Ervaringen RCF art 722a mkII en sub rcf 905?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Angelo6210
    • May 2012
    • 1

    Ervaringen RCF art 722a mkII en sub rcf 905?

    Beste collega's,


    Wie van jullie heeft ervaring met de rcf art 722a MkII en bijbehorende sub rcf 905?
    Ik lees er goede dingen over en vind ze in de showroom goed klinken, maar is het de € 5000 waard?
  • drummerke
    • Oct 2006
    • 432

    #2
    ik gebruik al een 1.5 jaar de RCF 722a, geen klachten, niet agressieve sound, wel een 2" driver...is niet iedereen fan van.
    ik gebruik wel 2 of 4 sub15D van db technologies erbij.

    Comment

    • roadguard79
      • Jun 2007
      • 28

      #3
      Een goedenmiddag

      ik gebruik de rcf 905 nu een maand of 3.
      ze bevallen mij erg goed heb de geluidsdruk gemeten en kom tot de 126 db.
      ik gebruik ze i.c.m. de rcf tt22a.
      ik zou voor de volledigheid er nog wel 2 bij willen hebben maar eerst even sparen weer.
      als je wilt mag je wel een keer komen luisteren op locatie.
      of het het geld waard is kan ik niet beoordelen maar ik ben er dik tevreden over .

      Comment

      • Tom L
        • Jun 2012
        • 2

        #4
        Hey Roadguard,
        Ik heb 4x art 905as sub + 2x tt 22a top.
        Art 905as is Handzaam (met wieltjes), Makkelijk alleen te tillen, "Weinig" ruimte tijdens vervoer, Geeft een brok herrie en is prijstechnisch nog niet zo verkeerd.
        Ik had al 4x 905as in mijn bezit toen ik de tt toppen bijkocht.
        Even getwijfeld of ik de Art 712 zou nemen, maar na een luistersessie bij Roger snel voor de tt's gekozen.

        Setje is mooi in balans. Echter als de 905as 's in de limit komen, speelt de tt22a nog vrolijk door. Oftewel de beperking ligt bij de bas. Wat headroom in de top vind ik echter wel fijn.

        Wat Angelo betreft: Tijdens de testsessie 4x 905as + 2x art712 loopt de set op een gegeven moment gelijk in de limit. 6x dus rode lampjes.
        Oftewel alles zit gelijkmatig aan zijn top.
        Mijn advies: Als je kiest voor 2x 905as, zou ik 2x een Art 3 of 4 serie top kiezen.
        Als je echt voor 2x een Art 7 serie top gaat zou ik zondermeer 4x 905as doen.
        Maar alles is afhankelijk natuurlijk van Budget, Soort feesten, Vervoersmogelijkheden etc
        Last edited by Tom L; 04-11-12, 14:01. Reason: spelfoutje

        Comment

        • djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

          #5
          Of je gaat voor de 4PRO-8003-AS, die door iedereen een beetje vergeten wordt, maar wel een geweldige bak lawaai maakt. Ik draai niet zo vaak, maar sinds een jaar of wat sta ik met carnaval bij de muziekvereniging te draaien met een setje RCF met 1 4PRO-8001-AS (voorloper van de 8003 geloof ik) en 1 ART 525A per kant. Gaat als een trein in een zaaltje met +- 200 man, maar de 300 haal je ook nog wel (beetje afhankelijk van de locatie en muzieksoort, houseparty is een iets ander verhaal dan een muziekje op een straatfeest ofzo).


          Daan
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

          Comment

          • Ultrasound Productions
            • Mar 2012
            • 26

            #6
            Inderdaad de 4Pro 8003 is een hele mooie sub, wij hebben zelf nog de 8002 in de verhuur. Zijn echter wel minder handzaam dan de 905.

            Die laatste hebben we onlangs geinstalleerd en goede reacties op ontvangen.

            Zelf gebruiken we onder de TT22A de TTS18A.
            RCF - The rules of sound.

            Comment

            • Tom L
              • Jun 2012
              • 2

              #7
              Lees ook mijn reactie van 5maanden geleden hier.

              Ik heb inmiddels 2x 4pro8003 aangeschaft voor icm mijn 2x TT22a tops.
              Alhoewel de 4x 905as 15"ers ook absoluut niet slecht klonk, is er met de 2x 4pro8003's + 2x TT22a een nog betere (diepere) sound uit te halen!
              Een professionele volwassen "sound"! Dat de 8003's groter en zwaarder zijn vind ik nu geen probleem meer.

              Mijn ervaring is inmiddels dat de Art 905as basjes super zijn voor icm met topjes uit de Art 3 serie / 4 serie / 7 serie krap aan, of dubbel bas? / TT08a.
              Als je meer wilt ontkom je niet aan een 18"er bas icm een dikke topkast (TT22a).

              Comment

              Working...