Dateq- Pioneer mengtafel

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eduardo
    • Nov 2000
    • 28

    Dateq- Pioneer mengtafel

    Ben aan het dubben tussen de aanschaf van een Dateq mengtafel (styx /apollo) of die pioneer DJM 500 of 600.
    Ik val voor de degelijkheid en gegarandeerde kwaliteit van Dateq, maar de functies op de Pioneer trekken me ook erg.

    Heeft iemand ervaring met de Pioneer 500 of 600 tafel.
    -Wat is de kwaliteit, ruis bv?
    -Werkt ie lekker, handig?
    -Wat is het verschil tussen de twee types?



    Bijgewerkt door - geluidmoderator op 10/09/2002 17:33:54
  • wout
    • May 2003
    • 100

    #2
    Er gaat niets boven de kwaliteit van een Dateq....
    Maar dat merk je ook wel aan de prijs.

    Als je dus een degelijke mixer wil hebben met lekker lange en soepele schuivers (wel zonder de effecten die je toch niet vaak gaat gebruiken) zou ik voor de Dateq Appolo gaan.


    The leader knows, Dateq
    The leader knows, Dateq!

    Comment

    • MSSS
      • Jul 2003
      • 365

      #3
      Waar ga je hem precies voor gebruiken?
      oleole ik heb EV :)

      Comment

      • gohan
        • Nov 2002
        • 30

        #4
        Kwaliteit is redelijk.Goed voor thuis gebruik, alhoewel ik de djm-500/600 nog zeer veel tegenkom in de grotere als de kleinere feestjes.
        De djm-600 wil nogal gaan vervormen in het rode gebied(door mij moeilijk hoorbaar overigens en zal ook wel voor de 500 gelden).De dateqs daarentegen klinken veel warmer en vervormen nauwelijks bij hoge uitsturing.Verschil tussen de 500 en 600 is de sampler van 8 sec die wel leuk is maar ik nauwelijks gebruik.Verders zijn de faders soepeler van de 600 en makkelijker te vervangen t.o.v de 500 .De pioneers vind ik fijne tafels om mee te mixen.Korte faders voor snellere effecten.
        Laat je oog ook eens over de xone 62 van allen&heath schijnen.Dit is echt topkwaliteit(overigens met een klein scala aan effectjes) en tegenwoordig steeds vaker mee gedraaid(klinkt vet!!!)
        Waarom reageren we hier eigenlijk op zie ik nu pas dat het eerste bericht uit 2001 stamt!

        Comment

        • DJ_Robin
          • Jul 2001
          • 610

          #5
          Tsja de zoveelste Pioneer / Dateq discussie. Ik raad je aan ook eens de zoek functie te gebruiken dan zal je ook zeer veel over beide merken vinden.

          Ik heb zelf een DJM 600 (toch maar gehouden) en een Dateq LPM 7.3. Ik zelf draai het liefste met de Dateq omdat ik hem gewoon lekker vind klinken ook als je hem een nummertje in het rood duwt voor een beetje extra pit.
          Echter draai ik ook weleens met de DJM als de dateq weg is o.i.d en moet zeggen , dat werkt ook zeer prettig. Maar je moet idd wel uit de rode lampjes blijven als je je potmetertje op de achter kant ook op 0 db hen staan.
          Zeker als je met bijv een CDJ 800 / 1000 wilt gaan draaien vind ik de DJM een betere keus. Je kan dan bepaalde functies combineren.
          In de verhuur merk ik toch duidelijk een trek naar de Pioneer , echter de wat "oudere" dj kiest dan weer voor de Dateq.

          De kwaliteit van beide tafels vind ik redelijk vergelijkbaar , echter is het inderdaad zo dat de Pioneer moeilijker te servicen maar daar komt wel bij dat de TD van pioneer dit zeer goed kan aanvullen. (gelukkig heb ik voor mijn tafel hier nog geen gebruik van hoven maken in 2 jaar)

          De dateq is 3 maand gelden weggeweest voor de 1e x in 4 jaar. ff schoongemaakt en 1 potmeter is vervangen.

          M.V.G
          EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

          Comment

          • hansje
            • Jun 2003
            • 40

            #6
            Probeer het in dit topic:

            onder het kopje mixers

            Comment

            • Thix
              • Jan 2004
              • 99

              #7
              Ik snap niet waarom jullie zitten te klagen over slechte klank in het rode gebied?? Als je daar inkomt, moet je eigenlijk niet inkomen, stuurt de Pioneer waarschijnlijk een te groot signaal uit naar jullie versterkers waardoor die zijn ingang begint te vervormen. Ik kom eigenlijk nooit in rode gebied, misschien hebben jullie iets te weinig power bij dan? Heb al 6 jaar met een DJM 500 gewerkt heb nooit een potmeter moeten vervangen. Kuis wel elke keer mijn mixer af (cd spelers ook). Heb wel 1 keer de twee meest gebruikte faders vervangen.

              Comment

              • shure-fan
                • Sep 2003
                • 1046

                #8
                ik zelf vindt die pioneer dingen wat lijken op speelgoed,

                ik zelf ga voor een dateq, vindt ik veel lekkerder werken, wat ik er zelf ook wel makkelijk vindt is dat je willekeurig 2 kanalen aan de cross kunt toewijzen
                Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                Comment

                • Kevin_DM
                  • May 2003
                  • 577

                  #9
                  citaat:Geplaatst door shure-fan

                  ik zelf vindt die pioneer dingen wat lijken op speelgoed,

                  ik zelf ga voor een dateq, vindt ik veel lekkerder werken, wat ik er zelf ook wel makkelijk vindt is dat je willekeurig 2 kanalen aan de cross kunt toewijzen
                  Heb toch wel zelfde mening...
                  Pioneer vervormt ook heel fel geluid als er overstuurd wordt (en Thix, ooit al eens techno events gedaan, daar gaat de mixer meestal niet uit het rood, kan je wel 100 keer aan de DJ vertellen dat dit niet de bedoeling is, die snappen dit toch niet...), en ik heb, na een paar uur techno events (dus omgeving temperatuur 60° of meer, voortdurende oversturing etc, kortom extreme omstandigheden) al 2 keer een pioneer er door zien gaan, met dateq's nog nooit enig probleem mee gehad.
                  Ik vind trouwens dat die pioneers sowieso al veel te warm worden, dit beinvloed alleen de werking van de elektronica en dus ook de uiteindelijke klank. Daarbij is de dateq nog een 19" toestel (dus past overal in) en ik vind hem er gewoon professioneler uitzien dan pioneer.
                  --- watt ever you want ---

                  Comment

                  • Thix
                    • Jan 2004
                    • 99

                    #10
                    Dat je hem natuurlijk niet altijd zelf gebruikt en deze in handen komt van dj's die naar niets kijken, dan is dat voordeel van het rood misschien wel een troef.
                    Btw voor zover ik kan zien op de foto van Dateq gaan die in het rood maar tot +3 à +6dB. Bij Pioneer gaat het rood tot +14dB.

                    Ik werk altijd zelf met mijn toestel, geen probleem mee. Maar dat van het prof look mja da vind ik nu net niet, ik vind die Dateq precies goedkoper dingetje. Ziet er wel stevig uit. Maar das ieder zijn mening als we zelf maar gelukkig zijn met wat we hebben.

                    Comment

                    • jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3150

                      #11
                      Voor de kleintjes is Pioneer een geweldig merk. Redelijke kwaliteit en niet al te hoge prijzen doen t em.
                      Kun je wat meer kwijt zijn voor een mixer? Dan moet je idd naar Dateq kijken. Er werd al genoemd dat deze zeer onderhoudsvriendelijk is en de faders soepel schuiven.
                      Over de extra's: kies daarop niet een mixer. Als je speeltjes wilt, zoals die op de Pioneers zitten, neem dan een externe processor. Je bent dan wel wat extra ruimte kwijt, maar als ie kapot gaat kun je je mixer ten slotte nog wel blijven gebruiken.

                      Kortom: als je je er een kan veroorloven, dan zou ik cker de Dateq kiezen!

                      Comment

                      • T-Nuzz
                        • Dec 2002
                        • 274

                        #12
                        citaat:Geplaatst door Thix

                        Btw voor zover ik kan zien op de foto van Dateq gaan die in het rood maar tot +3 à +6dB. Bij Pioneer gaat het rood tot +14dB.
                        (....)
                        Ik vind die Dateq precies goedkoper dingetje. Ziet er wel stevig uit. Maar das ieder zijn mening als we zelf maar gelukkig zijn met wat we hebben.


                        1. Heb je ook met een Dateq gewerkt? Heb zo'n idee van niet als je je info van de foto haalt.

                        2. Je hebt het over de LED VU-meter, die houdt ergens op, maar dat is niet het max. uitstuurbare signaal



                        Verder denk ik dat dit een eindeloze discussie is en blijft. Zeker als de discussie blijft hangen in opmerkingen als "ik vind Pioneer danwel Dateq prettig/lekker/fijn werken"
                        Heb je dat echt allemaal nodig?

                        Comment

                        • Thix
                          • Jan 2004
                          • 99

                          #13
                          Nee nog niet mee gewerkt nee. Maar ik dacht van ja als je de Dateq even in het rood duwt zit zijn uitsturing wel een pak lager dan dat je de Pioneer helemaal in het rood duwt. Achja wat maakt het uit. Ieder zijn mening. Wou gewoon ff zeggen dat ik er nog niet mee gewerkt heb. Heb er eigenlijk nog niemand mee zien werken, tis hier in de buurt allemaal Rodec en Pioneer.

                          Comment

                          • Barthezz80
                            • Aug 2004
                            • 365

                            #14
                            dateq is prettiger, vind ik zelf (maar zoiets blijft persoonlijk), is wel zo dat dateq heel erg lang meegaat!
                            Bart

                            Comment

                            • djroyS
                              • Aug 2004
                              • 132

                              #15
                              de djm serie van pioneer is gewoon wat meer van nu. Dateq is gewoon de top maar de features van pioneer zijn gewoon toppie

                              eigenlijk met die bpm counters en die effecte zou je haast zegge dat dit prachtig is voor de luie dj. Maar het mixen kan er wel beter op worden met die bpm counter maar wel onnodig.
                              Met vriendelijke groet. RoyS

                              Comment

                              Working...