geluid in een ijsbaan

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ligth011
    • Jan 2010
    • 33

    geluid in een ijsbaan

    Ik heb voor een tent van 20 bij 40 achtergrond muziek nodig en af en toe de microfoon.

    Ben in bezit van van een dap soundmate 2 mk2

    Zelf zit ik te denken om er spaekers bij te plaatsen.
    Mijn vraag hoe doe ik dat en met wat?
    Er hangt een Pioneer djm 800 aan.


    bvd
  • FOHje
    • Mar 2013
    • 60

    #2
    voor hoeveel mensen?

    Comment

    • renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

      #3
      Dat wordt inderdaad een beetje krap... nog zo'n setje erbij zou mooi zijn, dan red je het zeker qua achtergrondmuziek. Eentje als PA links, eentje als PA rechts.
      Je kan ook (ietsje goedkoper) 2 topjes als delay plaatsen, moet daar uiteraard wel ruimte voor zijn en dan heb je een processor nodig.

      Even uitgaande van 2 Soundmate setjes zijn er meerdere mogelijkheden, maar de makkelijkste is de 'full range output' achterop de sub. Die lus je gewoon door naar de volgende sub, klaar.
      Die fullrange output is gewoon het fullrange signaal wat uit je mixer komt, dat kun je dus ook naar andere speakers, amps, weet ik wat sturen.
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

      Comment

      • ligth011
        • Jan 2010
        • 33

        #4
        Even uitgaande van 2 Soundmate setjes zijn er meerdere mogelijkheden, maar de makkelijkste is de 'full range output' achterop de sub. Die lus je gewoon door naar de volgende sub, klaar.
        Die fullrange output is gewoon het fullrange signaal wat uit je mixer komt, dat kun je dus ook naar andere speakers, amps, weet ik wat sturen.[/QUOTE]

        Dus als ik nog een stel speakers. Er bij hang kan dat via de output .
        moet daar dan een versterker tussen. ( als de speakers passivezijn )

        max 300 schaatsers

        Comment

        • sjig
          • May 2012
          • 909

          #5
          De fullrange output is eigenlijk gewoon direct doorgelust aan het signaal wat in de DAP SM 2 gaat. Als je een delay top wilt neerzetten is het wel raadzaam een processer oid. te gebruiken.

          Als je 2x dezelfde set hebt kan je de 2e set direct op de fullrange uitgang aansluiten. Dan krijg je dus 2 subs en 2 toppen per kant.

          Als je 2 losse speakers hebt ( passief ) moet hier inderdaad een versterker tussen, zijn ze actief hoeft dit uiteraard niet.

          Heb je zelf al toppen? Zo ja, welke?
          Wat je ook kan doen als je er géén hebt is wat duurdere toppen huren waar dit zelf zit ingebouwd. Scheelt weer een processor. Indien interesse; Pb maar even.

          Suc6

          Comment

          • ligth011
            • Jan 2010
            • 33

            #6
            ik heb nog wel 2 toppen liggen, waar plaats je dan zo,n processor.
            en hoe zit dat met de bedrading en bediening, dat is dan niet meer centraal?

            Comment

            • sjig
              • May 2012
              • 909

              #7
              Een processor is een apparaat waar vaak 2 ingangen ( soms meer ), en vaak 6-8 uitgangen opzitten ( verschilt per processor ).
              Je kan per uitgang delay, cross-over, eq, etc. instellen.

              De processor plaats je tussen de uitgang van je mengtafel en de speakers/versterker(s). Dus bv. op de ingangen sluit je de DJM aan. En op de uitgangen:
              1. DAP SM links
              2. DAP SM rechts
              3. Delay links
              4. Delay rechts

              De uitgangen 1 en 2 laat je dus zoals ie al uit de mixer was, misschien een kleine eq-correctie.
              De uitgangen 3 en 4 vertraag je met een aantal ms. Misschien, afhankelijk van welke toppen het zijn, een low cut.


              En goedkoop, maar goed voorbeeld is de DCX 2496 van Behringer. Deze heeft 3 ingangen, en 6 uitgangen.
              Last edited by sjig; 17-11-13, 11:38.

              Comment

              • ligth011
                • Jan 2010
                • 33

                #8
                jou voorbeeld kan ik niet vinden

                Comment

                • sjig
                  • May 2012
                  • 909

                  #9
                  Dan is mijn tip; Beter zoeken

                  Ik type in 'DCX 2496', de eerste 5 pagina's gaan over het product dat ik bedoel, van Behringer.

                  Comment

                  • ligth011
                    • Jan 2010
                    • 33

                    #10
                    ja had het inmiddels door, had alleen op de site van jh gezocht.
                    verschillende reviews

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #11
                      Kan me maar niet aan de indruk ontrekken dat dit klusje iets te hoog gegrepen is voor de spullen en de kennis die je hebt....
                      Mijn advies is dan ook om iemand in te huren die het wel aankan en je ogen en oren de kost te geven.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • ligth011
                        • Jan 2010
                        • 33

                        #12
                        Originally posted by MusicXtra
                        Kan me maar niet aan de indruk ontrekken dat dit klusje iets te hoog gegrepen is voor de spullen en de kennis die je hebt....
                        Mijn advies is dan ook om iemand in te huren die het wel aankan en je ogen en oren de kost te geven.
                        Is niet echt een klusje. En het gaat om achtergrond muziek.
                        voor in de regel schaatsende kinderen.

                        Comment

                        • NesCio01
                          • May 2010
                          • 1987

                          #13
                          Originally posted by ligth011
                          Is niet echt een klusje. En het gaat om achtergrond muziek.
                          voor in de regel schaatsende kinderen.
                          Dat noem ik dan wel een klusje

                          Heb je je postvak in al gevonden?

                          grtz

                          Nes
                          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                          Comment

                          • ligth011
                            • Jan 2010
                            • 33

                            #14
                            Originally posted by NesCio01
                            Dat noem ik dan wel een klusje

                            Heb je je postvak in al gevonden?

                            grtz

                            Nes
                            Zeker wel, maar inhuren kan ik overal, en dat was de vraag ook niet

                            Comment

                            • PvG
                              • Sep 2012
                              • 979

                              #15
                              Het spul zal enkele weken in een koude, vochtige tent hangen. Hou je dap setje heel door het thuis te laten en ga een weersbestendige set huren, bijv Bose 402s oid en als het kan 100V. Vergeet delays, gewoon de speakers aan een lange zijde van de tent hangen.
                              As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                              Comment

                              Working...