Disco TTP

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DiscoTTP
    • Aug 2011
    • 29

    Disco TTP

    Hier mijn foto's van de drive in, ben net nieuw op dit forum maar doe al wel langer draaien op feestjes. Ik doe momenteel feestjes tussen de 0 en 80 mensen. En draai allerlei muziek, 70's 80's, apres ski, top 40, house.
    Ik ben trouwens net 16.

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


    Hier appratuurlijstje:

    Geluid:
    TSX 12 JB systems
    VX 700 JB systems
    Cd 570 JB systems
    Dateq Apollo
    Numark Director

    Licht

    Truss 3 meter
    Martin Raptor
    Tripple Derby
    Showtec strobo
    double led skytec
    rookmachine skytec

    En ga deze week dap pro soundmate 2 mkll ophalen

    commentaar is welkom
  • dj-inkognito
    • Jun 2011
    • 416

    #2
    nee sorry, ik wil je opbouwende kritiek geven maar dit gaat heel moeilijk worden aangezien je hier op een PRO forum zit.

    joun setje ziet er niet zo uit, wat een rommelige uitstralig en wat een zooi achter je gear,

    ben je niet bang dat je struikelt daar achter?!

    ik zie dat je werkt met de standaart geluidskaart van je laptop? dit is echt een no-go ga eens kijken voor een externe zal een hoop geluid schelen,
    hoewel ik me afvraag of je dit gaat horen met deze thuisdj speakers.


    waarom liggen al je kabbels door elkaar in de knoop overal?
    apparatuur los onder in je meubel.

    rookmachine afstandsbedieningen tussen het handvat van je flightcase.

    om nog maar niet te spreken over je rookmachine in je "truss"

    kom op jongens waar gaat dit heen.
    Last edited by dj-inkognito; 09-08-11, 11:12.
    "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

    Comment

    • DiscoTTP
      • Aug 2011
      • 29

      #3
      Van de rommel ben ik het over eens, dat had veel netter gekund, maar dit is iets waar je aan kunt werken. de laptop die er staat gerbuik ik alleen als back up dus deze gebruik ik niet tot amper! daarom heb ik ook een d2 director, wat ik beter vind werken als een laptop. De rookmachine afstandsbedieng tussen handvat vind ik niks mis mee?
      En rookmachine in een truss is fout, begrijp ik.
      En de thuis speakers worden vervangen door dap soundmate mkll.

      Comment

      • hardstyle
        • Jan 2010
        • 427

        #4
        Je rookmachine hoeft maar 1x in iemands nek te spetteren en je hebt het voor elkaar.
        Wel een pluspunt vind ik dat je een hoop in flightcase hebt. Ik denk ook zeker dat je met de soundmate II erop vooruit zal gaan.
        Als je de voorgaande tips op zal volgen, dan moet het zeker goedkomen.

        Comment

        • DiscoTTP
          • Aug 2011
          • 29

          #5
          Zo, weer een update, mijn speakerset Soundmate 2 MKll is binnen.
          Dus even mijn set opgezet en gelijk wat foto's gemaakt.
          Een wereld van verschil vergeleken met mijn tsx 12 boxen.
          Hier wat foto's:
          Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

          Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

          En de bekabeling ook meteen netjes neergelegd, en uit de knoop gehaald.

          Comment

          • nls-nls
            • Dec 2008
            • 128

            #6
            Hallo! Ik als 17 jarige vind het al aardig wat, draai ook met de sm2, maar een tip: draai die kabels niet om de palen heen, want dan gaan ze gegarandeerd snel naar de klote, voor de rest het meubel wat uitbreiden zal wonderen doen,

            succes nog

            Comment

            • DiscoTTP
              • Aug 2011
              • 29

              #7
              Bedoel je met het meubel uitbereiden, afrokken/truss eromheen?
              En ik zal eens kijken wat ik kan gaan doen met de speakon kabel.
              Bedankt voor de tip meer tips zijn altijd welkom.

              Comment

              • renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

                #8
                Niet om de paal draaien is redelijk breed uitgedrukt. Om een paal draaien gaat best met speakon (of xlr), maar niet zo. Dit zit strak en ziet er eerlijk gezegd niet geniaal uit.

                Hang de kabel gewoon langs de paal, pak het midden beet en sla het één keer om de paal. Eventueel stukje tape (of vasthang achter stelbout van je statief) en klaar. Netjes, erg makkelijk op te ruimen, snel los te krijgen (zeker fijn met xlr) en kost je niet je kabel.
                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                Comment

                • tha_dj
                  • Jan 2004
                  • 375

                  #9
                  En investeer in een knappe par of led par set als basis verlichting !!!

                  Typisch een disco met ALLEEN maar effect lampen.

                  Mensen, begin toch bij de basis.
                  your light !

                  Comment

                  • DiscoTTP
                    • Aug 2011
                    • 29

                    #10
                    Dat is weer mijn volgende inverstering.
                    Ik ben van plan een backdrop te kopen/te maken, en dan de derby en dat skytec lampje te vervangen met eerst 1 setje led parren van jb systems denk ik. Welke bevelen jullie mij dan aan? De smalle jb parren, of de normale ledpar?

                    Ook ben ik nog van plan een nieuwe dubbele cd-speler aanteschaffen met usb, en de d2 vervangen door warschijnlijk een hd2500 of een soort midi-controller.

                    ik heb voor binnen anderhalve maand 6 feestjes staan, dus dan weer eerst een beetje de set terug verdienen.

                    Gr. Ferenc

                    Comment

                    • DiscoTTP
                      • Aug 2011
                      • 29

                      #11
                      Zo, gister mijn eerste echte bruiloft gedaan. Al eerder 12,5 en 25 jarige bruiloften gedaan maar dit is toch weer wat anders.
                      Het ging helemaal super, het bruidspaar vond het ook helemaal geweldig. Nu was er 1 ding wat niet zo lekker ging, en dit was dat er iemand
                      van de gasten gistaar ging spelen i.c.m. zang. Ik had van tevoren al gezegd dat ik geen geluidstechnicus ben maar, toch het beste van proberen te maken.
                      Nu liep ik alleen tegen het probleem op dat de microfoon hard moest, en deze ging piepen wanneer hij te hard stond..
                      Dus is mijn vraag: hoe kan ik dit de volgende keren voorkomen?

                      Comment

                      • Ericsamandj
                        • Jul 2010
                        • 414

                        #12
                        Een feedback destroyer aanschaffen, kosten 2e hands geen drol.
                        even vooraf de rondzingende frequency uitfilteren en gaan met die zanger.

                        Comment

                        • renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

                          #13
                          Nadeel van zo'n feedback destroyer: je hebt wel een paar seconden goede feedback nodig, pas dan werkt zo'n ding. Dat wil je niet!

                          Met een doodnormale equalizer kun je de rondzingende frequenties makkelijk wegtrekken, alleen zonder wat ervaring is dat best lastig, pak maar eens precies de juiste van de 31 schuifjes


                          Uiteraard kun je van allerlei voorzorgsmaatregelen nemen om de feedback te vermijden. Zet de 'artiest' achter je speakers (niet er voor), pan iets naar rechts als meneer dichtbij de linker speaker zit, etc.
                          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                          Comment

                          • Stoney3K
                            • Sep 2007
                            • 1399

                            #14
                            De goeie microfoon bij je hebben voor zangwerk scheelt al een hoop. Een Shure SM-58 is een goeie investering sinds 9 van de 10 zangers dat ding kennen en hij ook voor huis-tuin-en-keuken werk prima klinkt, al zou ik een andere microfoon gebruiken voor spraak. De SM58 is pas erg dichtbij redelijk gevoelig.

                            Ik denk dat meneer de zanger vóór de PA ging staan of zitten zodat hij zichzelf kon horen? Dan heb je al heel snel het risico dat het door de installatie gaat rondzingen.

                            Je kan voor de volgende keer misschien één van die TSX topjes op de grond leggen en naar hem toe richten, zodat het geluid van voor hem komt en niet van achter hem waar een microfoon het veel eerder oppikt.
                            First make it work, then make it look pretty!

                            Comment

                            • DiscoTTP
                              • Aug 2011
                              • 29

                              #15
                              Hij zong inderdaad voor de boxen, want de zaal was erg smal waardoor het ook eigelijk niet anders kon, tenzij hij achter de dj-booth moest staan.
                              Dus voortaan mensen die wat willen zeggen of zingen, nooit voor de PA zetten, en als ik een van de tsx topjes voor de zanger leg, heb je dan niet hetzelfde effect?

                              Verder nog mijn eerdere vraag waar nog geen reacties op waren, is het slim om halogeen par aan te schaffen of led?
                              Ik heb al wat opties gekeken, maar de led-pars van showtec zijn mij zwaar afgeraden, en de led van jb-systems aangeraden, hier zit dan ook wel een prijsverschil in van +/- 200 euro exc. case.
                              Of zou ik gaan voor de halogeen par, zodat ik meer lichtopbrengst heb maar, meer stroom verbruik en veel warmte afgeven?
                              Het zou voor de drive in zijn (ongeveer 3x per maand) en dan zou ik eerst een setje willen aanschaffen en later een 2e setje.

                              Comment

                              Working...