Geschikte speakers/speakerset

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BasBalvert
    • May 2017
    • 1

    Geschikte speakers/speakerset

    Hoi,
    Nu ga ik waarschijnlijk met de meest gestelde vraag komen die er is maar toch ga ik het vragen.

    Ik ben op dit moment 16 jaar en opzoek naar een geschikte speakerset voor mijn opkomende drive in, mijn budget bedraagt maximaal 1300 euro. Zelf zat ik te denken aan 1 subs met 2 topjes of een set van 2 krachtige fullranges. Het moet een set zijn die de 150 man wel kan redden in een zaaltje. (Meer is altijd goed ). Zelf heb ik de Pioneer ddj SX en draai ik voornamelijk allround en hardstyle/hardcore.
    Zelf heb ik niet helemaal het idee wat voor deze prijs mogelijk is, hoop dat jullie mij hier een beetje in kunnen sturen, zelf ben ik al naar het baxshop pand geweest in Amsterdam. Hier raadde de medewerker mij een set van alto aan.( Waarvan ik vond dat er een mooi warm geluid uit kwam).

    Gr. Bas

    Ps; Mij werd de rommel van devine enz niet aangeraden wat is jullie mening hierin?
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

    #2
    Tja, voor 1300 euro heb je nog geen fatsoenlijke topkast, zeker als je ook hardstyle en hardcore draaid.
    poef, dit wordt een moelijke denk ik ?
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

    Comment

    • PvG
      • Sep 2012
      • 979

      #3
      Tja, ik zou ff doorsparen, voor 1300 euro koop je weinig waar je over een jaar ook nog plezier van hebt. Mijn advies: ga een tijd huren, dan kun je ook een set neerzetten die past bij de opdracht. Voor 100 euro huur je een potente set van een A-merk; de rest stop je in je spaarpot. Na een paar keer huren weet je dan ook beter wat je wilt/nodig hebt.
      As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

      Comment

      • vdlaanlichtengeluid
        • Jun 2010
        • 640

        #4
        Tuurlijk kun je wel iets vinden wat aansluit bij dit budget. Wees alleen niet bang om 2e hands te kijken. Vroeger draaide ik dit soort feesten gewoon met een paar 15 inch toppen van stageline op jou leeftijd. De dap clubmate setjes doen het best aardig en met een Eq ertussen kan je hier ook een redelijke sound uit krijgen. Die setjes gaan regelmatig over marktplaats voor nette prijzen.

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Er wordt zoveel gebruikt spul aangeboden dat je voor dat budget echt wel wat redelijks moet kunnen vinden met als groot voordeel dat de afschrijving nihil kan zijn. Nieuw zou ik met dat budget niet aan beginnen.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          Working...