend....

        Comment

        • Hieper-Sounds
          • Jan 2013
          • 21

          #5
          het klopt inderdaad dat onze laptop laag staat (niet fijn voor je rug) vandaar dat we ook aan het kijken zijn voor een speciale laptop stand.

          het (paneel) die jij bedoeld is onze licht mixer deze is in een zelfgebouwde kist. deze wordt binnenkort omgebouwt een in passende flightcase met patch paneel voor de lampen.

          Comment

          • Hieper-Sounds
            • Jan 2013
            • 21

            #6
            afgelopen week weer 2 nieuwe apparaten gekocht voor onze drive/verhuur.


            een Soundcraft Series 200 SR. helaas wel 1 fader die defect is maar ook als 7 kanaals mixer is deze meer dan ruim geschikt voor ons


            een pioneer 350 set

            een goede week voor ons. met mooie nieuwe aanwinsten.

            Comment

            • SPS
              • Mar 2004
              • 1662

              #7
              die soundcraft is wel heel erg vintage, lijkt me (bestond al in 1987!). Waarom geen "echte" DJ mixer gekocht?
              Last edited by SPS; 23-02-14, 19:18.
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

              Comment

              • Hieper-Sounds
                • Jan 2013
                • 21

                #8
                wij hebben de Pioneer set als dj-set

                verders is de Soundcraft echt puur voor pa events waar veel microfoons en dergelijke aanwezig zijn.

                Comment

                • vdlaanlichtengeluid
                  • Jun 2010
                  • 640

                  #9
                  Ik hoop dat je die mixer echt voor een hele leuke prijs hebt kunnen kopen dan, lees gratis? Is een oud beestje. DJ Setje is wel OK maar wit is een erg enge kleur, zou eerde rvoor zwart gegaan zijn.

                  Comment

                  • vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

                    #10
                    Originally posted by vdlaanlichtengeluid
                    Ik hoop dat je die mixer echt voor een hele leuke prijs hebt kunnen kopen dan, lees gratis?
                    Zeker gezien er één defect kanaal op zit en de leeftijd. Kan op zich best een aardige mixer zijn voor beginners om op te leren bij hele kleine PA events met niet zoveel microfoons. Kan voor de TS net het verschil maken als "tape-act kan bij ons inpluggen".

                    Weet niet wat de TS voor ogen heeft te kunnen met deze mixer en de benoeming "PA events met veel microfoons"?

                    Comment

                    • Hieper-Sounds
                      • Jan 2013
                      • 21

                      #11
                      wij hebben deze mixer kunnen ruilen voor een oud 5.1 setje voor n computer (dus zo goed als gratis).

                      wij gaan hiermee kleine dingen ondersteunen puur omdat wij met dj mixers telkens kanalen tekort kwamen voor microfoons en andere inputs willen wij dit hiermee oplossen.

                      voor wij hem hebben aangeschaft hebben wij alle kanalen uitvoerig getest en alles werkt nog gewoon naar behoren (op dat ene kanaal na)

                      Comment

                      • Hieper-Sounds
                        • Jan 2013
                        • 21

                        #12
                        vandaag een opstelling gemaakt voor een middel/groot event(350 gasten). graag jullie mening:

                        hierbij wordt 1 bellenblaas machine gebruikt (op verzoek van de klant)

                        om de show compleet te maken:
                        - 8x par 56
                        - 6x super winner scanner
                        - 1x 1500 DMX Stroboscoop

                        dit alles aan een truss brug van 8 Meter

                        graag jullie mening. (of tips)

                        Comment

                        • Joost van Ens
                          • Jan 2001
                          • 628

                          #13
                          Wat weegt dat spul?
                          wat voor soort truss?
                          welke statieven staan er onder?
                          Vind het persoonlijk een beetje mager voor 350 personen.

                          Joost.

                          Comment

                          • Big Bang
                            • Apr 2008
                            • 652

                            #14
                            Ik vind het ook een beetje saai. Zou je bijvoorbeeld 2 van de 6 scans aan een outrigger hangen krijg je al een stuk meer diepte.


                            Voorbeeld: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=455234954561494&set=a.4552349245614 97.1073741826.163412680410391&type=1&theater


                            (let niet op de foto kwaliteit, zijn even snel met een telefoon gemaakt)

                            Ik vraag me ook af wat dit allemaal gaat wegen overigens. Je zou er ook voor kunnen kiezen om twee scans op een hoge kist te zetten oid, dan hoeven die meteen niet meer in de truss te hangen.
                            Last edited by Big Bang; 27-02-14, 23:32.
                            It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                            Comment

                            • Hieper-Sounds
                              • Jan 2013
                              • 21

                              #15
                              wij mogen daar ivm ruimte maximaal 1 brug hangen boven onze dj booth. helaas geen statieven of dergelijke. de gehele setup moet binnen die 8 meter blijven.
                              vorig jaar hadden ze maar 4 spotjes gehuurt dus zoiezo een flinke vooruitgang.

                              de brug is de vierkante truss met 2 statieven die maximaal 200 kg mogen dragen. met een breedte van 8 meter en de statieven staan aan beide zijde 1M naar binnen dus ze steken 1 meter over aan beide kanten. (dus aan het gewicht zal het niet liggen).

                              Comment

                              Working...