De MRL Show - show foto's en filmpje

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • De MRL Show
    • Nov 2007
    • 24

    De MRL Show - show foto's en filmpje

    Hallo, ik ben De MRL Show!
    Een Drive in show die instemt op al uw wensen...

    Genoeg gelult ahum,

    Ikzelf (15jaar) bedacht vorig jaar een Drive in show te beginnen. Die is er inmiddels en het is een groot succes. In 1 jaar 22 feesten...

    Geluid:"
    2x Raveland X1854 18" Full-Range Speakers 500 watt
    2x Raveland X1555 15" Full-Range Speakers 400 watt
    2x Monitoren Phillips Power100
    Mccrypt PA-8000 eindversterker 500 sinus.
    Alecto PRO55 Mengpaneel 7 kanaals
    2x Acer Laptop voor muziekopslag
    Dubbele CD-Speler van Soundlab


    Licht & Effecten
    8x Par 38 Lampen
    2x Zwarte Titanium statieven
    1x Zelfbouw Lichtcontroller 8 kanaals
    Rookmachine JBSystems
    Laser Showtec
    ------------------------------------------------
    Foto's van de boxen:

    Opmerking: Ik hoor vaak van mensen dat deze boxen flut zijn. Ik ben het hier absoluut niet mee eens. De zuiverheid van deze boxen komen in de buurt van JBL JRX125 tweeters echt super mooi en scherp in het oor. De bovenste 2 boxen zijn de scheidingsfilters van kapot en moeten vervangen worden. Verder schitterende bass/treble combinatie en geen moeite met 119 dB. Dan nog steeds een schitterend geluid uit boxen die 150 euro per stuk kosten... Dat is pas kwaliteit...

    Meer foto's komen nog!

    MvG
    Ronald (15)Martin(15) en Leon (16)
  • Energybase
    • Dec 2005
    • 12

    #2
    Opmerking: Ik hoor vaak van mensen dat deze boxen flut zijn. Ik ben het hier absoluut niet mee eens. De zuiverheid van deze boxen komen in de buurt van JBL JRX125 tweeters echt super mooi en scherp in het oor. De bovenste 2 boxen zijn de scheidingsfilters van kapot en moeten vervangen worden. Verder schitterende bass/treble combinatie en geen moeite met 119 dB. Dan nog steeds een schitterend geluid uit boxen die 150 euro per stuk kosten... Dat is pas kwaliteit...
    als deze speakers al in de buurt zouden komen van de 110 db schoon krijg je van mij 2 jbl jrx125's

    als je dit zuiver noemt. hetgeen je hoort is niet scherp maar schel.
    je zou eens serieus moeten overwegen om ze naast elkaar te plaatsen.

    zijn waarschijnlijk voor de garage feesten erg leuke speakers maar dit is hetgeen wat dus niet bij kwaliteit in de buurt komt.

    Comment

    • showband
      • May 2001
      • 4524

      #3
      ik vind 200 man wat overdreven en kan me niet voorstellen dat je met een agenda met optredens in je website die 350 en zelfs 500 man vermeld dat je dan een fijn geluid zal hebben. Echt waar.


      Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album!

      Maar voor een 15 jarige ben je goed bezig en dat is wel wat telt. Zorg je wel dat je links werken en zeker dat je er geen spelfouten in maakt. Dan werken ze namelijk niet en dat is funest voor je reclame.
      lekker belangrijk!

      Comment

      • flash-a-new-generation
        • Nov 2006
        • 228

        #4
        Originally posted by De MRL Show
        Opmerking: Ik hoor vaak van mensen dat deze boxen flut zijn. Ik ben het hier absoluut niet mee eens. De zuiverheid van deze boxen komen in de buurt van JBL JRX125 tweeters echt super mooi en scherp in het oor. De bovenste 2 boxen zijn de scheidingsfilters van kapot en moeten vervangen worden. Verder schitterende bass/treble combinatie en geen moeite met 119 dB. Dan nog steeds een schitterend geluid uit boxen die 150 euro per stuk kosten... Dat is pas kwaliteit...
        hmmm, daar zal zowat iedereen op dit forum het niet echt mee eens zijn! sterker nog, ik vind het nog vervelender spul dan DAP. maar het is zoals showband meldde het belangrijkste dat jullie bezig zijn, en let idd op de spelling etc.. zeer belangrijk! en die 119dB lijkt me ook zeer sterk! ik trek met mn mackiesetje een Rms van 120dB@1kHz net. peak op 125dB volgens opgave... maargoed het ziet er allemaal wel aardig uit. ik zou wel binnenkor t als er budget is de luidsprekers vervangen met een aardige 2de handse set eventueel of nieuw! maar ga in ieder geval zo door en hou er vooral plezier in anders is het ook allemaal snel gedaan!

        Heeft nu een mooie DVA t4 line array hangen
        EAW SB850 en DVA T-4 array:D

        Comment

        • Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

          #5
          kijk , em das dus de reden dat we het drive-inn forum hebben....

          Comment

          • De MRL Show
            • Nov 2007
            • 24

            #6
            Originally posted by flash-a-new-generation
            hmmm, daar zal zowat iedereen op dit forum het niet echt mee eens zijn! sterker nog, ik vind het nog vervelender spul dan DAP. maar het is zoals showband meldde het belangrijkste dat jullie bezig zijn, en let idd op de spelling etc.. zeer belangrijk! en die 119dB lijkt me ook zeer sterk! ik trek met mn mackiesetje een Rms van 120dB@1kHz net. peak op 125dB volgens opgave... maargoed het ziet er allemaal wel aardig uit. ik zou wel binnenkor t als er budget is de luidsprekers vervangen met een aardige 2de handse set eventueel of nieuw! maar ga in ieder geval zo door en hou er vooral plezier in anders is het ook allemaal snel gedaan!

            Heeft nu een mooie DVA t4 line array hangen
            Het is allemaal erg low budget. Deze speakers kunnen nu nog. Maar later echt niet meer. Dan word het JBL,EAW,AD of Cerwin Vega. Maar dat is nu financieel niet bereikbaar.

            PS; over spelfouten. De site is erg lastig te bewerken maar ik zal het proberen...

            Comment

            • lightzone
              • Oct 2006
              • 261

              #7
              heb je ook foto's van je "spetterende lightshow" ?
              jumping is not a crime

              Comment

              • vasco
                • Oct 2003
                • 2567

                #8
                Welkom op het forum.

                Over je speakers is al genoeg gezegd en ik sluit mij volledig bij de andere aan.

                Veel (nieuwe) mensen schikken nog wel eens van reacties hier en het voelt dan als afbranden. Ergens te begrijpen, je bent natuurlijk bere trots op wat je hebt. Op dit forum zitten alleen ook mensen die de 30 zijn gepasseert en spullen kennen die 20x beter klinken. Laat je niet uit het veld slaan, je bent 15 jaar en net begonnen, je zal zeker groeien. Wat je nu mooi vind is over een jaar waarschijnlijk al bijgesteld.

                Comment

                • LJmalcolm

                  #9
                  Originally posted by flash-a-new-generation
                  hmmm, daar zal zowat iedereen op dit forum het niet echt mee eens zijn! sterker nog, ik vind het nog vervelender spul dan DAP. maar het is zoals showband meldde het belangrijkste dat jullie bezig zijn, en let idd op de spelling etc.. zeer belangrijk! en die 119dB lijkt me ook zeer sterk! ik trek met mn mackiesetje een Rms van 120dB@1kHz net. peak op 125dB volgens opgave... maargoed het ziet er allemaal wel aardig uit. ik zou wel binnenkor t als er budget is de luidsprekers vervangen met een aardige 2de handse set eventueel of nieuw! maar ga in ieder geval zo door en hou er vooral plezier in anders is het ook allemaal snel gedaan!

                  Heeft nu een mooie DVA t4 line array hangen
                  Ik vraag me af hoe die gemeten heeft, met welke meter, op welke afstand en bij welke frequentie of op welke muziek??

                  Comment

                  • De MRL Show
                    • Nov 2007
                    • 24

                    #10
                    Originally posted by lightzone
                    heb je ook foto's van je "spetterende lightshow" ?
                    De "Spetterende" lichtshow bestaat uit 8 Par 38's...
                    Foto's zijn er en worden binnenkort gepost.

                    Comment

                    • De MRL Show
                      • Nov 2007
                      • 24

                      #11
                      Originally posted by vasco
                      Welkom op het forum.

                      Over je speakers is al genoeg gezegd en ik sluit mij volledig bij de andere aan.

                      Veel (nieuwe) mensen schikken nog wel eens van reacties hier en het voelt dan als afbranden. Ergens te begrijpen, je bent natuurlijk bere trots op wat je hebt. Op dit forum zitten alleen ook mensen die de 30 zijn gepasseert en spullen kennen die 20x beter klinken. Laat je niet uit het veld slaan, je bent 15 jaar en net begonnen, je zal zeker groeien. Wat je nu mooi vind is over een jaar waarschijnlijk al bijgesteld.
                      Toch bedankt. Ik kan mij goed voorstellen dat hier doorgewinterde audiofreaks zich bevinden. Wij hebben ook veel kennissen die hierin zitten. Alsnog bedankt voor je reactie ^^

                      Comment

                      • flash-a-new-generation
                        • Nov 2006
                        • 228

                        #12
                        Originally posted by LJmalcolm
                        Ik vraag me af hoe die gemeten heeft, met welke meter, op welke afstand en bij welke frequentie of op welke muziek??
                        Beste malcolm bedoel je hoe ik heb gemeten of de andere? de dB's is dB(A) dus op 1 KhZ op rms vermogen.. dus niet Peak!! het meetpunt is op 1 meter vanaf de luidsprekers. welke meter? geen idee.. was van een collega.. wel een "serieus" apparaat omdat hij mij de prijs van dat ding zei! zo worden ook normaal gesproken speakers gemeten geloof ik?? als ze het officieel doen en volgens de juiste richtlijnen.. en daar wordt volgens mij nog wel eens mee gesjoemeld bij fabrikanten die budget produceren om de speaker aantrekkelijker te maken..

                        leuke luidsprekers.. die mackies.. volgend weekend gaan we onze DVA line array Vliegen en even aan de tand voelen.. ik ben benieuwd of ie het echt allemaal kan.. tot zover zijn we dik tevreden over dit systeem maar dat even off topic...
                        EAW SB850 en DVA T-4 array:D

                        Comment

                        • De MRL Show
                          • Nov 2007
                          • 24

                          #13
                          Originally posted by flash-a-new-generation
                          Beste malcolm bedoel je hoe ik heb gemeten of de andere? de dB's is dB(A) dus op 1 KhZ op rms vermogen.. dus niet Peak!! het meetpunt is op 1 meter vanaf de luidsprekers. welke meter? geen idee.. was van een collega.. wel een "serieus" apparaat omdat hij mij de prijs van dat ding zei! zo worden ook normaal gesproken speakers gemeten geloof ik?? als ze het officieel doen en volgens de juiste richtlijnen.. en daar wordt volgens mij nog wel eens mee gesjoemeld bij fabrikanten die budget produceren om de speaker aantrekkelijker te maken..

                          leuke luidsprekers.. die mackies.. volgend weekend gaan we onze DVA line array Vliegen en even aan de tand voelen.. ik ben benieuwd of ie het echt allemaal kan.. tot zover zijn we dik tevreden over dit systeem maar dat even off topic...
                          Ik had het gemeten met een dB Multimeter. Op 3KhZ op de volle druk xD. Ongeveer 30cm van de tweeters af. Dus die meting is niet betrouwbaar. Verder graag geen commentaar meer op de speakers. Als we geld hadden had ik al een Vertec hangen ^^

                          Comment

                          • LJmalcolm

                            #14
                            Originally posted by flash-a-new-generation
                            Beste malcolm bedoel je hoe ik heb gemeten of de andere? de dB's is dB(A) dus op 1 KhZ op rms vermogen.. dus niet Peak!! het meetpunt is op 1 meter vanaf de luidsprekers. welke meter? geen idee.. was van een collega.. wel een "serieus" apparaat omdat hij mij de prijs van dat ding zei! zo worden ook normaal gesproken speakers gemeten geloof ik?? als ze het officieel doen en volgens de juiste richtlijnen.. en daar wordt volgens mij nog wel eens mee gesjoemeld bij fabrikanten die budget produceren om de speaker aantrekkelijker te maken..

                            leuke luidsprekers.. die mackies.. volgend weekend gaan we onze DVA line array Vliegen en even aan de tand voelen.. ik ben benieuwd of ie het echt allemaal kan.. tot zover zijn we dik tevreden over dit systeem maar dat even off topic...
                            ik bedoelde de mrl show, maar inderdaad.. Als het een meting was op 1 meter met een meter die dB(a)'s meette op 1k zou het wel een nette score zijn voor zulke speakers

                            Comment

                            • lightzone
                              • Oct 2006
                              • 261

                              #15
                              Originally posted by De MRL Show
                              De "Spetterende" lichtshow bestaat uit 8 Par 38's...
                              i know , maar op je site staat dat hij schitterend is (niet spetterend , sorry )

                              dusja , ik ben benieuwd
                              jumping is not a crime

                              Comment

                              Working...