EV set

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • glennwestlander
    • Aug 2009
    • 91

    EV set

    best forumers,

    onlangs heb ik een mooie set gekocht die bestaat uit:

    6 x ev 188s subs
    2 x ev 212/75 tops
    2 x ev t221m (monitoren

    deze set runt op het volgende:

    subs: CP3000s
    Tops: cp2200
    Monitoren: CP1800

    Processor: dx38

    Na een aantal keren dit setje ingezet te hebben met 2 subs per kant en een topje vind ik het nogsteeds erg lastig om het precies zo te krijgen als dat ik wil.
    De set klinkt voor mijn toepassingen erg goed en was verbaasd over de power die de set output.

    De dx38 heeft een aangepast programma gekregen van een pro audio bedrijf van hier uit de buurt die het programma zo heeft aangepast dat het allemaal top aansluit op elkaar.

    Ik heb alleen 1 probleem en dat is het volgende.

    Ik hou mijn mixer (djm 900) altijd op de 0db.
    De versterkers staan vol open, en ik regel de output via de dx38

    hier komt ie:

    De dx38 laat alleen onwijs snel zijn clip lampjes zien zelfs als ik de dx ver onder de 0 db zet, hoe los ik dit op!
    Natuurlijk wil ik niet dat mijn set kapot gaat en heb het niet zo op clippen.
    Ik ben zelf altijd zeer strict in de 0db regel en ben altijd netjes op mijn spullen, maar durf er op zit moment niet meer output uit te halen, terwijl ik zeker weet dat het erin zit!

    kortom: mijn DX38 zegt gauw te clippen terwijl er 0db signaal in komt en de dx zelf nog zwaar onder de 0db staat ingesteld.

    De set up run ik nooit met 6 subs, puur omdat ik dan vind dat er een extra CP3000's bij de set moet.
    De 2 extra subs zijn ook gekocht omdat het een mooie bulk prijs was en omdat ik aan het groeien ben dus die versterker komt er vanzelf wel bij.

    Ik hoop jullie zo voldoende info in de situatie te hebben gegeven!

    Groeten,

    Glenn
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

    #2
    clip op de input of de output van de dx38 ??

    Comment

    • jans
      • Feb 2003
      • 869

      #3
      Ik vermoed dat de uitgangslimiters heel strak staan afgesteld om de set bij verhuur heel te houden.
      Lees met het software programma "Race" de parameters eens uit een kijk naar de afstelling van de limiters.
      Informeer anders eens bij degene waar je de set gekocht hebt, die zullen vast een verklaring hebben.
      Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

      Comment

      • glennwestlander
        • Aug 2009
        • 91

        #4
        clip op de output van de dx38, de dx heeft 4 kanaals output waarbij het gele lichtje gauw gaat branden

        Comment

        • glennwestlander
          • Aug 2009
          • 91

          #5
          beste jans, de limiters staan inderdaad goed strak afgesteld maar dat hoeft dan toch niet perse te compenseren in een normaal balans output?
          de set is opgekocht via een veiling dus bij die lui hoef ik al helemaal niet aan te kloppen.

          afgelopen weekend heeft de set in een locale horeca vestiging gestaan tijdens een feestje van me, en ik moet zeggen dat het daar onwijs goed heeft gepresteerd zelfs met de snelle clip.

          Comment

          • Hansound
            • Apr 2006
            • 832

            #6
            Als je voldoende output hebt dan zou ik de processor lekker zo laten.

            Comment

            • glennwestlander
              • Aug 2009
              • 91

              #7
              de output was voor deze set up prima, maar ik heb altijd wel graag een beetje ruimte over, en we blijven groeien dus er komen steeds grotere klusjes bij waarvan ik weet dat de output erin moet zitten maar het komt er niet uit.

              Comment

              • jans
                • Feb 2003
                • 869

                #8
                Glenn,

                De gele led geeft niet aan dat het signal klipt maar dat de limiter in werking is getreden. Als de rode led brandt is het klipniveau bereikt, dit moet je niet willen onder normale condities cq signaal niveaus.
                Als eerder gezegd deze kan krap afgesteld staan. Heb je al gekeken of gemeten wanneer de limiter begint te werken?
                Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

                Comment

                • glennwestlander
                  • Aug 2009
                  • 91

                  #9
                  @jans:

                  Oke helemaal top! ik heb de kans nog niet gehad om te meten, heb dit systeem nu pas een keer of 3 in gebruik genomen.
                  Ik heb nog even de man gebeld die het hele systeem heeft gelimit etc. en het zal helemaal goed komen!
                  Bij nader inzien heb ik hem dus nooit in de Clip geduwd, en zat alleen rustig tegen de limiter aan, dat geeft alvast een stuk beter gevoel!

                  Toch bedankt voor jullie reacties!

                  Comment

                  • MarkRombouts
                    • Jan 2005
                    • 1391

                    #10
                    De standaard instellingen hebben ook een snel intredende compressor op de uitgangen als ik me niet vergis.
                    Ik zou deze zelf altijd uitzetten en alleen een limiter gebruiken waar nodig.

                    Comment

                    • glennwestlander
                      • Aug 2009
                      • 91

                      #11
                      @marktrombouts

                      de standaard instellingen zijn compleet aangepast door de locale pa boer, aangezien de set altijd in dezelfde set up draait.

                      bedankt voor uw reactie!

                      Comment

                      Working...