Hypex A1500 ingangsimpedantie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huisje89
    • Aug 2014
    • 3

    Hypex A1500 ingangsimpedantie

    Beste Forumleden,

    Vorig jaar hebben wij voor onze drive-in 2 "nieuwe" actieve subs gekocht. Het betreft een dubbel 18" type "JMP Dual 18", waar een Hypex A1500 versterker in zit(nostalgie). Nu heb ik deze pas gebruikt in combinatie met onze EV ZLX-15P, en viel mij op dat ik de EV een stuk verder terug moest draaien om ze gelijk te trekken qua volume met de subs, en is het niveau nog niet "jut van het" met de master maximaal uitgestuurd De Hypex A1500 heeft een potmeter waar je het versterkingsniveau wel op kunt regelen maar die staan al op maximaal. Is hier een simpele oplossing voor zodat je de Hypex makkelijker mee kunt laten komen? Of zie ik iets over hoofd...

    Mvg Vincent
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

    #2
    Ik ken de JMP subs met Hypex A1500 niet maar jij probeert twee totaal verschillende systemen te combineren, dit kan goed maar ook fout gaan.

    Heb jij er al aan gedacht dat de voor jou "nieuwe" maar toch wel oude (fabrikant bestaat al jaren niet meer) JMP subs (geen idee van de max SPL) de moderne EV ZLX-15P (127dB max SPL) gewoon niet bij kunnen houden?

    Bijvoorbeeld de EV ELX-118P subs houden deze toppen prima bij met hun 134dB max SPL. Als jij enkel naar vermogen hebt gekeken, wat nogal veel gebeurt, dan heb je nu ondervonden dat dat niets zegt over het rendement van een speaker.

    Je had hiervoor RCF ESW 1018 zelfbouw kasten, waarom heb je die weg gedaan?
    Last edited by vasco; 13-10-17, 22:10.

    Comment

    • salsa
      • Jan 2007
      • 1315

      #3
      Kan zo zijn dat er in de EV ELX-118P subs ook Hypex amp boarden in zitten, komt bij EV wel vaker voor
      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

      Comment

      • AH
        • Apr 2004
        • 248

        #4
        Ik zou even contact opnemen met Hypex, zitten gewoon in Groningen (spreken dus waarschijnlijk geen nl)
        Anne Homan

        Comment

        • Superfly
          • Sep 2008
          • 86

          #5
          Zie hier op dit andere forum.

          Hier reageert ook de maker Jan-Peter.

          Marcel.
          Make My day, Blow your Amp

          Comment

          Working...