Openingsfeestje bij muziekvereniging

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jamm Events
    • Dec 2005
    • 23

    Openingsfeestje bij muziekvereniging

    Afgelopen weekend feestje bij lokale muziekvereniging gedaan.
    Hier even een paar foto's.















    Excuses voor de soms wat onduidelijke foto's.
  • PeTAR
    • Jul 2005
    • 151

    #2
    Lijstje van de spullen?

    Comment

    • Max
      • Feb 2003
      • 680

      #3
      Benieuwd wat voor toppen daar in die truss hangen.

      Niet te vergeten dat de U087 maar gekeurd is tot 30kg, en de hele stellege dus maar met zo'n 45KG belast mag worden .

      Comment

      • Baszza91
        • Oct 2005
        • 476

        #4
        Hallo,

        Foto 2 een beetje schokerend .
        Greetzz en cheerss
        I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

        Comment

        • discover
          • Feb 2005
          • 108

          #5
          hoe heb je die barren met parren verticaal vast gemaakt gewoon met de c haak of de coupler

          Comment

          • SpaceyDeeJ
            • Sep 2001
            • 876

            #6
            Hoi ,

            ten eerste van harte welkom op het forum. Ik ga je vast waarschuwen op de soms wat ruwe antwoorden en reacties in dit forum. Dit forum is zowel voor beginnelingen als voor Pro gebruikers in de AV branche.

            leuk showtje heb je neergezet, zeker waar een aantal jaloers op zullen zijn. Echter is er iets wat mij opvalt en meteen een opmerking doet maken.

            Jij hangt je topkasten op met langschalmige ketting, echter mag dit NIET, althans, niet met dit type ketting. Daarnaast is staal op allu, niet de toegestane methode. Bij een te grote trekkracht, zal het staal, wat immers harder is dan allu, het alluminium aantasten en beschadigen...

            Ik zie bij je fourbarretjes geen safety (staalkabeltje met musketonhaak) indien je boven mensen takelt (je staat er immers zelf onder) is het een must om je materialen te safen, voor het geval dat het fout gaat.

            Zoek eens in dit forum (vooral de rigging afdeling kan zeer interessant zijn)

            De feestgangers hebben in ieder geval een leuke avond gehad zo te zien, das ten minste een pluspuntje
            cheers,

            DeeJ

            zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

            Comment

            • Airwave
              • Dec 2005
              • 71

              #7
              ziet er netjes uit, zeker dat de brug en de statiefjes het gewicht kunnen dragen?
              Airwave S&L
              Cause we are different...

              Comment

              • Jamm Events
                • Dec 2005
                • 23

                #8
                Bedankt voor de reacties,

                fourbarren hangen aan standaard g haken, alleen een kwart gedraaid.


                Safety's waren besteld, inmiddels geleverd, maar zijn bij vorige klus 'verdwaald' samen met andere spulletjes.

                Over die kettingen bij de topkasten, hier een foto waar het iets duidelijker op te zien is:



                Maar wat is daar wel de juiste oplossing voor?
                Last edited by Jamm Events; 17-01-06, 09:10.

                Comment

                • SpaceyDeeJ
                  • Sep 2001
                  • 876

                  #9
                  Ik zou daar persoonlijk geen standaard G haken voor pakken, liever een haak als deze : http://www.verkoop.licht-geluid.nl/a...ttadhah54.html

                  Wat betreft het ophangen van je speaker op deze manier brrrr, neen dan dank u, maar dat terzijde... kan ik zo snel even niet een voorbeeld van de juiste klem voor het vliegen van je speaker vertellen. Vraag het eens aan de leverancier van je topkasten... als het originele flightware is, zou deze zeker de goeie klemmen moeten hebben (ben zelf meer light minded...)
                  cheers,

                  DeeJ

                  zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

                  Comment

                  • Drive-in Show "Volume"
                    • Jan 2006
                    • 11

                    #10
                    Ja dat zit er wel goed uit.
                    Maar hoe krijgje het voor me kaar met je trustbar??
                    want je zit met aantal gewicht dat je er aan mag hangen toch?

                    nou het zou wel kunnen.

                    Groetjes, Stephan

                    Comment

                    • Jamm Events
                      • Dec 2005
                      • 23

                      #11
                      hej DeeJ,

                      stond jij toen niet in de ijsselhallen? Toen MC mij nog wijsmaakte dat je Gerrit heette..

                      Ma die band .. dat geluid was pas echt goed .

                      Comment

                      • daantje
                        • Aug 2004
                        • 265

                        #12
                        dus.

                        kunnen jullie wel gaan praten over de ijselhallen oid. maar voorlopig heb je je speakers niet goed opgehangen. je neemt juist een safety om als je bevestiging door breekt het gewicht op de safety blijft hangen en dat hij niet naar beneden komt. wat jullie hebben gedaan is de safety aan de bevestiging gedaan. dat kan niet. je moet proberen om een andere manier van riggen voor elkaar te krijgen. ik zou zoiezo in dit geval de speakers op de subjes zetten en niet riggen.
                        verder mag je met deze statieven nooit dit soort gewichten riggen.
                        groetjes en veel succes daniël
                        can you feel the light [:)]

                        Comment

                        • Stijn Vanstiphout
                          • Oct 2000
                          • 1160

                          #13
                          Ik vraag me inderdaad af wat hier het nut is van het ophangen van de toppen. Ik zie enkel nadelen: een overduidelijk overhellende truss en vooral: véél werk...

                          mvg,
                          Stijn Vanstiphout,
                          LVL Multimedia
                          België

                          Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

                          Comment

                          • MC Party
                            • Sep 2003
                            • 481

                            #14
                            Originally posted by Jamm Events
                            hej DeeJ,

                            stond jij toen niet in de ijsselhallen? Toen MC mij nog wijsmaakte dat je Gerrit heette..

                            Ma die band .. dat geluid was pas echt goed .
                            Hoezo zou ik je vertellen dat hij Gerrit heet? Niet in de war met Dieka?
                            Hij heet Derk Joost iig en is wel dezelfde persoon idd.

                            Wat betreft rigging, tja eerst hier de openstaande rekening eens betalen en je kan hier weer een paar deftige statiefjes huren (en de safetys natuurlijk)
                            Last edited by MC Party; 17-01-06, 21:46.
                            Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

                            Comment

                            • SpaceyDeeJ
                              • Sep 2001
                              • 876

                              #15
                              Fout, MC, alweer fout.... zo heet ik in ieder geval niet...
                              cheers,

                              DeeJ

                              zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

                              Comment

                              Working...