Reactie's op drive-in.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markfame
    • Mar 2011
    • 9

    Reactie's op drive-in.

    Hallo allemaal, ik lees al een heel tijdje met jullie mee, en begin zo langzaam aan ook eens wat te posten.
    Net als velen van jullie heb ik een eigen drive-in en zou ik hier graag wel wat reactie's op willen. Positief, negatief, laat maar komen.
    Ik huur veel in, omdat ik liever met goed gehuurd spul werk, dan alles in eigen beheer, maar rommel.

    Mijn dj booth bestaat uit:
    *soundcraft epm 8
    *sennheiser e-845
    *esi-gigaport geluidskaart
    *3He racklade + connectorpaneel

    Mijn amprack:
    2* qsc gx-5
    *2x15bands eq van dbx
    *db-technologies asx-18 crossover
    *geveerde flightcase met connectorpaneel

    Ook nog in eigen beheer:
    *bittner 2801 versterker 2x200watt bij 8ohm(wil er wel vanaf, maar kom er niet vanaf)
    2* pa speakers, ooit 2e hands gekocht, inhoud: 4x8" full range per kast + 4 keer tweeter per kast.
    2*speakerstatief
    *afrokdoeken
    *verloopstekkers kabels etc. etc.

    Dj booth:


    Amp rack:


    Gehuurde geluidsset:
    4x electro voice bassen (het oude rx type)
    2x 12" mackie/rcf toppen (volledig geladen met rcf, staat mackie op de printplaten, en niet het chinese rcf)
    er zitten ook wel 2x ev toppen bij de set. maarja, 15" en lomp zwaar, niet alleen handelbaar.



    Laat maar horen wat ik mooier en beter kan doen.
    Ga veel werken in het weekend, en draai in het voorjaa ook ieder weekend, soms wel 2x per week.
    Dus af en toe zijn er redelijke budgetten tot de beschikking.
    Verder ben ik nog maar 15 jaar. Dus zelf al heel tevreden met wat ik allemaal heb;-)
    Last edited by markfame; 30-06-11, 09:56.
  • Mark Vriens
    • Oct 2009
    • 139

    #2
    Los van alle apparatuur, je foto's doen het niet hier... (Google Chrome win Vista)
    CDJ 2000's zijn in tha pocket!

    Comment

    • Hitvision
      • Jun 2003
      • 389

      #3
      Foto's doen het ook hier niet. Win7 Explorer9.
      Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

      Comment

      • markfame
        • Mar 2011
        • 9

        #4
        Originally posted by markfame
        Hallo allemaal, ik lees al een heel tijdje met jullie mee, en begin zo langzaam aan ook eens wat te posten.
        Net als velen van jullie heb ik een eigen drive-in en zou ik hier graag wel wat reactie's op willen. Positief, negatief, laat maar komen.
        Ik huur veel in, omdat ik liever met goed gehuurd spul werk, dan alles in eigen beheer, maar rommel.

        Mijn dj booth bestaat uit:
        *soundcraft epm 8
        *sennheiser e-845
        *esi-gigaport geluidskaart
        *3He racklade + connectorpaneel

        Mijn amprack:
        2* qsc gx-5
        *2x15bands eq van dbx
        *db-technologies asx-18 crossover
        *geveerde flightcase met connectorpaneel

        Ook nog in eigen beheer:
        *bittner 2801 versterker 2x200watt bij 8ohm(wil er wel vanaf, maar kom er niet vanaf)
        2* pa speakers, ooit 2e hands gekocht, inhoud: 4x8" full range per kast + 4 keer tweeter per kast.
        2*speakerstatief
        *afrokdoeken
        *verloopstekkers kabels etc. etc.

        Dj booth:


        Amp rack:


        Gehuurde geluidsset:
        4x electro voice bassen (het oude rx type)
        2x 12" mackie/rcf toppen (volledig geladen met rcf, staat mackie op de printplaten, en niet het chinese rcf)
        er zitten ook wel 2x ev toppen bij de set. maarja, 15" en lomp zwaar, niet alleen handelbaar.



        Laat maar horen wat ik mooier en beter kan doen.
        Ga veel werken in het weekend, en draai in het voorjaa ook ieder weekend, soms wel 2x per week.
        Dus af en toe zijn er redelijke budgetten tot de beschikking.
        Verder ben ik nog maar 15 jaar. Dus zelf al heel tevreden met wat ik allemaal heb;-)
        Sorry zag het zelf ook. Nu verholpen.

        Comment

        • markfame
          • Mar 2011
          • 9

          #5
          Nog een foto op een 50 jarig verjaardag. 2 toppen 1 bas. 2x 4 parren.

          Comment

          • vdlaanlichtengeluid
            • Jun 2010
            • 640

            #6
            Voor je 15 jaar heb je het netjes voor elkaar zo.
            Je draait veel dus waarschijnlijk gaat dat je dan ook nog wel goed af.

            Suc6!

            Comment

            • markfame
              • Mar 2011
              • 9

              #7
              Originally posted by radioactivediscoshow
              Voor je 15 jaar heb je het netjes voor elkaar zo.
              Je draait veel dus waarschijnlijk gaat dat je dan ook nog wel goed af.

              Suc6!
              Dankjewel!

              Nu komt dan alleen de vraag.... waar het beste eerst te investeren?
              Zelf zat ik te denken aan 2 full range speakers.
              Zodat ik dan op de kleine feestjes helemaal met eigen materiaal uit de voeten kan.
              Zat te denken aan 2 ev rx112 speakers. En dan de eerste tijd nog gewoon die eerder genoemde ev subs bijhuren.
              En zo langzaam aan het versterkerrack gaan vervangen voor electro voice.

              iets in die geest.

              Comment

              • PeterZwart
                • Jan 2008
                • 402

                #8
                Originally posted by markfame
                Dankjewel!

                Nu komt dan alleen de vraag.... waar het beste eerst te investeren?
                Zelf zat ik te denken aan 2 full range speakers.
                Zodat ik dan op de kleine feestjes helemaal met eigen materiaal uit de voeten kan.
                Zat te denken aan 2 ev rx112 speakers. En dan de eerste tijd nog gewoon die eerder genoemde ev subs bijhuren.
                En zo langzaam aan het versterkerrack gaan vervangen voor electro voice.

                iets in die geest.
                Je kan jezelf de volgende vragen stellen:

                Waarover ben ik niet tevreden?

                Wat huur ik vaak in en wat versta je onder vaak?

                Voor de rest zou ik het geld eerst lekker opzij zetten zodat je een goeie buffer kan opsparen..
                Groeten fan 'n gek ut Fryslan

                Comment

                • vdlaanlichtengeluid
                  • Jun 2010
                  • 640

                  #9
                  De EV RX112 wil ik je afraden als fullrange kasten.
                  Ik werk veel met EV en ben er best happy over, maar over een RX112/75 moet je gewoon geen laag willen doen.

                  Ik denk dat je gewoon langzaamaan een set wil bij elkaar zoeken die klein als groot gebruikt kan worden?

                  Je zou dan wel aan een RX212/75 kunnen denken. Hij is niet super geschikt voor laag weergave maar een RX112/75 gaat gewoon helemaal niet trekken. Voordeel van de RX212/75 dat je er later lekker een RX118s onder kunt zetten per kant of zelfs 2! Dan heb je echt een heerlijke beukset die menig feestje met groot gemak aankan. De RX118 is gewoon een beest en de 218 is passe bij ons. Die gaan gewoon vaker stuk omdat er andere woofers in zitten dan in de RX118s.

                  Kortom, met EV heb je veel mogelijk heden maar je moet het wel voor de juiste toepassing pakken. De 12" toppen liggen lekker in spraak maar de 15" liggen daar toch minder lekker in.

                  Houd wel rekening mee dat je wel ook zware versterkers ervoor neemt want dat is gewoon waar de kracht vandaan komt. Wij hebben voor verhuur disco's wel de P1201 en P1202's maar als we zelf gebruiken dan staan er P2000 en P3000.

                  Comment

                  • markfame
                    • Mar 2011
                    • 9

                    #10
                    Maar eigenlijk was het idee om voor feestjes tot 50 man in een zaaltje 2 goede speakers op statief te zetten. En word het groter dan 2 bassen er onder. Hebben jullie ook qrx153 toppen? En waarom wel of niet? Heb deze namelijk ook vaker gehoord, en vind ze minstens net zo mooi klinken als de 212/75.

                    Comment

                    • Upgrading your system
                      • May 2003
                      • 1684

                      #11
                      Hier zx 5 kasten staan fullrange.

                      erg tevreden over. veel laag en eigenlijk prima te gebruiken als disco kast.
                      verder is de prijs ook goed te doen. 800 euri incl.
                      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

                      Comment

                      • vdlaanlichtengeluid
                        • Jun 2010
                        • 640

                        #12
                        We hebben hier geen RX153 toppen helaas. Heb ze wel eens beluisterd maar dat was kort en wil daar niet echt een eerlijk oordeel over vellen.

                        Wel denk ik dat ze kwa klank heel goed bij de RX212/75 in de buurt kunnen komen omdat het een 3-weg systeem is. Zeker als je aangeeft er tot 50 man mee te willen doen denk ik dat je nog misschien in uiterste situatie met de RX153 nog wel richting de 100 man mag denken.

                        Waarom wij alleen RX212/75 met RX118s gebruiken, is voor ons gewoon het makkelijkste om veel met dezelfde sets te werken. Zoiezo is het bij ons altijd een Sub/Sat combi ook voor de kleinere setjes. Dan werken we met een SBA760 en een SXA250. Deze set is ook nog is actief wat misschien voor jou ook nog wel leuk is met kleinere feestjes, geen gesjouw met versterkers enz. Deze toppen zijn voorzien van een 15inch speaker en de kastjes drukken flink door ook in het laag. Misschien is dit ook nog een optie voor je.

                        ZX5 is kwa klank ook wel in orde, wel wat processing, maar in orde. Persoonlijk zou ik niet voor ZX5 gaan vanwege de uitstraling. Ik ben geen fan van die plastic bakken. Maar dat is smaak.

                        Linkje naar de SXA250 http://www.electro-voice.com/product.php?id=210
                        Last edited by vdlaanlichtengeluid; 01-07-11, 12:54.

                        Comment

                        • markfame
                          • Mar 2011
                          • 9

                          #13
                          Originally posted by radioactivediscoshow
                          We hebben hier geen RX153 toppen helaas. Heb ze wel eens beluisterd maar dat was kort en wil daar niet echt een eerlijk oordeel over vellen.

                          Wel denk ik dat ze kwa klank heel goed bij de RX212/75 in de buurt kunnen komen omdat het een 3-weg systeem is. Zeker als je aangeeft er tot 50 man mee te willen doen denk ik dat je nog misschien in uiterste situatie met de RX153 nog wel richting de 100 man mag denken.

                          Waarom wij alleen RX212/75 met RX118s gebruiken, is voor ons gewoon het makkelijkste om veel met dezelfde sets te werken. Zoiezo is het bij ons altijd een Sub/Sat combi ook voor de kleinere setjes. Dan werken we met een SBA760 en een SXA250. Deze set is ook nog is actief wat misschien voor jou ook nog wel leuk is met kleinere feestjes, geen gesjouw met versterkers enz. Deze toppen zijn voorzien van een 15inch speaker en de kastjes drukken flink door ook in het laag. Misschien is dit ook nog een optie voor je.

                          ZX5 is kwa klank ook wel in orde, wel wat processing, maar in orde. Persoonlijk zou ik niet voor ZX5 gaan vanwege de uitstraling. Ik ben geen fan van die plastic bakken. Maar dat is smaak.

                          Linkje naar de SXA250 http://www.electro-voice.com/product.php?id=210
                          Ja die actieve speakers ken ik. Heb ze 1 keer in een flits gezien toen ik er langsheen liep. Nooit echt gehoord dus. Maar jullie bevallen ze goed? Misschien iets om dan eens in te gaan verdiepen.
                          Verder bevalt het draaien met losse versterkers me ook altijd wel goed.

                          Heeft er hier iemand op het forum goede ervaringen met het merk "GAE"?
                          Hier in de regio kom je ze veel tegen, adhv music&showproductions.. en wat drive-ins gebruiken ze ook.

                          Ik doel dan op de ps151T en de br118
                          Heb de set vaak gehoord van een drive in die ze versterkt met qsc rmx, 5050 op het laag. 2450 op het hoog. Met een bss minidrive er tussen. Dit klinkt helemaal niet onaardig. Vooral die bassen.. erg goed!
                          Natuurlijk mag er wat versterkervermogen nog wel iets meer overheen.

                          Ervaringen?

                          Comment

                          • vdlaanlichtengeluid
                            • Jun 2010
                            • 640

                            #14
                            GAE Kan ik je niet mee helpen maar volgensmij verhuurd J&H dat merk wel.
                            Die topjes bevallen ons erg goed. Vooral in combinatie met die SBA sub is perfect.
                            Wij doen er gewoon kleine gelegenheden tot denk 200 man ofzo mee.

                            Soms nemen we zelfs 4 subjes mee en maar 2 topjes dat gaat ook erg goed.
                            Losse versterkers is natuurlijk altijd leuker, maar voor jou toepassing moet je je juist zo min mogelijk mee moeten nemen en dan kom je toch bij actief.

                            Problemen hebben we nog nooit gehad met die topjes. Vroeger hoorde je vaak dat actieve speakers stuk gingen op de versterker die de trillingen niet aan kon enz enz maar dat is nu niet meer.

                            Overgens kun je voor RX setjes heel goed marktplaats in de gaten houden

                            Comment

                            Working...