J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 6 van de 6 Eerste ... 2 3 4 5 6

Standaard

ik maak zelf gebruik van de Pioneer DJM400... maar ook veel gewerkt met de DJM800 en de Dateq's...

toch vind ik zelf de Pioneers erg fijn en kwalitatief prima.

Wat wel weer goed is aan Dateq...ze gaan bijna nooit kapot en vaak zijn ze zo simpel dat elke DJ ermee kan werken.

Standaard

Je moet eens kijken in het preset menu, effectenrouting af zetten, lang op de TAP knop blijven duwen en dan kan je door de menu scrollen met je effecten selectie knop, selecteren doe je door erop te drukken, als je alles hebt gevonden, vergeet dan niet de TAP knop enige tijd in te drukken totdat de display "PRESET WRITE " aangeeft anders ben je al je opgeslagen instellingen kwijt!

hopelijk heb ik je al een beetje geholpen.

Ingeschreven
    Mar 2001

Standaard

Niels, kijk ff naar de datum van de vorige post... je antwoordt op een topic uit 2007...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ************** Bekijk Posts
    Niels, kijk ff naar de datum van de vorige post... je antwoordt op een topic uit 2007...
    Op zich wel leuk om zoveel jaar later te constateren dat cd-spelers en mengtafels instrumenten zijn geworden. waar in 2007 Dateq en Denon nog flink marktaandeel hadden is het nu wel een feit dat Pioneer heeft gewonnen.
    En dat is niet vanwege kwaliteit van d'r producten, maar vanwege de functionaliteit.

Ingeschreven
    Dec 2012

Standaard

Dateq en Pioneer hebben verschillende toepassingen.

Voor intensief mixwerk en muziekstijlen waarbij veel effectjes en dergelijke worden gebruikt, is een Pioneer vele malen handiger. De compacte layout en korte faders zorgen er gewoon voor dat je vlotter kan mixen. Overigens werkt een Allen & Heath ook heel fijn, maar die missen weer de zo gevraagde FX-sectie van de Pioneers... Qua bouw- en geluidskwaliteit pissen ze echter aan alle kanten over Pioneer heen.

Dat gezegd hebbende draait een 'ouderwetse' Dateq LPM 7.3 nog steeds heel fijn. Als ik in een feestcafé sta te draaien gaat er niets boven de kwaliteit en degelijkheid van een Dateq.

(heb stiekem spijt dat ik de mijne toen verkocht heb om een Pioneer te kunnen kopen... ach, twee mixers is ook één teveel.)

Ingeschreven
    Oct 2002

Standaard

Kijk Twinss, daarom doet Dateq dit nu: jij post je goede ervaring met hun op internet !! En dat is vaak meer waard dan een dure advertentie in een blad....

Ik heb zelf vorige week nog mijn Pioneer DJM 400 verkocht en ben weer terug naar de goede oude Dateq XTC ! (gekocht voor weinig op de PA-markt hahaha)
    Die gebruik ik als "tussen mixer" , ik draai soms samen met een vriend en hij wil zijn eigen midi controller gebruiken en ik mijn Pioneer DDJ T1 , deze twee gaan aan de XTC (....de midi controllers dus....) en vandaar gaat het signaal gebalanceerd naar de amp's.
    Plus dat er op de DJM 400 geen booth uitgang zit en op de XTC wel maakte dat voor mij de meest logische keuze.
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Standaard

Zo, na een dik half jaar weer even verder met dit topic.

Heb nu dik anderhalf jaar de LPM7.4 van Dateq.
    Ben er zeer tevreden over.
    De reden voor deze tafel was mee het feit dat ik een nieuwe moest hebben en al Dateq bezat en ook omdat ik uit de geluidstechniek kom en altijd werkte met 100mm faders.

Ook had en hebben de meeste dateqs een effect send and return zodat je een galmpje kunt aansluiten (kan met een pioneer ook).

Wel ben ik jalours op DJ's die werkelijk van alles kunnen op die Pioneers, zoals effecten en what the hell nog meer.

Wel gebruik ik Pioneer cd spelers..........Dateq maakt die niet

Ruud.

Forum Rechten