J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 5 van de 6 Eerste 1 2 3 4 5 6 Laatste

Standaard

Heb zelf al met verschillende soorten mixers gewerkt

Dateq Apollo, LPM, Synx
    Rodec 180mk2 180 mk 3
    Pioneer 500 600 3000 800

Het ligt er maar aan wat je gaat doen als DJ,

Als ik een hele avond house moet draaien wil ik zeker een pioneer, lekker effectjes, loopjes ed. Maar moet ik de hele avond feest draaien doe dan maar een Dateq of Rodec.

en over lampjes in het rood, het ligt eraan wat er achter de mixer hangt. Bij verhuur is het meestal pioneer en die stel ik dan zo in dat hij helemaal in het rood moet staan anders hebben ze geen geluid.

Standaard Dateq of pioneer

Geef hier eens je mening over of een dateq of een pioneer mengtafel. Zo dat een beginnend en serieuse dj hier zijn of haar voordeel mee kan doen.

Ik zal de voorzet geven. Ik ben zelf helemaal Dateq. Reden: Geeft zeer goede geluidskwaliteit ook bij misbruik. Duidelijke en met name simpele tafel. Mijn apollo is van 1998 en heeft nog nooit problemen of onderhoud nodig gehad. Ik gebruik ook geen effecten die wel weer op de pioneer´s zitten. Ik heb ook wel met pioneer´s gewerkt, is geen slecht product.

deel je ervaring

Standaard

Ik gebruik momenteel een Denon DN-X1500s aangekocht in 2007. ook heb ik gewerkt met een Pioneer dJm600 en 800. op de 800 zitten meer effecten ma de helft gebruik je niet.... althans ik nie. op de X1500 zit standaard fx waarbij je via USB ofzo de tafel kan up-graden via de website van denon. nog geen tijd gehad om precies te gaan uitzoeken hoe het zit. offtopic: IEMAND ook ervaringen met die tafel van denon?? en dan vooral het FX GEDEELTE?? ik kan twee fx standen nie vinden. ook de handleiding spreekt de figuurlijke boekdelen! maar momenteel ben ik de tafel nog aan het verkennen en ermee aan het spelen.

Maar ik vind dat het grote nadeel van Dateq... (vibe heeft het wel) het ontbrken van de effecten. verder ooerdegelijke bakken die hufterproof zijn. maar de meeste bekende DJ's vragen toch veelal om de DJM800 of iig een FX mixer. of zit ik er nu helemaal langs?
    EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Standaard

De Pioneer is inderdaad de Standaard geworden, en iets anders willen ze meestal niet nee. Ook in de verhuur. Maar zelf heb ik veel liever een Dateq. Die is kwalitatief ook een stuk beter, zeker een GPM8...

Standaard Denon dn-x1500

ja, klopt er zitten 4 effecten
    maar volgens de handleiding zijn er twee selecties van de Effectormodus. de eeste selectie en een tweede selectie. ik kan de effecten echo2 , PAN, Trans en key% niet vinden in de display. of moet je deze selecteren dmv het indrukken van de effector?

de loopfunctie is weer wat anders. deze kan ik wel vinden. ik weet alleen niet:
    A: wat deze effecten doen/klinken... ben maar hobbyist DJ hé
    B: Hoe ik deze moet selecteren. want zo als ik het lees hebben de de effecten PAN,Trans en Key% betrekking op de flanger??

maar ik kan ze niet in de display aflezen.. iemand wel een idee hoe dan moet?

het is wel een beetje offtopic. maar om hier een nieuw topic over te starten??

ik hoop dat iemand een antwoord heeft op mijn vraag!
    EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moderator Bekijk Posts
    Emiel,

Even de zoekfunctie gebruikt en kwam een onderwerp tegen wat dezelfde vraag behandeld. Daarom even jouw vraag naar dit onderwerp verhuisd.

Wil direct even meegeven: de ene PIo mixer is de andere niet ( enorm verschil tussen 600-800), zelfde bij dateq ( enorm verschil tussen apollo en LPM7.X)
    Dank voor de verplaatsing, geen probleem.
    Ik heb zelf de ervaring met dateq dat de verschillen tussen de 7.x en de apollo met name zit in de voorbeluistering, bij de apollo krijg je direct op de vu de uitsturing van het inputsignaal, bij de 7.x moet je nog een knop indrukken hiervoor. Voorts zit het verschil in een schuif of draaiknop voor de master en de crossfader extra op de apollo. Qua kwaliteit en handling zit er volgens mij weinig verschil in...
    De pioneers vergeet ik liever, ik heb altijd ruzie met gadgets die erop zitten die ik niet aan wil hebben. Ook een keer meegemaakt op een huurset dat de pioneer geen signaal van de microfoon over de monitor gaf maar wel de rest.....dat was erg lastig, schijnt er een knop aan de achterkant te zitten die deze funktie aan en uitzet....lastig!!!
    Maar oke mijn idee was om met name voor de serieuse beginner een duidelijk beeld te geven zodat deze ervaring gebruikt kan worden.
    Mijn eerste advies, bespaar niet op de mixer!!
    De dateq kun je extreem mishandelen qua ingangssignaal voordat hij gek gaat doen, ook de faders, van de nieuwere modellen, zijn ideaal. Sommige kan je erg simpel schoonmaken. Bespaart je kosten!!
    Ook hebben de latere modellen gebalanceerde outputs. De Vibe heeft er zelfs meer. Ook heeft de vibe compressors per kanaal....ik heb met de vibe geen ervaring helaas....de compressor vind ik interessant ivm inprikken van externe artiest oid....

Standaard

Heb hier zowel pio's als dateq, maar is vind allen&heath beter klinken, even niet kijkend naar de prijs vindt ik dit een mooier product welke ik dan ook met veel plezier een de klanten meegeef.

mag ik dit zeggen of was dit een puur dateq en pio topic?

heb ik nog meer medestand of sta ik aan eenzame hoogte?
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Forum Rechten