J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 6 Eerste 1 2 3 4 5 6 Laatste

Standaard

wij hebben deze mixer kunnen ruilen voor een oud 5.1 setje voor n computer (dus zo goed als gratis).

wij gaan hiermee kleine dingen ondersteunen puur omdat wij met dj mixers telkens kanalen tekort kwamen voor microfoons en andere inputs willen wij dit hiermee oplossen.

voor wij hem hebben aangeschaft hebben wij alle kanalen uitvoerig getest en alles werkt nog gewoon naar behoren (op dat ene kanaal na)

Standaard

vandaag een opstelling gemaakt voor een middel/groot event(350 gasten). graag jullie mening:

hierbij wordt 1 bellenblaas machine gebruikt (op verzoek van de klant)

om de show compleet te maken:
    - 8x par 56
    - 6x super winner scanner
    - 1x 1500 DMX Stroboscoop

dit alles aan een truss brug van 8 Meter

graag jullie mening. (of tips)

Standaard

Wat weegt dat spul?
    wat voor soort truss?
    welke statieven staan er onder?
    Vind het persoonlijk een beetje mager voor 350 personen.

Joost.

Standaard

Ik vind het ook een beetje saai. Zou je bijvoorbeeld 2 van de 6 scans aan een outrigger hangen krijg je al een stuk meer diepte.

Voorbeeld: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=455234954561494&set=a.4552349245614 97.1073741826.163412680410391&type=1&theater

(let niet op de foto kwaliteit, zijn even snel met een telefoon gemaakt)

Ik vraag me ook af wat dit allemaal gaat wegen overigens. Je zou er ook voor kunnen kiezen om twee scans op een hoge kist te zetten oid, dan hoeven die meteen niet meer in de truss te hangen.
    Laatst gewijzigd door Big Bang; 27-02-14 om 23:32.

Standaard

wij mogen daar ivm ruimte maximaal 1 brug hangen boven onze dj booth. helaas geen statieven of dergelijke. de gehele setup moet binnen die 8 meter blijven.
    vorig jaar hadden ze maar 4 spotjes gehuurt dus zoiezo een flinke vooruitgang.

de brug is de vierkante truss met 2 statieven die maximaal 200 kg mogen dragen. met een breedte van 8 meter en de statieven staan aan beide zijde 1M naar binnen dus ze steken 1 meter over aan beide kanten. (dus aan het gewicht zal het niet liggen).

Ingeschreven
    May 2012

Standaard

Rookdoosje?

Lijkt mij zeker een waardevolle toevoeging, zeker omdat dan ook de stralen van de scanner zichtbaar worden.

edit: En mocht de opdrachtgever daar niet van houden overtuig je hem/haar van een hazer/fazer. Niemand heeft er last van, geen dikke rookpluimen, maar je stralen worden toch nog zichtbaar
    Laatst gewijzigd door sjig; 28-02-14 om 12:59.

Standaard

misschien een leuke toevoeging ik zal het bij de bespreking voorstellen aan de klant

Ingeschreven
    Oct 2009

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hieper-Sounds Bekijk Posts
    vandaag een opstelling gemaakt voor een middel/groot event(350 gasten). graag jullie mening:

hierbij wordt 1 bellenblaas machine gebruikt (op verzoek van de klant)

om de show compleet te maken:
    - 8x par 56
    - 6x super winner scanner
    - 1x 1500 DMX Stroboscoop

dit alles aan een truss brug van 8 Meter

graag jullie mening. (of tips)

En wat ga je voor 350 man aan geluid neer zetten??
    Hiervoor heb je toch echt al een serieuze set nodig.. Iets in de richting van een dikke dubbel 18'' sub met een goede 15/2'' top er op.

Tenminste, bij een beetje hedendaagse muziek Achtergrondmuziek zal het gezien het licht wel niet zijn.

Verder sluit ik me mij de opmerking van een goede hazer aan.

Standaard

aan geluid komen er:

6x 15 inch sub
    6x 12 inch top speakers

dit alles verspreid door de zaal ( 2 voorin 2 zijkant 2 achterin)

k heb hiervoor contact opgenomen met een bedrijf uit de regio en die vertelde mij als je het verspreid opstelt is deze setup zwaar genoeg voor het benodigde feest effect

Ingeschreven
    May 2012

Standaard

Waarom ook aan de zij en achterkant? Je kunt toch beter een grote stack aan de voorkant van de zaal zetten (waar jij staat), en afhankelijk van de diepte van de zaal nog een delay speaker (eventueel met sub)? Dan heb je veel geluid daar waar het gewenst is, en minder volume achterin de zaal zodat mensen eventueel ook nog kunnen praten.

Maar dat is mijn mening

Forum Rechten