Aantal opstelling van de voorbije maand

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gnmixing
    • Feb 2004
    • 214

    Aantal opstelling van de voorbije maand

    Zoals jullie in de titel al kunnen lezen zijn hier een paar foto's van kleinere feestjes van de voorbije maand. Laat de reacties maar komen, voor zover er op de foto's wat te zien is...










    Materiaallijstje:

    Geluid:
    4x Vibe 30 (JBsystems) + monitor
    2x CDJ 100
    1 Ecler MAC.70V

    Licht:
    8m truss + statieven
    8x Martin Roboscan (218 en 518) + LightJockey
    2x 4bar PAR64
    1x strobo
    1x spiegelbol 50cm
    2x LEDtube

    Groeten,
    GNmixing
    Last edited by gnmixing; 28-03-07, 20:30.
    En ja we hebben LJ + fingers... olé
  • Timothy
    • Aug 2005
    • 175

    #2
    Vind het een hele mooie, simpele, maar verzorgde installatie (voor zover ik het kan zien natuurlijk! )

    Heb alleen mijn vragen bij de lichtbrug in de zaal. Volstaan 3 tafels rond je statief? Heb zoiets van: als ze zat/dronken zijn en ze gaan er tegen leunen, gaat de statief hopeloos tegen de grond...

    Heb er zelf al meermaals over nagedacht om mijn brug ook zo op te stellen, maar durf het niet goed...

    Was dat niet gevaarlijk?

    Verder toffe installatie!

    BTW: zijn dit de ST132 windups van American Audio?

    Greetz,

    Tim

    Comment

    • gnmixing
      • Feb 2004
      • 214

      #3
      De wind-ups zijn Eurolifts...
      Uiteraard zou er tegen leunen de lichtbrug op zn minst laten bewegen, misschien zelfs omvallen, al moet je dan echt wel wild gaan doen denk ik.
      Uiteindelijk was dit ook maar een klein feestje van 150-200 man waarbij we alles goed in het oog konden houden. We hadden constant zich op de tafels en statieven, en hebben er geen problemen mee gehad.
      Het leek ons beter om er tafels rond te zetten en de mensen eraf te halen als nodig, dan onze statieven zo 'onbeschermd' in het midden van de zaal te zetten.

      Groeten,
      GNmixing
      En ja we hebben LJ + fingers... olé

      Comment

      • Timothy
        • Aug 2005
        • 175

        #4
        Ik vind dat die tafels zeker noodzakelijk zijn! Of dranghekken waren misschien nog beter geweest...

        Begrijp me niet verkeerd, ik vind dit mooie opstelling, alleen heb ik al regelmatig zatte mensen gezien, en weet ik persoonlijk dat ik dat bij ons in de streek niet moet proberen! Ze hangen dan 's nachts binnen de kortste keren IN de brug of staan met hun zatte kop te dansen op de tafels en houden zich dan recht aan de statieven... Met alle risico's van dien.

        Heb zelf de ST132 (en de jouwe leken er heel goed op) en denk ook soms na om zo'n opstelling te proberen, maar tot op heden heb ik nog geen methode gevonden om dit veilig te doen... (afgezien van betonneren )

        Deel 2: Zie ik het goed op foto 2 dat er aan de statieven ook 2 scans per kant hangen (+ in de lichtbrug ook)? Hoe zijn die scans aan de statieven bevestigd? Indien het een gewone klem betreft, brengt dit geen schade (door de bout of het klemmen op zich) aan de statief met zich mee?

        Greetz vanwege een nieuwsgierigaard!
        Last edited by Timothy; 28-03-07, 20:37.

        Comment

        • eddie
          • Nov 2004
          • 169

          #5
          hallo, wij durven onze statieven ook wel in de zaal zetten, al zijn ze van een
          zwaarder model dan deze, soms kan je niet anders, een extra beveiliging is de
          tafels aan mekaar te bevestigen
          mvg eddie

          Comment

          • gnmixing
            • Feb 2004
            • 214

            #6
            De tafels waren aan elkaar bevestigd met stevige tape omdat we niet voldoende spanbanden hadden. Ik weet dat tape niet zal volstaan als er zware krachten inwerken op de tafel, maar op deze manier bleven ze tenminste goed bij elkaar.
            De tafels hebben enkel dienst gedaan als 'toog', er heeft van een hele nacht niemand opgestaan!
            De scans zijn idd met brede klemmen (geen haken) bevestigd aan het statief. Aangezien deze zeer nauw rond het statief passen beschadigen deze de statieven niet. Als preventie hadden we eerst een laag tape rond het statief gedaan thv de klem.

            Groeten,
            GNmixing.
            En ja we hebben LJ + fingers... olé

            Comment

            • LJ_jacob
              • Aug 2003
              • 293

              #7
              heren, jullie doen discoo's, daar hoort natuurlijk wel een beetje een brede glimlach bij he
              mijn auto rijdt 1 op stoplicht

              Comment

              • DJ nn
                • Jun 2006
                • 489

                #8
                ik vind alles zeer netjes !
                maar ik vind het ergens jammer dat je allemaal topmerken hebt, en dan je speakers van JBsystems... (heb zelf ook JB, maar hangt voorlopig nog geen topkwaliteit voor ook)

                verder ziet het er goed uit !

                grtzz DJ nn

                PS: heeft de LJ bandjes op zijn schouwder van DE LIJN ?
                ... the sound of silence...

                Comment

                • gnmixing
                  • Feb 2004
                  • 214

                  #9
                  De speakers zijn inderdaad van JBsystems en zijn nog uit de tijd van toen we nog niet 'professionaliseerden', MAAR hoewel het JB is zijn we wel zeer tevreden over deze speakers als je prijs/kwaliteit bekijkt!
                  Het kostuum van de LJ zou van hem een piloot moeten maken aangezien het thema "airport" was. Er werd ons gevraagd om ons te verkleden, we staan daar niet zo elke weekend

                  Groeten,
                  GNmixing
                  En ja we hebben LJ + fingers... olé

                  Comment

                  • Timothy
                    • Aug 2005
                    • 175

                    #10
                    Ik vind dat de Vibe reeks van JB er best mag wezen! Speel zelf ook met Vibe's (4 X de 15'ers - met subs-zelfbouw). Ik vind die persoonlijk niet misstaan in zijn lijstje...
                    Prijs/kwaliteit vind ik dit hele goeie en mooie speakers. Ervaring leert wel dat ze mooi houden soms moeilijk kan zijn (maar een likje verf af en toe doet wonderen!)

                    Comment

                    • LJKEVIN
                      • Dec 2005
                      • 426

                      #11
                      Vette shows, leuke apparatuur en ook zeker leuke lichtontwerpjes..

                      Echter zou een zittende lightjockey (toch een 2e dj voor een leek..)
                      niet echt uitnodigen om er een feest van te maken...

                      Dit kan een mening zijn, maar denk wel dat het de mening is van velen....
                      Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

                      Comment

                      • bosie
                        • Oct 2006
                        • 10

                        #12
                        idd, als ik ergens een hekel aan heb ik het zitten! als ik het licht moet doen zie ik dan ook nog geen ruk,

                        ziet er verder goed uit!
                        Thats The Funky Shit :)

                        Comment

                        • gnmixing
                          • Feb 2004
                          • 214

                          #13
                          Ik geef jullie wel gelijk wanneer jullie zeggen dat neerzitten niet echt aanzet tot groot feest, maar de LJ staat minstens even vaak recht als hij zit. Ik denk ook dat wanneer het feest eenmaal aan de gang is niemand zich zal inhouden omdat de LJ af en toe neerzit ipv rechtstaat. Het blijft inderdaad een gewoonte en een mening.
                          Bedankt voor de positieve reacties!

                          Groeten,

                          GNmixing
                          En ja we hebben LJ + fingers... olé

                          Comment

                          • Elmo
                            • Jun 2006
                            • 208

                            #14
                            zelf draai ik vaak een stoel om en ga ik op de leuning zitten/hangen dan sta je en is het nog een beetje comfy ook

                            Comment

                            Working...