Denon Dn-2600 met serieuze problemen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • imported_dre
    • Sep 2002
    • 65

    Denon Dn-2600 met serieuze problemen

    Een tijd geleden had ik problemen met de rechter schuif. Bij het inschakelen van de speler ging de schuif maar halverwege open.
    Na enkele maal proberen ging die terug goed open. Een tijd daarna
    begon deze rechter kant de veranderen van klank en nam achter een paar keer geen cd meer aan.

    Ik demonteer deze schuif, en plaats de linker schuif in de rechter kant om te controleren of het niets met de printplaat is. Schuif
    werkt perfect, dus ik bestel een vervangschuif. Ik monteer de nieuwe
    schuif in de linkerkant, bij nader testen blijkt dat de laserkop
    niet beweegt en de cd niet wordt aangedreven. Test ik de andere
    kant, blijkt dat hier eveneens het zelfde probleem ineens voordoet.

    Wat voor een kl...te boel is dit.

    Heeft er nog iemand deze problemen gehad ofzo?

    Heb onlangs ook al veel problemen met een Dn-1800F gehad.

    Denk ik toch om over te stappen naar Pioneer cd-spelers.
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

    #2
    Kalm blijven...

    de oorzaak dat de schuif maar half opengaat is dat het tandwieltje is afgebroken die de beweging van de schuif controleert.
    Veel voorkomend probleem om de DN-D2600.

    Wat het probleem is met dat de kop niet meer beweegt zal wel het verkeerd aansluiten van 1 van de flatkabeltjes zijn. Niet perongeluk pin1 gewisseld met pin X?

    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

    Comment

    • Kevin_DM
      • May 2003
      • 577

      #3
      Heb je bij het monteren van de nieuwe schuif een kortsluitbrugje gelegd... Moet er bij tussen, even naar je leverancier bellen waar je dit moet tss plaatsen...
      En schuif die niet opengaat is een veel voorkomend denon probleem, ik los dit bij mij op door inwendig, op de 2 plaatjes die overeen schuiven (links en rechts van de schuif)een beetje fijne olie te doen, en dan kan je weer een jaar verder. Probleem doet zich voor als het eerste plaatje aangrijpt in het tweede, en er teveel kracht op de motor uitgeoefend wordt (doordat er wat vuil tussen zit),waardoor de motor de schuif terug gaat sluiten (zelfde principe als wanneer je de schuif tegen houd).
      Zoals axs zegt zou het ook een afgebroken tandje op wiel kunnen zijn, alhoewel dit maar zelden voorkomt... Als dit toch mis is, heeft er iemand redelijk bruut de schuif met zijn handen dicht geduwd (daarom zitten onze CD-spelers zo ingebouwd dat je de schuif met je hand niet kan dicht duwen, maar met de open/close button moet werken (is er trouwens ook voor gemaakt)
      --- watt ever you want ---

      Comment

      • axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

        #4
        citaat:Geplaatst door Kevin_DM
        Zoals axs zegt zou het ook een afgebroken tandje op wiel kunnen zijn, alhoewel dit maar zelden voorkomt...
        Vraag maar eens na bij Transtel Kevin...
        Weet je dadelijk dat dat echt wel VEEL voorkomt

        Idd, VET (en geen olie!!) aan de sledes doen helpt heel wat probs voorkomen
        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

        Comment

        • Kevin_DM
          • May 2003
          • 577

          #5
          citaat:Geplaatst door axs

          citaat:Geplaatst door Kevin_DM
          Zoals axs zegt zou het ook een afgebroken tandje op wiel kunnen zijn, alhoewel dit maar zelden voorkomt...
          Vraag maar eens na bij Transtel Kevin...
          Weet je dadelijk dat dat echt wel VEEL voorkomt

          Idd, VET (en geen olie!!) aan de sledes doen helpt heel wat probs voorkomen
          Olie kan hoor, uiteraard wel geen WD40 of zo liggen opkappen, maar heel fijne olie, en maar een heel beetje. Ik gebruikte vroeger olie die gebruikt wordt om naaimachines te smeren, gebruik nu silicon spray.
          En tandjes die afbreken gebeurt toch steeds door lompe boeren die nog niet door hebben dat die motor op de schuif ook dient om deze te laten sluiten, en die de schuif met alle geweld handmatig moeten dicht gooien... Daarom zitten m'n CD-spelers onderin m'n FC's ingebouwd zodat de schuif stopt op halve centimeter van de kist, zodat je er alleen langs boven aan kan om CD-je in te leggen, ben je wel verplicht om met de close toets het toestel te sluiten. Ik heb in al die jaren toch nog geen enkel tandje afgebroken, en heb toch een zestal sets wekelijks in de verhuur staan...
          --- watt ever you want ---

          Comment

          Working...