Externe geluidskaart voor BPM

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gilli060
    • Oct 2013
    • 1

    Externe geluidskaart voor BPM

    Ik gebruik BPM 4.9.1.0 op een Medion laptop AKOYA E6214 met 1,87 GH processor. Bij het DJ'n wil ik nu een externe geluidskaart aansluiten zodat ik soms kan luisteren wat ik zou willen gaan draaien. Ik had een Hercules soundkaart, maar die liep (te) vaak vast, wat tijdens het draaien zeeeeeer vervelend was. Mijn vraag is welke soundkaart kan ik aansluiten ofwel wie heeft ervaring hiermee.
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

    #2
    Het mooi van een bedrijf als Alcatech is dat ze serieuze support leveren.
    Op hun website staat bij de vraag naar geschikte externe geluidskaarten voor windows 7 en 8 onderstaande info:

    For Windows 7/8 we currently recommend for instance following professional multichannel soundcards:
    external:
    ESI Audiotrak Maya 44 with 4 In-and Outputs
    ESI Audiotrak Gigaport HD with 8 In- and Outputs

    internal (PCI):
    ESI Audiotrak Maya 44 in the PCI version
    ESIJuli
    Last edited by moderator; 06-10-13, 12:56.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

    Comment

    • moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

      #3
      aanvullend: doe ff een update van je BPM versie, ze zitten al op .4 tegenwoordig, wel zaak om bij te blijven
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

      Comment

      • daveyb
        • Aug 2009
        • 150

        #4
        Ik ben van mening dat de maya usb44 inderdaad het best werkt, deze pas ik zelf ook toe als ik niet werk met rekordbox.
        ik moet er wel bij zeggen dat de ervaringen met bpm in samenwerking met de maya iets minder zijn, maar zou dit vastlopen dan niet met BPM te maken hebben aangezien ik dit probleem wel eens met de maya heb gehad
        We doen het goed, of gewoon niet !

        Comment

        • vasco
          • Oct 2003
          • 2567

          #5
          Originally posted by moderator
          Het mooi van een bedrijf als Alcatech is dat ze serieuze support leveren.
          Originally posted by moderator
          aanvullend: doe ff een update van je BPM versie, ze zitten al op .4 tegenwoordig, wel zaak om bij te blijven
          De vraag is, heeft de TS een legale versie gekocht?

          Ik wil hiermee niet zeggen dat de TS een illegale versie heeft maar het genoemde versienummer is op zijn minst verdacht. Het door hem genoemde versienummer komt namelijk veelvuldig voor onder torrent gebruikers. Heeft hij een niet zo legale versie dan zal de fabrikant hem geen support verlenen en ik denk dat updaten naar een nieuwere versie ook niet (goed) tot de mogelijkheden behoren. In dat geval blijft het proberen op een forum als deze voor hem over.

          Comment

          • Roeltej
            • May 2001
            • 761

            #6
            Originally posted by vasco
            De vraag is, heeft de TS een legale versie gekocht?

            Ik wil hiermee niet zeggen dat de TS een illegale versie heeft maar het genoemde versienummer is op zijn minst verdacht. Het door hem genoemde versienummer komt namelijk veelvuldig voor onder torrent gebruikers. Heeft hij een niet zo legale versie dan zal de fabrikant hem geen support verlenen en ik denk dat updaten naar een nieuwere versie ook niet (goed) tot de mogelijkheden behoren. In dat geval blijft het proberen op een forum als deze voor hem over.
            Waarschijnlijk krijg je als antwoord dat die Maya 44 dan wel erg duur is, de software was immers gratis ;p

            Aan de andere kant, BPM studio, leuk in 1980, tegenwoordig veel te duur voor wat het kan en wordt aan alle kanten voorbij gelopen door software die beter en goedkoper is.
            Vitality Show

            Comment

            • daveyb
              • Aug 2009
              • 150

              #7
              Originally posted by Roeltej
              Waarschijnlijk krijg je als antwoord dat die Maya 44 dan wel erg duur is, de software was immers gratis ;p

              Aan de andere kant, BPM studio, leuk in 1980, tegenwoordig veel te duur voor wat het kan en wordt aan alle kanten voorbij gelopen door software die beter en goedkoper is.
              Toch, ondanks dat het zo oud is, werkt het in veel kroegen nog perfect !
              We doen het goed, of gewoon niet !

              Comment

              • DJ Antoon
                • May 2005
                • 1681

                #8
                Zo oud is het ook weer niet... Reƫler is eind 90, 1999 of zo, misschien nog wel jonger.

                Comment

                Working...