Core Scene Investigation

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jamm
    • Mar 2006
    • 41

    Core Scene Investigation

    Op 24 februari, De Waakzaamheid, Koog a/d Zaan.

    Na 2 ritten van ruim 2 uur, een halve middag op/afbouwen en een lange, lange nacht (22:00-06:00!) kwamen we weer terug in het mooie Nijverdal met de volgende foto's/filmpjes als resultaat.
























    Opkomst viel een beetje tegen, maar daar hadden de gasten weinig last van!
    Helaas heb ik geen foto's van zaal 2.
    't Is wat je er zelf van maakt!!
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

    #2
    ziet er leukt uit
    maar hoe heb je die four bar's bevestigt?
    voor de rest leuk enkel nogal een hoop geflikker op de filmpjes
    Hold on a second, relax and listen...

    Comment

    • kees22
      • Feb 2007
      • 110

      #3
      zo te zien aan 1 G-clamp
      Ik kan niet zingen, maar mijn installatie helaas wel.

      Comment

      • STim
        • Dec 2003
        • 55

        #4
        Ziet er wel leuk uit! Idd wel veel geflikker op de filmpjes, opletten dat je de gasten niet helemaal gek maakt met zo'n muziek erbij :-) Het lijkt een beetje alsof alles op muziekmodus staat te bollen.

        Kan je even uitleggen waarom je er in een zaal met deze grootte en lengte voor kiest om een line-array te gebruiken?

        Comment

        • Jamm
          • Mar 2006
          • 41

          #5
          Funmaker, zoals kees zei!

          Stim, in feite omdat iemand zich had gemeldt graag een keer t systeem te beluisteren. Helaas waren er toen ook al DJ's en is daar uiteindelijk weinig van gekomen.

          Groeten!
          't Is wat je er zelf van maakt!!

          Comment

          • Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

            #6
            Materiaallijstje??
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

            Comment

            • Funmaker
              • Jun 2006
              • 922

              #7
              ben ik de enigste die dan denkt: "en dat boven publiek "

              voor de rest net feestje!
              Hold on a second, relax and listen...

              Comment

              • Jordy01
                • Jul 2006
                • 22

                #8
                Mooie show !



                Dit zijn toch die showtec explorer headkes ??

                Bevallen ze een beetje ?
                Last edited by Jordy01; 10-03-07, 20:30.

                Comment

                • stefan90kauw
                  • Jun 2005
                  • 189

                  #9
                  Ziet er vet uit!

                  Materiaallijstje?


                  Echt mijn stijl muziek!

                  Comment

                  • Jamm
                    • Mar 2006
                    • 41

                    #10
                    Funmaker, voor zover ik weet is dat geen probleem op deze manier, netjes een safety erom et voila! Dankje voor je compliment !

                    Jordy01, zijn idd explorer 250's, bevallen me goed, heb ze nu een jaartje en nog geen problemen mee gehad, terwijl ze toch regelmatig erg vies terugkomen uit de verhuur, ook wanneer er een keer zelfs nog bier binnen de behuizing was gekomen, ff schoonmaken en gaan!
                    Hoge lichtopbrengst, lekker snel headje en scherpe focus etc. (hang m vaak naast mac250) enig minpuntje, zware dingen en komen in matige kistjes, vooral bij het tippen gaat er nog wel eens een remmetje kapot.

                    Materialenlijstje post ik morgen ff!

                    Groeten!
                    't Is wat je er zelf van maakt!!

                    Comment

                    • Upgrading your system
                      • May 2003
                      • 1684

                      #11
                      Je ziet regelmatig op deze wijze 4 barren hangen, en dat is geen enkel probleem.
                      stelregel is: alle materiaal op 2 plaatsen vast, dus: 1 trussklem en een safety is geen probleem, 2 trussklemmen in principe ook, echter wordt hier altijd (meestal) ook een safety toegepast.

                      wanneer je een safety pakt welke sterk genoeg is om het wewicht van de trussbalk te houden wanneer er met de klem een probleem ontstaat is er aan deze wijze van riggen niets mis.
                      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

                      Comment

                      • stefan90kauw
                        • Jun 2005
                        • 189

                        #12
                        Originally posted by Upgrading your system
                        Je ziet regelmatig op deze wijze 4 barren hangen, en dat is geen enkel probleem.
                        stelregel is: alle materiaal op 2 plaatsen vast, dus: 1 trussklem en een safety is geen probleem, 2 trussklemmen in principe ook, echter wordt hier altijd (meestal) ook een safety toegepast.

                        wanneer je een safety pakt welke sterk genoeg is om het wewicht van de trussbalk te houden wanneer er met de klem een probleem ontstaat is er aan deze wijze van riggen niets mis.
                        Zou je misschien dmv. een specifiekere uitleg of een tekening aan kunnen geven hoe dit moet?

                        Ik wil zelf binnenkort met 3 anderen een drive-in show beginnen. Dan kopen we 2 stevige windups met een truss ertussen. Door die fourbarren zo te hangen, scheelt het echt onwijs veel ruimte.

                        Misschien is het handiger om mij een e-mailtje te sturen of gewoon een berichtje in plaats van dit topic te verknallen... Daar is het immer niet voor bedoeld.

                        Comment

                        • Watt Xtra
                          • Oct 2004
                          • 1119

                          #13
                          to Stefan: scheelt je zo wel ruimte idd, echter moet je ook hoog genoeg kunnen komen. Een T-bar is meestal wel een 1,5 meter lang, dus hier moet je ook rekening mee houden, daarnaast heel goed zorgen voor een verdeling op de truss zodat deze niet al het gewicht naar voren heeft hangen.

                          Zoek eens op clamp, triggerclamp, halfcoupler. Hier zul je veel over kunnen vinden en weet jij na het inlezen hoe je je t-barren juist kunt en moet ophangen.
                          JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

                          Comment

                          • hugovanmeijeren
                            • Oct 2004
                            • 1436

                            #14
                            Originally posted by stefan90kauw
                            Zou je misschien dmv. een specifiekere uitleg of een tekening aan kunnen geven hoe dit moet?

                            Ik wil zelf binnenkort met 3 anderen een drive-in show beginnen. Dan kopen we 2 stevige windups met een truss ertussen. Door die fourbarren zo te hangen, scheelt het echt onwijs veel ruimte.

                            Misschien is het handiger om mij een e-mailtje te sturen of gewoon een berichtje in plaats van dit topic te verknallen... Daar is het immer niet voor bedoeld.
                            Gewoon een halfcoupler (Zo'n ding: http://www.fairlight.nl/images/CLS%2...alfcoupler.jpg ) aan je T-bar knopen, dan blijft hij in alle gevallen hangen, ook als je de balk wat schuiner wilt hangen. Wel een safety kabel erbij gebruiken!

                            Groeten Hugo
                            Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

                            "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

                            Comment

                            • stefan90kauw
                              • Jun 2005
                              • 189

                              #15
                              Originally posted by hugovanmeijeren
                              Gewoon een halfcoupler (Zo'n ding: http://www.fairlight.nl/images/CLS%2...alfcoupler.jpg ) aan je T-bar knopen, dan blijft hij in alle gevallen hangen, ook als je de balk wat schuiner wilt hangen. Wel een safety kabel erbij gebruiken!

                              Groeten Hugo
                              Geen Safety, Geen Drive-in show voor mij
                              Ik ben niet het persoon van, 'oh, doe dat maar, hang daar maar neer'.

                              Overigens ben ik wel bekend met de meeste termen en producten. Als ik iets niet snap/weet vraag ik er wel naar.

                              Comment

                              Working...