J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 3 Eerste 1 2 3 Laatste

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jazzprr
    Idd tis geen wedstrijd he

Maar waarom professionele cd speler (+- geluid) en dan mixen op een Behringer

Was je geld in één keer op of is dit een bewuste keuze?

Ehm nee ik had hiervoor cd spelers van maxgear.. dus ook niet top kwaliteit.. nadat ik me vorige set heb verkocht heb ik die cmx gehaald en me behringer nog even gehouden tot ik weer genoeg geld heb voor een betere mixer..

Morgen een aanhanger kopen omdat er nu heel wat meer boekingen bijkomen.. een busje blijven huren is zonde van 't geld..

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hugovanmeijeren
    Verklein alsjeblieft je thumpnails even op de manier zoals het hoort!

Moet nu een foto van 2000x1400 pixels downloaden om de thumpnail te kunnen zien!

Wat hangt er eigenlijk achter je amprack? Zie namelijk geen geluidsset in je lijst voorkomen...
    Tevens: gebruik je die 8 polige connectors om je speakers mee aan te sluiten? Waarom niet gewoon op speakon?

Groeten Hugo
    nee ik gebruik die XLR aansluitingen voor me speakers

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Watt Xtra
    trouwens wel een erg nette set voor iemand van 16, heb je voor deze set genoeg werk? Is een serieuse setje speakers!!

Ja in april 5 boekingen.. 't gaat nu meer de serieuse kant op..

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jazzprr
    Volgens mij heb ik deze opmerking nog nooit bij deze persoon gemaakt.

Lees je J&H forums goed, dan kom je erachter dat erg veel opmerkingen herhaald worden.

Het is meer een onderwerp waarmee ik vraag om uitleg van product keuze.

To DjBurnout> Krijgen we op onze vragen nog antwoord?

ja sorry ben vandaag jarig.. dus k had de tijd niet om te antwoorden

Ingeschreven
    Feb 2007

Standaard

Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag!
    Na het lezen van dit onderwerp vraag ik mij het volgende af;
    Waarom zou het toepassen van een Behringer mixer in deze situatie niet goed zijn? Graag uitleg wat er dan aan mankeert.
    "Klinkt beter" is een "te breed" antwoord.
    Waarom is 2x1200 watt voor het laag en 2x 600 watt voor de toppen véél en veel te weinig zoals gemeld?
    Wanneer iemand iets roept wil ik altijd graag weten waarom niet.
    Ik verneem dan graag een onderbouwing. Kunnen we allemaal wat leren.
    Ik vind de set en opzet hiervan helemaal niet slecht om te beginnen. Uitbreiden komt vanzelf in de loop van de tijd. GvH-E
    Laatst gewijzigd door GvH-E; 24-03-07 om 00:43.

Standaard

GvH-E : wanneer het gaat om de orginele Hitec set HA215 met HA218. (ik heb dit nog niet vernomen van de TS.)
    De hitec set is een drieweg actief gefilterd systeem dmv een controller.

In het laag zit al 1200 watt aan laag per kast. 2 maal 18".. RMS vermogen
    In het mid zit of de 400 watt 15" of de 600 watt JBL 15" dit ook 2 maal per kast!! dus gaan we even uit van de 400 watt is dit ook alweer 800 watt RMS bij 4 ohm per kast.
    het hoog is een JBL driver, de grootste is zijn serie meende ik, 150 watt RMS bij 16 ohm. Hierop moet een versterker vermogen van minimaal 2 maal de rms waarde.

Uit ervaring weet ik dat op het mid met JBL minimaal 1200 watt moet, anders klinkt het mid erg wollig en zeker niet strak.

Je kunt op de processor ook gebruik maken van het 2weg knopje, hierdoor gaan de toppen als fullrange spelen. echter in combi met de bass is dit geen succes. en wanneer je dan 600watt op de topkast zet, komt er amper wat uit..

Verder lees ik dat er gebruik wordt gemaakt van de xlr stekkers en niet van de camcon stekkers, TS weet je dat de processor ook dient om je speakers heel te houden? deze processor heeft de functie dat hij niet alleen wat filtert maar controleert ook steeds je uitgang van je amps en grijpt in wanneer dit nodig is. Erg makkelijk en bijna hufterproof!!
    Met een digitale processor haal je er trouwens nog wel meer uit.. echter dan eerst wel even een paar grotere amps erbij kopen.

Te gebruiken, tot 100 man kun je het af met alleen de toppen.
    tussen de 100 en 200 man een andere set nemen. of een enkele 18" eronder zetten. Daarna is de set weer prima geschikt tot een 450 man Live en 550-600 man disco. evt dan een xtra sub erbij. Dit wel in combi met de juiste versterkers.
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Ingeschreven
    Feb 2007

Standaard

Ik reageerde uitsluitend op de opmerking "dat de amps veel en veel te klein" zouden zijn en dat zie ik niet. Met 2x 1200 + 2 x 600 watt sinusvermogen zoals opgegeven kun je al heel wat. Dat de verhouding tussen laag en overige weergevers niet ideaal zou zijn was niet ter sprake gekomen en weet ik niet. Wat zou het vermogen van de amps moeten zijn? Het dubbele? Scheelt maar 3 dB.
    Het noodzakelijke vermogen wordt bepaald door de toepassing en situatie en niet door de speakers die eventueel veel meer kunnen aankunnen.
    GvH-E.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GvH-E
    Waarom zou het toepassen van een Behringer mixer in deze situatie niet goed zijn? Graag uitleg wat er dan aan mankeert.
    "Klinkt beter" is een "te breed" antwoord.
    Omdat ie na verloop van tijd gewoon uit elkaar valt. Het is gewoon geen mixer van hoge kwaliteit. Zeker in zo'n set. Dus hard sparen; verjaardagen willen daar altijd wel redelijk bij helpen.

Standaard

Het is idd een hi-tec processor en de kasten lijken ook heel veel op hi-tec, zullen het dus ook wel zijn. idd een serieus setje. Het al dan niet gebruiken van de sense terugkoppeling heeft natuurlijk niks te maken met de aansluiting naar de speakers, dit kan prima binnen in het rack. Het niet gebruik maken van de multiconnector is minder verstandig. Je zult per ongeluk maar een keer het laag op het hoog drukken.

En wat betreft de versterkers, Hoe zwaarder hoe beter idd. Vroeger werd dit met crowns gedaan, een 2400 op het laag een 1200 op het mid en een 600 op het hoog. Zelf heb ik een setje met 2400 op laag 1200 op mid en een oud jamo 200 ding op het hoog. Gaat super. Ook heb ik laatst op de tweede set wat s1200's gegooid is prijstechnisch interresanter. een s1200 gebrugd per kant op het laag, een s1200 op het mid en zo'n zelfde jamo ding op het hoog, Je hoort verschil, maar het viel mij zeker niet tegen.

Joost
    Laatst gewijzigd door Joost van Ens; 25-03-07 om 13:45.

Ingeschreven
    Feb 2007

Standaard

[quote=mac tecson]Omdat ie na verloop van tijd gewoon uit elkaar valt. Het is gewoon geen mixer van hoge kwaliteit. Zeker in zo'n set.

Betreft de toegepaste Behringer mixer, over wat er aan zou mankeren in deze situatie? Het zegt mij nog steeds niets. Loos geroep dus. GvH-E

Forum Rechten