Discobar bouwen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jan
    • Jan 2001
    • 128

    Discobar bouwen

    Ik begin dat gezeul met koffers en tafels een beetje zat te worden en heb het snode plan opgevat om een klein handig Discobarretje op zwenkwielen te gaan bouwen wat ik achter kan laten op de locatie. Een zijwand als ingang met uitneem scharnieren. Hoeft niet super mooi te zijn maar wel praktisch en degelijk. Een ontwerp heb ik al zo'n beetje verzonnen. De handige maten voor mij zijn: 122 cm lang, 80 cm breed (deurbreedte), 80 cm hoog(wielen niet meegerekend). Deze maten mede omdat dan al het hout uit twee standaard platen gezaagd kan worden. 122x244 cm. En omdat ik dan precies 2 boxen + statieven + drie koffers (mengpaneel, versterker en cd speler) hierin kwijt kan. En er boven op na het uitpakken, mengpaneel en er naast versterker+cd speler kan stapelen. Meer ruimte heb ik niet nodig. Ik dacht dit te maken van zwart geverfd multiplex, afgewerkt met alu strips net als een flightcase.
    Ik zit alleen nog met twee vragen:
    1. Welke dikte multiplex kan ik het beste gebruiken voor zo'n klein barretje met deze belasting? Is 9mm voldoende of kan ik beter dikker nemen?
    2. Welke dikte popnagels kan ik het beste gebruiken?
    En daarnaast: tips of opmerkingen stel ik altijd op prijs.

Working...