J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 2 Eerste 1 2

Standaard

Je ziet regelmatig op deze wijze 4 barren hangen, en dat is geen enkel probleem.
    stelregel is: alle materiaal op 2 plaatsen vast, dus: 1 trussklem en een safety is geen probleem, 2 trussklemmen in principe ook, echter wordt hier altijd (meestal) ook een safety toegepast.

wanneer je een safety pakt welke sterk genoeg is om het wewicht van de trussbalk te houden wanneer er met de klem een probleem ontstaat is er aan deze wijze van riggen niets mis.
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Upgrading your system
    Je ziet regelmatig op deze wijze 4 barren hangen, en dat is geen enkel probleem.
    stelregel is: alle materiaal op 2 plaatsen vast, dus: 1 trussklem en een safety is geen probleem, 2 trussklemmen in principe ook, echter wordt hier altijd (meestal) ook een safety toegepast.

wanneer je een safety pakt welke sterk genoeg is om het wewicht van de trussbalk te houden wanneer er met de klem een probleem ontstaat is er aan deze wijze van riggen niets mis.
    Zou je misschien dmv. een specifiekere uitleg of een tekening aan kunnen geven hoe dit moet?

Ik wil zelf binnenkort met 3 anderen een drive-in show beginnen. Dan kopen we 2 stevige windups met een truss ertussen. Door die fourbarren zo te hangen, scheelt het echt onwijs veel ruimte.

Misschien is het handiger om mij een e-mailtje te sturen of gewoon een berichtje in plaats van dit topic te verknallen... Daar is het immer niet voor bedoeld.

Standaard

to Stefan: scheelt je zo wel ruimte idd, echter moet je ook hoog genoeg kunnen komen. Een T-bar is meestal wel een 1,5 meter lang, dus hier moet je ook rekening mee houden, daarnaast heel goed zorgen voor een verdeling op de truss zodat deze niet al het gewicht naar voren heeft hangen.

Zoek eens op clamp, triggerclamp, halfcoupler. Hier zul je veel over kunnen vinden en weet jij na het inlezen hoe je je t-barren juist kunt en moet ophangen.
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stefan90kauw
    Zou je misschien dmv. een specifiekere uitleg of een tekening aan kunnen geven hoe dit moet?

Ik wil zelf binnenkort met 3 anderen een drive-in show beginnen. Dan kopen we 2 stevige windups met een truss ertussen. Door die fourbarren zo te hangen, scheelt het echt onwijs veel ruimte.

Misschien is het handiger om mij een e-mailtje te sturen of gewoon een berichtje in plaats van dit topic te verknallen... Daar is het immer niet voor bedoeld.
    Gewoon een halfcoupler (Zo'n ding: http://www.fairlight.nl/images/CLS%2...alfcoupler.jpg ) aan je T-bar knopen, dan blijft hij in alle gevallen hangen, ook als je de balk wat schuiner wilt hangen. Wel een safety kabel erbij gebruiken!

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hugovanmeijeren
    Gewoon een halfcoupler (Zo'n ding: http://www.fairlight.nl/images/CLS%2...alfcoupler.jpg ) aan je T-bar knopen, dan blijft hij in alle gevallen hangen, ook als je de balk wat schuiner wilt hangen. Wel een safety kabel erbij gebruiken!

Groeten Hugo
    Geen Safety, Geen Drive-in show voor mij
    Ik ben niet het persoon van, 'oh, doe dat maar, hang daar maar neer'.

Overigens ben ik wel bekend met de meeste termen en producten. Als ik iets niet snap/weet vraag ik er wel naar.

Standaard

Waarom zijn er drie filmpjes gepost, terwijl ze alledrie hetzelfde weergeven??

Het enige wat ik zie is: Alles wat er hangt knippert en draait op volle snelheid en volle intensiteit.
    Hoe kan een lightjockey het in zijn hoofd halen om paars, blauw, groen, rood en wit door elkaar te gebruiken?

Verder vind ik dat de moving heads tijdens de beweging erg veel naar het dak toe schijnen, in tegenstelling tot de dansvloer, waar het allemaal te beleven is.

Kortom: alles weinig genuanceerd en afwisselend. Maar misschien is dit wel juist wat bij de muziek past.

Tom
    Tom Spaan
    StoreQ operating

Ingeschreven
    Dec 2005

Standaard

Ey, Wim, leuk klusje joh..

1 ding waar ik op inspring op je reactie, dat is dat ik deze macs niet bepaald (net als mac 250) erg snel kan vinden..

Opzet van licht is echt mooi gedaan...

Wacht op het materiaallijstje...:P Hangt zo te zien erg vol...

Succes~!!!!!~
    Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Standaard

Waarom zijn er drie filmpjes gepost, terwijl ze alledrie hetzelfde weergeven??

Het enige wat ik zie is: Alles wat er hangt knippert en draait op volle snelheid en volle intensiteit.
    Hoe kan een lightjockey het in zijn hoofd halen om paars, blauw, groen, rood en wit door elkaar te gebruiken?

Verder vind ik dat de moving heads tijdens de beweging erg veel naar het dak toe schijnen, in tegenstelling tot de dansvloer, waar het allemaal te beleven is.

Kortom: alles weinig genuanceerd en afwisselend. Maar misschien is dit wel juist wat bij de muziek past.

Tom
    Ja ben ik met je eens. 2 zalen met 3 mensen (waarvan 1 alleen de sound), en wanneer een van ons paar plaatjes schoot (of filmpje!) was het net ff wat minder. Dan al niet, het is niet een feestje waar er bepaald op gelet wordt! Organisatie vertelde naderhand dat het eigenlijk wel wat meer 'underground' mocht lijken, dus heb de man gezegt 'volgende keer paar flinke strobo's & that's it!' en dat vond ie nog niet eens een heel gek idee.

Het blijven aardige mensen !!

Net feestje, jammer van de opkomst idd...
    En ik moet ook zeggen: wat een mooie cases !!!
    mooi zwart weinig of geen krassen op je profielen, ...
    zeeeer net !!! (pas nieuwe ?)

grtzzz DJ nn
    Mwah zijn wel een 3kwart jaar oud, altijd met veel beleid gebruikt . mh cases zijn er minder aan toe, maargoed, worden ook vaker verhuurt, en dan weet je het wel!

jeetje.

als dat gezellig moet zijn...

Ik zie veel niet losgegaande mensen, op ook nog eens zware pokkemuziek.

maar voor de rest kwa apparatuur wel leuk
    Ja gezellig is wat anders! Alhoewel, voor en na het feestje was het erg gezellig!! En wat de een verstaat onder ....

Ey, Wim, leuk klusje joh..

1 ding waar ik op inspring op je reactie, dat is dat ik deze macs niet bepaald (net als mac 250) erg snel kan vinden..

Opzet van licht is echt mooi gedaan...

Wacht op het materiaallijstje...:P Hangt zo te zien erg vol...

Succes~!!!!!~
    Kev, misschien heb je gelijk, macs waarmee ik een vergelijking maakte hebben al de nodige jaren dienst gedaan. Was zeker leuk klusje, beleving opzich al wanneer je ff naar de wc ging daar, ik weet zeker dat sommige hier weten wat ik bedoel!
    Dankje, zal zo snel mogelijk ff een lijstje posten!
    Laatst gewijzigd door Jamm; 12-03-07 om 22:38.
    't Is wat je er zelf van maakt!!

Forum Rechten