Showtec wind-up lichtstatief

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jan
    • Jan 2001
    • 128

    Showtec wind-up lichtstatief

    Even zorgvuldig met de vraagstelling...

    Zijn er al levenservaringen met dit statief en/of professionele meningen? Ik denk erover om er twee aan te schaffen bij J&H maar ik wil graag ff zeker weten dat het geen rotzooi is net als die andere goedkope statieven van Showtec. Het maakt me niet zoveel uit of de afwerking niet perfect is, als ze maar functioneel zijn, goed werken en niet bij de eerste keer al gelijk kapot gaat. Het is alleen maar voor t-bar met parren, dus er komt geen trus op te hangen. Daar heb ik K&M voor. Dank u zeer voor de te nemen moeite!
  • djroyS
    • Aug 2004
    • 132

    #2
    ja eigenlijk zijn dit best wel degenlijke statieven (heb er zelf 2) maar... 18 kg zou ik met een korreltje zout nemen zoals je al zegt alleen 4 x paren en een dimmer ofzo. Ik heb er zelf dan nog voor de gein een effect op staan en dat houd ie prima maar ik zou niet verder als 14 kg gaan.
    Met vriendelijke groet. RoyS

    Comment

    • Jan
      • Jan 2001
      • 128

      #3
      En hoe zit het met de koppelingen, draaimechanisma en spigot? Zijn die professioneel genoeg om niet na een beperkt aantal keren kapot te gaan?

      Comment

      • PM
        • Mar 2003
        • 87

        #4
        Een tijdje geleden heb ik ook een 6-tal windup statieven bijgekocht. Ik had al Manfrotto's 087, en vroeg me ook af hoe de Showtec statieven eruit zagen...

        Uiteindelijk zijn het opnieuw Manfrotto's geworden, want als je eens met de Showtec-statieven hebt gewerkt dan weet je dat het geen Manfrotto is ! Prijsje is dan wel 4 a 5 keer zo veel, maar ja ...

        Comment

        • djroyS
          • Aug 2004
          • 132

          #5
          Jah idd als je er egt 3 of meerdere keren in de week mee moet werken ben ik ook benieuwt naar het resultaat ik gebruik ze ook alleen op zaterdag en vrijdag avond. Dus voor een echte prof is het dnek ik niet geschikt.
          Met vriendelijke groet. RoyS

          Comment

          • NiekR
            • Sep 2004
            • 80

            #6
            Wij hebben deze in de verhuur en gaan al redelijk lang mee (6 maanden). Die 18 Kg is wel goed bij een hoogte van 160cm... Ga je echter hoger dan die 1.6 meter, zou ik je aanraden er minder gewicht aan te hangen. Hij gaat dan namelijk wat schommelen (niet zozeer op de poten, maar op de verticale staander.
            Met 4-hoekige constructies (truss) zijn ze geen probleem, dan hebben ze steun bij elkaar.
            Ik moet wel zeggen dat wij ze in die 6 maanden nog steeds niet kapot hebben gekregen! (intensief gebruik; wel lak eraf, maargoed...).

            Groet,

            Niek
            Beter de prijs-/kwaliteitsverhouding hoog dan de prijs...

            Comment

            Working...