J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 3 van de 3 Eerste 1 2 3

Ingeschreven
    Aug 2005

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GvH-E
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac tecson
    Omdat ie na verloop van tijd gewoon uit elkaar valt. Het is gewoon geen mixer van hoge kwaliteit. Zeker in zo'n set.
    Betreft de toegepaste Behringer mixer, over wat er aan zou mankeren in deze situatie? Het zegt mij nog steeds niets. Loos geroep dus. GvH-E
    Yeah, laten we gaan flamen!

Er is in deze situatie niks mis, nog niet. De Behringer zal echter wel de zwakste schakel gaan vormen hier. En dat is nou weer zonde als je zon A-klasse PA hebt staan.

( nou moet ik toegeven dat mijn budget AH ondertussen ook de zwakste schakel is in mijn setup..)

Keek laatst ook wel érg vreemd op toen ik achter een setje CamcoVortex /NEXO PS15/LS1200 werd gezet, met jawel. Een Behringer tafel.. (Wat ik totaal teniet vind doen aan zon prachtig setje)
    lala..

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GvH-E
    Ik reageerde uitsluitend op de opmerking "dat de amps veel en veel te klein" zouden zijn en dat zie ik niet. Met 2x 1200 + 2 x 600 watt sinusvermogen zoals opgegeven kun je al heel wat. Dat de verhouding tussen laag en overige weergevers niet ideaal zou zijn was niet ter sprake gekomen en weet ik niet. Wat zou het vermogen van de amps moeten zijn? Het dubbele? Scheelt maar 3 dB.
    Het noodzakelijke vermogen wordt bepaald door de toepassing en situatie en niet door de speakers die eventueel veel meer kunnen aankunnen.
    GvH-E.
    Mijn ervaring zegt dit namelijk!! de mid speakers, JBL2226 werken gewoon niet voldoende naar mijn idee met een 600watt versterker!
    met 200 watt kun je ook een bak herrie maken, waar het om gaat is dat de set pas tot zn recht komt met veel meer vermogen.

En daarnaast, dit is een drieweg set. Of je zet de toppen fullrange.. en dan is 600 watt voor 1200 watt rms op het mid/laag echt zeker te weinig.

Crown staat erom bekend goed door te drukken.
    toch vind ik een 1200 op het mid ook aan de licht kant.
    Ik had eerst een Studiomaster D1600 op het mid, 800 watt rms aan 4 ohm. nu met 1200 watt op het mid een stuk beter en opener!! geluid.

Maar misschien wel goed om te weten:
    Is de set wel orgineel met Gauss, EV of JBL en niet van een stel andere speakers voorzien?
    Laatst gewijzigd door Watt Xtra; 25-03-07 om 18:09.
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Forum Rechten