Drive-in show/setup

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jip
    • Aug 2008
    • 11

    Drive-in show/setup

    Verwijderd
    Last edited by jip; 09-05-10, 18:57.
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

    #2
    Wel veel dat nog moet komen....
    Heb je dat al besteld en is het onderweg of ben je nog aan het sparen?
    Als je nog aan het sparen bent, zou ik eerst voor de statieven gaan, dan kan je in ieder geval iets.
    Verder ben ik wel benieuwd welke amps je achter die wharfedales gaat hangen.
    Het licht ziet er voor mij netjes uit(ben wel geluidsman), maar idd. graag foto's.
    Ik ben zelf ook 14 en ik moet zeggen dat je heel wat hebt voor een 14-jarige. Ik heb nu alleen een setje toppen, maar wel wat beter dan de EXP series. (LEM T400's)

    Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

    Comment

    • jip
      • Aug 2008
      • 11

      #3
      Hallo,
      De Wharfedale speaker zijn allemaal powerd dus met een build in amp.
      En de statieven ga ik binnen 2 maanden bestellen want ik heb me Wharfedale set nu alleen op me kamer staan meestal draai ik op locatie waar speakers aanwezig zijn dus dat is nu nog niet nodig.
      Ik ben voor veel dingen nog aan het sparen maar er zijn ook al dingen onderweg.

      Comment

      • Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

        #4
        Je basisset ziet er zo op het eerste idee best goed uit.

        Ik weet niet hoe die X15P's zo op zichzelf klinken, maar ik heb zelf een tweetal X15's aan een SYNQ 2k2 versterker gekoppeld, en dat klinkt best aardig. Niet op het niveau van de echte A-merken, maar voor 9 van de 10 feestjes meer dan afdoende.

        Qua licht heb je een prima basisset staan, ik ben wel even benieuwd wat je voor lampen er in je PAR56's zitten. Raylightjes vind ik zelf altijd wel een mooi gezicht in 56 Longs.

        Dat Dura-Truss setje zou ik trouwens niet gruwelijk veel van verwachten. Waarschijnlijk goed voor een paar T4's en een tweetal scans, maar ik weet niet hoeveel meer dat setje kan houden.

        Ik heb de foto's nog niet gezien, maar zorg vooral dat je een goed afgewerkte basisset hebt die je vlot overal op kan bouwen en in kan zetten, en bouw van daaraf verder. Mocht je een feestje draaien dat je niet met je eigen zet aankan, dan is het nooit een probleem om bij te huren bij een collega. Apparatuur tussen collega-bedrijven afstemmen is in zo'n situatie zelfs gunstig, want dan komt het gauw genoeg voor dat collega's bij jou materiaal terug gaan huren.
        First make it work, then make it look pretty!

        Comment

        • DMiXed
          • Jan 2008
          • 370

          #5
          idd al heel wat, ben zelf ook pas 15, maar zo'n lichtset, neh...die heb k niet
          over t algemeen een goede basis, vooral ook omdat je nog jong bent.
          Denk daarom goed na over wat je echt wil, nodig hebt, en wat je niet nodig hebt. Alles is heel leuk en aardig, maar soms heb je meer lief dan je centjes hebt, ik weet er alles van! Zorg dus dat je gewoon een leuke basis lichtset hebt (die heb je dus al) en een mooi geluidssetje, en begin dan door te sparen om steeds in nieuwe en betere apparatuur te investeren. Het duurt even, maar geloof me, ik ben er zelf ook nog volop mee bezig, dan heb je wel wat

          En wat ome Stoney zegt over huren, en je eigen set een beetje afstemmen op je collega's, dat is helemaal waar! ja, pubertjes geven t niet altijd toe, maar die 'ouwe' lulle weten ook nog wel wat!
          Jeroen van Geffen

          Comment

          • Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

            #6
            Originally posted by DMiXed
            En wat ome Stoney zegt over huren, en je eigen set een beetje afstemmen op je collega's, dat is helemaal waar! ja, pubertjes geven t niet altijd toe, maar die 'ouwe' lulle weten ook nog wel wat!
            LOL, ik ben 25 en net een half jaar goed en wel bezig, er lopen hier lui rond die het al heel langer trussjes in elkaar tikken ...

            IMO kan een basis-setje met twee T4'tjes en twee 15" topkastjes, mits goed afgewerkt, op een bruiloft meer impact maken dan een mega-set waar je doodgegooid wordt met apparatuur.

            Het totaalplaatje is wat telt, en gasten zien echt niet of je DAP of EAW topjes hebt staan, hooguit de verdwaalde professional die uitgebreid je set komt inspecteren. Als je een leuk feestje neer kan zetten, het overal goed klinkt, prima te zien is en veilig is, dan ben je goed onderweg.

            Als je van het begin af aan al alles op zo'n manier opzet, kun je straks als je een paar jaar verder bent je meten met de grote shows zoals de super-show die Oekie in zijn draadje neerzet. Wat dat betreft heb ik wat in te halen omdat ik behoorlijk wat later begonnen ben.
            First make it work, then make it look pretty!

            Comment

            • DMiXed
              • Jan 2008
              • 370

              #7
              Originally posted by Stoney3K
              LOL, ik ben 25 en net een half jaar goed en wel bezig, er lopen hier lui rond die het al heel langer trussjes in elkaar tikken ...
              ja k voelde m al aankomen nadat k de post geplaatst had
              half jaar pas?nu voel k me al n ouwe lul^^
              nu weer verder on-topic
              Jeroen van Geffen

              Comment

              • BCDrivein
                • Jan 2009
                • 130

                #8
                waar blijven de foto's?
                een 15 jarige! :)

                Comment

                • dj-wojcik
                  • Jul 2008
                  • 911

                  #9
                  Originally posted by DMiXed
                  ja k voelde m al aankomen nadat k de post geplaatst had
                  half jaar pas?nu voel k me al n ouwe lul^^
                  nu weer verder on-topic
                  Whaha, wat een antwoord van iemand van 15
                  [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                  [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

                  Comment

                  • DMiXed
                    • Jan 2008
                    • 370

                    #10
                    Originally posted by dj-wojcik
                    Whaha, wat een antwoord van iemand van 15
                    jah uuh...als je t zelf al een jaar of twee drie echt serieus doet en dan al zo'n grote bek hebben
                    haha, never mind...maar we wachten idd nog op de foto's!
                    zouden die er nog kunnen komen jipkuh?
                    Jeroen van Geffen

                    Comment

                    • jip
                      • Aug 2008
                      • 11

                      #11
                      Originally posted by DMiXed
                      jah uuh...als je t zelf al een jaar of twee drie echt serieus doet en dan al zo'n grote bek hebben
                      haha, never mind...maar we wachten idd nog op de foto's!
                      zouden die er nog kunnen komen jipkuh?
                      Ja ze komen eraan maar me camera is gesneuveld deze week.
                      Dus het kan hoog uit nog 1 of 2 weken duren ik heb enkel een oude foto van een feest maar dat is deels van de set ik zet die er wel vast op.

                      Comment

                      • dj-wojcik
                        • Jul 2008
                        • 911

                        #12
                        Originally posted by DMiXed
                        jah uuh...als je t zelf al een jaar of twee drie echt serieus doet en dan al zo'n grote bek hebben
                        haha, never mind...maar we wachten idd nog op de foto's!
                        zouden die er nog kunnen komen jipkuh?
                        1. Ik doe het niet 2 of 3 jaar maar wel wat langer
                        2. Dat is geen kwestie van grote bek hebben.
                        3. Ik vond het gewoon grappig dat jij, als 15 jarige, zich een oude lul voelt. En dus misschien al een jaartje of 2(toch niet langer he?) bezig is. En ik kan nou niet zeggen dat ik toen iemand van 13 serieus kan nemen. Nou, serieus wel, maar niet zover gevorderd dat ik iets van die persoon kan leren op dit moment.

                        Maar nu verder weer on-topic.

                        Ik hoop dat ik de foto's te zien krijg. Ben wel nieuwschierig hoe hij het weg zet. Dus hoe hij de afwerking doet, en wat hij kan verrichten met zijn materiaal.
                        [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

                        Comment

                        • jip
                          • Aug 2008
                          • 11

                          #13
                          Een paar simpele foto's van een tijd geleden.

                          Comment

                          • Beckers Entertainment
                            • Dec 2008
                            • 650

                            #14
                            Ik zou de T4 balken omdraaien. Dan heb je de kabels, stopcontacten en bedieningspanelen aan de achterkant zetten.

                            Groeten jasper
                            Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

                            Comment

                            • dj-wojcik
                              • Jul 2008
                              • 911

                              #15
                              Ze te zien heb je al een begin. Maar zoals altijd zul je hier toch wat commentaar en wat tips en truuks te horen krijgen.

                              Je hebt een mooi basis setje. En zo hoort ook iedereen eigenlijk te beginnen. Je hebt prima licht. Alleen zal de lichtopbrengst wat minder zijn. Maar je hebt teminste wat licht en daar gaat het wel om.

                              Ik zal daarom maar even wat puntjes aanbrengen.
                              [LIST][*]Probeer toch je topjes op een statief te zetten. Ze heb je meer kans dat de mensen die wat verder in de zaal staan ook wat horen. Want zoals je ze nu gebruikt verdwijnt het tegen de stevige pote van een vrouw die voor je speakers gaan staan[*]Zo te zien heb je al geinversteerd in een stukje truss met wind-ups. Prima voor het gebruik waarvoor jij het wilt gebruiken. MAAR.... Probeer dan voor de volgende keer het wat meer af te werken.[*]Begin dan eens met de witte verlengkabel weg te doen. En gebruik te maken van alleen maar zwarte kabels. Je krijgt dan een wat ruistigere uitstraling zonder dat overal wat hangt. Want dat kan vrij storend zijn[*]En draai dan ook direct je t-bar om. Zodat je niks meer zien van die lampjes en stopcontacten[*]And voor de next time, werk die kabeltjes weg. Tape ze mooi weg. En laat ze overal mooi langs lopen.[*]Later kun je nog eens kijken voor een iets grote meubel. Eventueel met een plaat wat wat hoger is zodat ze niet direct op de tafel kunnen kijken. Ziet er ook weer wat netter uit[/LIST]

                              Ik heb eigenlijk nog wat vraagje,

                              whats the deal met de witte stopcontacte op je tbar voor je parren. Naar mijn weten zijn ze toch meestal zwart?

                              En wat is het doel voor die bouwspot boven op je truss?

                              Wat ik ook zo raar vind, en wat ik dus ook vaker tegen kom, is dat er mensen gebruik maken van scanners. Oke dat kan, maar waarom dan 1tje maar. Hoe kom je er op om maar een scanner tekopen. ik zou dan proberen om het dan toch wat symmetrisch te houden en gelijk 2 stuks aan te schaffen. Deze kun je dan mooi aan de hoekjes van je truss hangen. Dat ziet er gelijk wat strakker uit.
                              Last edited by dj-wojcik; 14-09-09, 22:10.
                              [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                              [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

                              Comment

                              Working...