Qsc kw 122

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gunther1
    • Dec 2014
    • 4

    Qsc kw 122

    Hey

    onlangs 2 toppen aangekocht de QSC KW122.
    ben er best tevreden over
    toch een vraag : achteraan de box is er onderaanrechts een draaikop op de outputvolume te regelen.
    als deze op 12 uur staat dan komt dit overeen met 0 DB.
    ik draai met traktor S4 zonder andere versterkers of mengpaneel ertussen, mijn vraag is hoever mag ik deze volumeknop op de box openzetten zonder de box zelf te beschadigen ????

    wil liever raad voor ik het tot het uiterste probeer en dan problemen zou hebben

    alvast bedankt voor jullie hulp

    gunther1
  • vester86
    • Jul 2010
    • 164

    #2
    ik neem aan dat je het over de knop "gain B" hebt? (en je de input in de cinch doet, de "tulp"aansluitingen?

    in dat geval mag die helemaal open, in de QSC top zit ingebouwde limiter die (normaal gesproken) de speaker beveiligd. maar als je met minder af kan is dat wel beter.

    Amplifier Protection Thermal limiting, output overcurrent, overtemperature muting, GuardRail™
    Transducer Protection Thermal limiting, excursion limiting
    Last edited by vester86; 30-12-14, 18:25. Reason: wat meer info gegeven

    Comment

    • gunther1
      • Dec 2014
      • 4

      #3
      thanks voor je reactie.

      mijn vorige boxen hebben het namelijk begeven en we weten nog steeds niet waarom.
      JBL EON 515 daarvan werd de interne versterker van de boxen allebei "opgeblazen" volgens de fabrikant.
      maar zoals gezegd speel ik zonder versterker of ander mengpaneel enkel maar met mijn controller traktor S4 dus ja.....

      daarom mijn vraag dat ik niet opnieuw hetzelfde zou tegenkomen !!

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Euhh, een luidspreker steeds in de limiter spelen is niet echt de bedoeling....
        Een limiter is een beveiliging, net als de toeren begrenzer van je auto.
        Schakel je een keer mis dan is het je redding, ga je in z'n twee volgas op de snelweg rijden dan haal je de volgende afslag niet.
        Dus, knippert het LEDje van de limiter zo nu en dan een keer, dan is er niks aan de hand, brandt die continu dan wordt het tijd voor een heftiger setje, bezoek aan de audicien, of misschien een psychiater.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • arjenv
          • Mar 2012
          • 77

          #5
          Of leren leten op de meters op je controller.....netjes op of net rond 0 db uitsturen scheelt ook.......

          Comment

          • Hitvision
            • Jun 2003
            • 389

            #6
            Ik denk dat hij daar na een jaar wel achter is. Niet onnodig op oude posts reageren aub. Deze post komt uit 2014 en dit wekt een hoop verwarring als daar in niet nodig gereageerd wordt.
            Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

            Comment

            • Needmoresound
              • Apr 2005
              • 170

              #7
              ga je in z'n twee volgas op de snelweg rijden dan haal je de volgende afslag niet.
              Met een goede toerenbegrenzer rij je zo naar Spanje, kap hem mooi op 6000 rpm af, terwijl hij met 7000 rpm het rood in gaat. Dan heeft de motor weinig te lijden...

              Ik heb een actief jbl subje met limiter. regelmatig hebben ze hem helemaal open gedraaid en hij doet het naar al die jaren nog steeds.
              Zorg er verder wel voor dat je mixer geen rommel uit stuurd (clippen), daar kan je limiter niks goeds meer van maken.

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #8
                Originally posted by Needmoresound
                Met een goede toerenbegrenzer rij je zo naar Spanje, kap hem mooi op 6000 rpm af, terwijl hij met 7000 rpm het rood in gaat. Dan heeft de motor weinig te lijden...
                Dan gaat ie nog steeds stuk, zuigers gaan kantelen omdat ze te weinig belast worden. On-topic nu; topic is al bijna anderhalf jaar oud.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                Working...