J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 1 van de 2 1 2 Laatste

Ingeschreven
    Feb 2003

Standaard Smartlappen Gala

Dit weekend een Smartlappa gala verzorgt voor het goede doel.

Geen bijzonder grote klus, maar wel enorm gezellig, zeker toen in de Pauze de hele zaal aan het hossen was toen ik wat bekende Nederlandtalige plaatjes opzette.

Foto's:

Sound Checken

Monitor

Versterkers

Twee stuks SM 58 op Statief

Drie stuks Wharfedale Mic op statief

Lichtsturing (...)

[)]

Het gebruikte materiaal was allemaal van ons zelf op de monitoren na:

Geluid:
    1x StudioMasters PA Tafel
    1x Lexicon Galm
    2x Shure SM 58 Mic
    3x Wharfedale DM 19 Mic

Dj-set voor achtergrond:
    2x CDJ 100 + DJM 600

Geluidsset:
    4x Wharfedale Lix 18 Sub
    2x Wharfedale Lix 15 Top
    2x Yamaha P7000s eindversterker
    2x QSC PL 2.0 Eindversterker
    1x Driverrack PA

Licht:
    3x T4 Par 56

Rigging:
    2x VMB Te 034
    4x Eurotruss 2m. deel

Ingeschreven
    Feb 2003

Standaard

Boxen hebben we na de repetitie inderdaad nog vastgezet.

De P7000's bevallen ons tot op heden nog erg goed. Lichtgewicht versterkers, met een erg goede prijs/kwaliteitsverhouding. Kosten niet overdreven veel maar klinken wel erg goed en leveren voldoende vermogen. Ook na een avond vol belasten blijven ze erg koel.

Ingeschreven
    Jun 2001

Standaard

Tip: Probeer je barren de volgende keer eens wat schuin richting het midden te hangen (loodrecht erop), dus aan de binnenkant aan de achterste buis van je truss en aan de buitenkant aan de voorste. Op die manier kun je met je parren redelijk ver oversteken naar de andere kant en pak je een veel groter vlak frontlicht dan je nu doet; want dit is echt wel een vlekkenparade waarbij de hoofden vrijwel geen licht vangen. Tenzij het niet als frontlicht gebruikt is, dan heb ik niks gezegd

Wij hebben hier ook smartlappen komend weekend in de feesttent, vind de muziek geen h*l aan maar de tap doet het altijd prima

Standaard

als wij met ons bedrijf meestal ene podium uit lichten doe wij dat met de filters: 152 en 797 en soms nog wel 158 er tussen dat geeft altijd een erg mooi effect

Ingeschreven
    Jun 2001

Standaard

citaat:Geplaatst door moderator

Mening dat belichting ruk is deel ik niet!
    Wel dat er weinig frontlicht hangt.

Of er gekozen is voor L152 of wellicht L148, ik heb geen id, knap als anderen dat wel kunnen zien!

moraal: als we wat te "mekkeren"hebben, mekker dan met inhoud!
    En het feit dat overal lichamen belicht zijn en nergens hoofden is niet belangrijk genoeg? Alle parren staan zo'n beetje rechtdoor naar beneden gesteld (weinig creatief) en de artiesten staan daar niet. Daarbij, hadden ze er wel gestaan heb je een vreselijk lelijk toplicht. Allerlei leuke doekjes achterop waar ook niks mee gedaan is, terwijl die 2 4-bars buitenop echt vrij weinig nut hebben op deze manier. Inhoud genoeg zo?

Standaard

ik zie ook geen lachende gezichtjes, maar met de statieven op het podium wordt de creativiteit ook wel erg beperkt, was er geen mogelijkheid om het licht een aantal meters voor het podium te hangen? nu hangt alles erboven, waardoor gezichten in het licht zetten erg bemoeilijkt wordt.
    heb over een maandje zo'n zelfde soort klus zal tegen de tijd ook eens foto's plaatsen van mijn "creativiteit".
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Forum Rechten