Diverse feestjes

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DjFx
    • May 2004
    • 307

    Diverse feestjes

    Mensen,

    Al diverse feestjes gehad, gelieve opbouwende kritiek over de showopstellingen etc.

    6 april:
    Gezellig kinderfeestje met als thema Beach Party, kids gingen lekker los
    Show opstelling
    De speeltjes

    Alle foto's vind je hier

    31 maart:
    12,5 jarige bruiloft, beetje lastig publiek om op gang te krijgen maar het is uit eindelijk gelukt. Opdrachtgever had gelijk maar een 2e boeking geplaast
    Show opstelling
    Waar we weer mee mochten spelen

    Alle foto's vind je hierzo

    24 maart:
    Werdrom een kinderfeestje, echt super gezellig! Kids gingen weer helemaal uit hun dak. Café houder kwam aan het einde van de avond informeren of we ook geschikt waren voor op zijn camping. Wordt vervolgd.
    Show opstelling
    Nog een keer..

    Wil je meer, klik dan hier!

    9 maart:
    Huiskamer feestje, leuk lekker druk en was ook weer super gezellig. Gelijk een 2e boeking ervan binnen.
    Show

    Klik hier voor meer..

    Het materiaal:

    Geluid:
    Denon DN-X1500S mixer
    Gemini CDX-02 dubbele cd speler
    Shure PGX/SM58 draadloze microfoon (of Sennheiser E835)
    dB Technologies Basic 400 (2x) actieve speakers

    Licht:
    (1x / 2x) Botex DMX-Balk
    (4x / 8x) Par56 short chroom
    Scenesetter 12/24 van GLP

    En nog meer waarschijnlijk

    Laat maar opbouwende kritiek horen, wat kan beter etc.!

    Groetjes,
    Patrick
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    #2
    Ik zou met het afrokken zo veel mogenlijk de flightcases ook verstoppen. Of er een klein "decorstuk" voor zetten. Maar dat komt omdat ik altijd denk dat mensen flightcases op 12,5 jarige bruiloften niet mooi vinden. Zo zonder grote en lelijke reclameletters vind ik wel extreem sjiek. En ik denk dat je dan met kaartjes het uiteindelijk beter doet.

    Het kan ook een bewuste keuze zijn. Het zijn op het oog keurig nette cases.
    lekker belangrijk!

    Comment

    • flash-a-new-generation
      • Nov 2006
      • 228

      #3
      verlichting

      Originally posted by DjFx
      Mensen,


      Het materiaal:

      Geluid:
      Denon DN-X1500S mixer
      Gemini CDX-02 dubbele cd speler
      Shure PGX/SM58 draadloze microfoon (of Sennheiser E835)
      dB Technologies Basic 400 (2x) actieve speakers

      Licht:
      (1x / 2x) Botex DMX-Balk
      (4x / 8x) Par56 short chroom
      Scenesetter 12/24 van GLP

      En nog meer waarschijnlijk

      Laat maar opbouwende kritiek horen, wat kan beter etc.!

      Groetjes,
      Patrick
      He patrick,

      nette set, toch zou ik op korte termijn eens gaan kijken naar fatsoenlijk intelligente verlichting zoals scans en MH's. misschien een trussje erbij. ikzelf werk met de futurelight meuk zoals vele zullen zeggen, maar toch ben ik tevreden over het systeem wat ik nu bezit. de koppen maken wat herrie en zijn daardoor niet ideaal voor toneel en theaterproducties maartoch. veel lichtopbrengst en weinig kanalen nodig.

      de speakers en de CD-speler ken ik zo niet, maar ik zou er een paar subjes onderleggen zodat het systeem compleet is.

      ga zo door zou ik zeggen. een beetje afwerking, oké... maar daar ligt iedereen om te zeuren ik probeer het ook zo goed mogelijk te doen, maar dat valt zeker niet mee...

      mvg,

      Flash
      heeft nu alweer nieuwe Barrels
      EAW SB850 en DVA T-4 array:D

      Comment

      • Mark-LED
        • May 2004
        • 822

        #4
        Originally posted by flash-a-new-generation
        toch zou ik op korte termijn eens gaan kijken naar fatsoenlijk intelligente verlichting zoals scans en MH's
        Spreekt onderstaande compleet tegen...

        Originally posted by flash-a-new-generation
        de koppen maken wat herrie en zijn daardoor niet ideaal voor toneel en theaterproducties
        Originally posted by flash-a-new-generation
        weinig kanalen nodig
        Goed intelligent licht begint bij mij namelijk met de functies op een rij zetten. Wat wil ik ermee, wat moet het kunnen, waar moet het aan voldoen, moet het stil of mag het lawaai maken, etc.

        Die eisen bepalen hoeveel kanalen je in gebruik hebt, dat bepaald de head of scan niet.

        Comment

        • jens
          • Aug 2004
          • 1067

          #5
          wat moet je met MH op een huiskamer feestje?

          ik zou rustig verder alles opsparen, mischien een net dj meubel fabriceren

          een 2e rackje parren n een mooi lichteffect van bijv martin, of je geluidssetje uitbereiden met 2 subjes

          als je gemiddels va dit soort klusjes draait zou ik helemaal het kopen van movingheads niet op me schouders halen. kost een hoop geld en of het nou echt wat toevoegt aan je show? ( vaak heb je er niet eens ruimte voor)

          het staat wel leuk van kijk eens wat ik heb maar alles wat er bij komt kijken.

          Ik draai zelf al jaren showtjes zonder scans of MH van dit formaat en heb er nooit klachten over gehad van mensen die het miste... zorg liever dat je een goed klinkende geluidsset heb ...staat het geluid over ze nek te gaan omdat het niet harder kan ,merken mensen dat bijv wel.

          succes verder!

          Comment

          • DjFx
            • May 2004
            • 307

            #6
            Er zijn vele uitbreidingsplannen, maar het is ook even kijken met vervoer. Betreft de verlichting: ik ga op korte termijn geen truss / mh's of scans aanschaffen. Ik werk samen met een licht/geluidsbedrijf in de buurt die dat wel in grote getallen heeft staan, mochten er grote schoolfeesten komen lenen we daar even wat bij . 2e rackje parretjes staat gewoon hier al hoor? (zie materiaallijst)

            Betreft het geluid: uitbreiding geluidsset / dj set staat op de planning. Op korte termijn komen er 2 Pioneer CDJ 800's (waarom, ik vind een dubbele cd speler voor disco drive-in werk 10x niks, voor zang/achtergrond/spraak/presentaties perfect hoor..) 1 of 2 subjes staan op de planning, ik kan ze tevens lenen voor een paar euro mocht ik ze nodig hebbben. Een sub erbij vind ik zelf toch iets voller klinken, al zitten er in die Basic 400's toch al aardig wat bass.

            Afwerkingen, sommige shows worden wel top afgewerkt sommige niet. Dat hangt ook af aan de opbouwtijd die we hebben. Ik streef toch wel dat de voorkant er top uitziet, en volgens mij is dat ook wel het geval. Dat achter de 'dj booth' de kabels voor het oprappen kunnen liggen, jaa zuur maar het is even niet anders, zolang de veiligheid maar niet in gevaar komt.

            Comment

            • flash-a-new-generation
              • Nov 2006
              • 228

              #7
              Originally posted by Melo-G
              Spreekt onderstaande compleet tegen...





              Goed intelligent licht begint bij mij namelijk met de functies op een rij zetten. Wat wil ik ermee, wat moet het kunnen, waar moet het aan voldoen, moet het stil of mag het lawaai maken, etc.

              Die eisen bepalen hoeveel kanalen je in gebruik hebt, dat bepaald de head of scan niet.
              beste melo- G,

              de koppen doen precies wat ik wil en wat ik vind dat ze moeten kunnen. het zijn geen Robes of MAC's mee eens, maar ik denk dat het voor de "hobby" discotheek niet nodig is om €2000,00 aan een kop uit te geven. dus wees maar niet bang, daar heb ik over nagedacht. de koppen zijn fatsoenlijk genoeg voor mijn doeleinden, ik zou ze alleen niet in een theaterstuk willen gebruiken, want daar maken de stappenmotoren te veel lawaai voor. over het aantal kanalen heb je niet helemaal gelijk in, ik kan idd kanalen wegpatchen (ik gebruik een MA Lightcommander) maar er zijn kanalen die je toch zeker direct nodig hebt zoals PAN Tilt Shutter etc. maar dat maakt niets uit, het forum is ervaringen uit te delen.

              maargoed Fx zegt dat hij ze kan huren, dan is dat voor die paar keer net zo handig, maar ik heb ze bijna elk weekend nodig..
              ik zou idd ook eerst de geluidset in orde maken. ik ben nu zielsgelukkig met mijn mackiesetje en die klinkt zeer goed!! geluid is voor mij ook het belangrijkste, het licht is om de show aan te vullen en om de oooo's en de aaaa's bij het publiek "op te wekken".

              mvg,

              Pim
              EAW SB850 en DVA T-4 array:D

              Comment

              Working...