Drive in ''iguana''

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marcel_piet
    • Sep 2012
    • 11

    Drive in ''iguana''

    Na de vele mooie foto's te hebben gezien hier post ik ook maar eens wat over mijn set.

    In de titel staat heel fanatiek drive in maar eigenlijk is het meer een uit de hand gelopen hobby vanuit de liefde voor muziek en licht .

    Eigenlijk gaat de geschiedenis al weer enige jaren terug. Muzioek vond ik altijd al bijzonder . Ik nam op een casettebandje de leukste nummers uit de top 40 vrijdag middag na school op en met de intrede van een pc bij ons in huis is met dank aan de mp3 de muziekbibliotheek in de loop der tijd behoorlijk gegroeid . de interesse voor de plaatselijke dj/drive in show was gewekt toen ik al die knopjes op het mengpaneel zag. Dat het precies de vader van mijn klasgenootje was maakte de klik compleet . Hij zag mijn interesse en toen ik een jaar of 14 was vroeg hij of ik de plaatselijke kinderdisco wilde doen .
    Dit vond ik natuurlijk geweldig
    Vlak daarna kreeg ik een nieuwe buurman en die zat in een bandje . Van het 1 kwam het ander en aangezien ik altijd zeer behulpzaam ben werd ik gevraagd om te helpen bij het opbouwen en afbreken van de apparatuur bij optredens van de band . Op de niet zo belangrijke klussen mocht ik voor de bediening zorgen van het mengpaneel . Na een drukke middelbare schoolperiode is er enigsinds de klad in gekomen . De band veranderde van samenstelling en aan muziek werd behalve luisteren weinig aandacht besteed. Daarnaast ben ik vrijwillige brandweerman geworden en daar ging ook de nodige tijd inzitten . Daarnaast had ik nog een hobby ( toneelspelen ) waar ook enige tijd in gestoken is . Het vuur laaide weer op toen de toneelvereniging een subsidie kreeg toegewezen voor de aanschaf van een geluidsset. Een lid van de vereniging mocht de set aanschaffen en dat werd natuurlijk aan iemand overgelaten die er totaal geen verstand van had . De beste man kwam met een set mega speakers terug die eigenlijk veel te lomp en zwaar waren voor een toneelvereniging maar goed er was geluid . Bij de brandweer inmiddels was er inmiddels een probleem ontstaan dat er wedstrijden waren en er geen geluidversterking voor handen was . Toen is de set van mijn toneelvereniging verhuurd aan de brandweer om de prijsuitreiking van de wedstrijden te doen en zo de stem van de burgemeester uit te versterken. Daarna is de set nog veel heen en weer gesleept naar uitjes van de brandweer .
    Toen 2 jaar geleden mijn ouders 25 jaar getrouwd waren en er een feestje gepland werd had ik plots een mooie financiele meevaller . Waar het precies vandaan kwam weet ik niet meer maar ik had ineens het idee om maar een geluidsset aan te schaffen . Het lenen/huren van een set zou best prijzig zijn en als ik een setje kocht kon ik die ook meteen bij de brandweer gebruiken . En och wie weet een keer op een verjaardag bij vrienden ofzo . Daarna is alles in een stroomversnelling geraakt en heb ik inmiddels een ''budged'' drive in bij elkaar verzamelt . Ook ben ik vanaf 2 jaar geleden begonnen al mijn muziek te kopen omdat muziek downloaden nou eenmaal op zijn retour is en ik constante kwaliteit wil . Ik ben nog niet vaak op pad maar dat is ook niet nodig aangezien ik het puur voor de hobby doe. Zo af en toe bij de brandweer of een feestje van vrienden vind ik prima .
  • marcel_piet
    • Sep 2012
    • 11

    #2
    Materiaallijst :

    Dap Clubmate 15
    berhinger xenyx x1204 USB mengpaneel
    Vocopro Draadloze oplaadbare microfoon
    Dubbele CD speler
    HP pc met digitale muziek
    ELO touchscreen
    Externe geluidskaart (native instruments)
    Entec dmx dongel +freestyler
    Ayra OSo 240B MK2 DMX lichtsturing
    10x showtec led par 56 zwart short
    1x showtec Absys led effect
    2x jb systems dynamo 250
    2x showtec Phantom 250 moving head
    1x rookdoos 1200 watt dmx
    1x adj snowflurry
    2 wind up statieven
    2x 2 mtr prolyte truss x30D
    2x 1 mtr prolyte truss x30D
    1x 0,5 mtr Prolyte truss x30D
    4 stuks zelfgemaakte flightcase
    een hele bak vol met kabels en snoertjes
    en een set hulpstukken voor het ophangen van licht en geluid in truss .

    Comment

    • marcel_piet
      • Sep 2012
      • 11

      #3

      2 zelfgebouwde case's voor computer mengpaneel en lichtsturing etc .


      simpele opstelling tijdens jaarvergadering .


      situatie met backdrop en 1 phantom 250 ( test )

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Jij gaat dus letterlijk als de brandweer.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • vasco
          • Oct 2003
          • 2567

          #5
          En de brandweer maakt van de jaarvergadering gelijk een feest

          Comment

          • marcel_piet
            • Sep 2012
            • 11

            #6
            Inmiddels zijn we bijna een jaar verder. Nog steeds verveeld de hobby niet . afgelopen zomer werd ik voor 2 klusjes gevraagd waaronder de kermis bij ons in het dorp. Verder heb ik het heel erg druk gehad dus niet alles kunnen doen en uitproberen wat ik wilde . Wel nog 2 foto's





            Momenteel wordt er gewerkt aan 2 truss paaltjes voor de moving heads . Dit omdat de houten paaltjes mij eigenlijk niet zo zinnen .

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Mijn eerste indruk: Erg rommelig.
              Een backdrop die half los hangt, wind-up statieven die niet op gelijke hoogte staan, de 'booth' die scheef staat en uit allemaal losse delen bestaat, allemaal losse kabels, spierwitte stolpkist onder de sub en ga zo maar door.
              Met een klein beetje meer moeite kun je hier volgens mij een heel strak ogend setje van maken.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • marcel_piet
                • Sep 2012
                • 11

                #8
                Tips zijn altijd welkom natuurlijk . Welke foto bedoel je dat de truss scheef staat (wind up niet op zelfde hoogte ) ? Die backdrop is eigenlijk te groot . Hij is namelijk 6x3 en zoals je kon zien hangt er maar 3 meter truss. Verder stond er nog troep achter van de kroeg en was er dus ruimtegebrek . IK ben aan het sparen voor een soundmate 2 of 3 set dus tot die tijd zit ik nog even met die witte stolpkist . voor de booth wil ik eigenlijk nog een stukje truss met een spandoekje ofzo of anders als de financien tegenvallen een stukje decotruss .

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #9
                  Wat ik bedoel is dat je zelf eens kritisch moet kijken wat je neerzet….
                  Een sub op een witte onderkant van een stolp-case…. Die sub kun je er ook uithalen en de stolp-case uit het zicht opbergen.
                  Een backdrop die langer is dan de truss kun je ook netjes naar achter vouwen zodat hij recht hangt.
                  Twee booth delen die scheef en op verschillende hoogte staan kun je met een paar bierviltjes eronder wel netjes aan laten sluiten.
                  Dat soort details maakt net het verschil tussen een nette drive-inn en een 'neergekwakt' zooitje apparatuur.
                  En dat heeft dus niets met geld te maken maar met aandacht voor details bij het opbouwen.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • marcel_piet
                    • Sep 2012
                    • 11

                    #10
                    Reeds een tijdje niets gepost maar ik heb ondertussen niet stilgezeten .

                    Inmiddels is er ook weer het 1 en ander bijgekomen en wat verdwenen . De witte stolpcase is eruit en de clubmate set is verkocht aan een beginnend dj (altijd leuk om iemand blij te maken ) Ik draai nu met een HK audio set 2 subs en 2 toppen . Ook is er een doekje gekomen om de ongelijke tape racks enigszins te verbergen en heb ik een 3x2 meter led backdrop gekocht voor aan de truss en zijn er 4 LED tubes toegevoegd aan het licht assortiment . Tot slot is er ook een Sennheiser draadloze microfoon gekomen omdat de kwaliteit van mijn Vocopro mics toch wat te wensen overliet .

                    Afgelopen weekeind een leuk feestje gedraaid met de spullen .

                    Comment

                    • showband
                      • May 2001
                      • 4524

                      #11
                      ik kan zien dat je met veel plezier bezig bent met je hobby. Leuk!
                      Heb je die backdrop nu ook aan je DMX hangen? Op de foto staan alle kleuren door elkaar aan maar dat match je een beetje tijden het draaien?
                      lekker belangrijk!

                      Comment

                      • marcel_piet
                        • Sep 2012
                        • 11

                        #12
                        De Backdrop hangt inderdaad aan de DMX . Volgens de leverancier 8 kanaals echter ben ik nog niet helemaal goed uit de werking gekomen . Aangezien ik het doek rechtstreeks uit china heb zat er een minimalistische handleiding bij en die ben ik ook al snel kwijt geraakt . Ik moet dus nog even goed puzzelen hoe ik het 1 en ander instel. Van het weekend weer een feestje omlijst waarbij een zanger kwam zingen . erg grappig om eens te doen . Foto's volgen nog .

                        Comment

                        Working...