Kwaliteit DAP audio

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EvertB
    • Mar 2012
    • 1

    Kwaliteit DAP audio

    Wat is DAP voor merk, is het goed spul of rommel??

    Ben al een tijdje aan het zoeken maar kom vooral oude topics tegen, (2001/2003). Maar daar komt DAP niet echt positief uit..
    Mischien is er wat verandert

    Kan weinig vinden van het merk zelf, geen eigen website ed, en waar het vandaan komt bijvoorbeeld.

    B.V.D. Evert
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

    #2
    DAP komt van highlite (highlite.nl), dat is de website die je zoekt.

    En of het rommel is of goed spul... tjsa...

    DAP is geen Skytec, zo slecht is het doorgaans niet. Het is ook geen A merk. DAP heeft best spul wat ok is voor 'normaal' gebruik, maar het is erg afhankelijk van wat je zoekt.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

    Comment

    • Stefan
      • Jun 2003
      • 27

      #3
      Hangt er maar net vanaf welke serie je hebt. De allergoedkoopste serie (MC geloof ik) zou ik lekker aan je voorbij laten gaan. De iets hoger geprijsde series doen het best prima, je weet in ieder geval dat je bij DAP niet voor het merkstickertje betaalt, en zo lang je geen merkgeile opdrachtgevers hebt hoeft dat helemaal geen probleem te zijn.

      Comment

      • Rolandino
        • Mar 2007
        • 1451

        #4
        DAP en of Showtec is qua prijs kwaliteit een goede keuze. Het ligt er idd aan WAT je ervan wilt kopen.

        DAP heeft in de loop der jaren produkten geleverd en bewezen goed te zijn zeker voor het geld.

        Let wel dat op de meeste grote serieuze podiums steeds meer Showtec gebruikt wordt.
        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

        Comment

        • sis
          • Jul 2003
          • 3305

          #5
          Dap kan je een beetje vergelijken met behringer, ze hebben redelijk goede producten en ook minder goede producten.
          Bij mij komt geen van beiden niet meer binnen, teveel miserie aan een goedkope prijs.
          Meer zeg ik er niet over, je moet het gewoon zelf testen.
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

          Comment

          • SH1000
            • Dec 2009
            • 220

            #6
            Prijs/kwaliteit is best okay maar of dat het voor jou voldoet hangt erg sterk af van het gebruik. Waar ga je het voor gebruiken, hoe frequent, wat etc. Zonder daar naar te kijken is het eigenlijk onmogelijk om te zeggen of het een aardige keuze is.
            Good is the enemy of Great
            [Jim Collins]

            Comment

            • glennwestlander
              • Aug 2009
              • 91

              #7
              ik heb een aantal jaren geleden een Dap soundmate 3 mk2 gekocht, en speelt eigenlijk nog prima! voor de verhuur zijn zulke setjes helemaal top.
              zodra het lampje oranje gaat branden weten de mensen dat ze te hard gaan, voor mij is dit ideaal en eigenlijk nooit problemen mee ondervonden!

              Comment

              • sjig
                • May 2012
                • 909

                #8
                Heb zelf een DAP Palladium P2000. Het enige echte nadeel is dat ze 32 kg wegen. Maar die nieuwere iets van 20 geloof ik.
                Las in een ander topic dat als je ze een hele tijd continue laat spelen ze het begeven. Had ze voor een dag/nacht feestje toch een kleine 13 uur continue aan staan, waarvan 9 uur op vol vermogen achter te zware speakers. Vond ik eigenlijk wel meevallen, behalve dat het een hele hitte was in de flightcase.

                Heb laatst ook voor 30 euries in de b stock een dap mcb 15 gekocht... niet kopen!!!!!!!! Het eerste wat er gebeurde toen ik hem aansloot was dat er kortsluiting was en de versterker in de protect sloeg. Wat me wel opviel is dat er een heel miezerig filtertje in zit, weet zelf alleen niet heel zeker of het ook echt een filter is. Hoor nog gewoon hoge tonen eruit komen. Wat me ook opviel is dat de inslagmoeren er maar voor de helft in het hout zaten. Niet erg stevig dus. Het geluid... tja, mijn 10" topje produceert nog meer bas dan deze. Het design ziet er verder niet verkeerd uit. Wel jammer dat het schuim heel dun is en je alle witte lijm vlekken erdoor heen ziet (heb er zelf nu een nieuwe op gemonteerd!).

                Hier even een fotootje van het filter: http://img849.imageshack.us/img849/2186/fotozaz.jpg
                Kan iemand mij vertellen of dit ook echt een filter is. Ziet er iig niet veelbelovend uit voor een filter.

                Heb ook een aantal keer met de X serie mogen werken. Die vind ik voor de prijs zeker niet slecht. Komt redelijk wat geluid uit, en klinkt al zo veel beter dan de MC. Dan heb je ook nog de LT (touring) serie. Die heb ik zelf niet mogen ervaren, maar heb er zeer goede verhalen over gehoord.

                Conclusie: Dap maakt prima spullen. Maar sla alsjeblieft die MC serie over, daar ga je echt spijt van krijgen.

                Comment

                • NesCio01
                  • May 2010
                  • 1987

                  #9
                  Uhhh er staat toch DAP?
                  Aan de positieve reacties te lezen, dacht ik
                  ff dat er DPA stond...........

                  DAP kom ik nergens tegen, ken geen band die er mee toert,
                  geen theater waar het hangt.

                  grtz

                  Nes
                  Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                  Comment

                  • sjig
                    • May 2012
                    • 909

                    #10
                    Wit licht. Concert van Marco Borsato - Wit Licht werd compleet door alleen maar DAP, SHOWTEC, DMT spullen gebruikt. Klonk verder nergens naar, heel pieperig hoog en deed gewoon pijn aan je oren.

                    Maar voor drive-in en feestjes vind ik het prima kunnen.

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #11
                      Meen me te herinneren dat dit een forum voor 'professioneel' licht en geluid was.....
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • sjig
                        • May 2012
                        • 909

                        #12
                        'T heet toch DAP PRO!

                        Comment

                        • Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

                          #13
                          We kunnen allemaal iets afzeiken maar qua prijs kwaliteit verhouding heeft DAP best wel leuke dingen.
                          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                          Comment

                          • NesCio01
                            • May 2010
                            • 1987

                            #14
                            Het ligt er maar net aan waar ieder de lat wenst te leggen.

                            In het verlengde van de post van Sander is het wellicht een geste
                            om een splitsing in het forum aan te brengen in een gedeelte
                            waar baggeraars elkaar vinden en een echt pro-audio forum.

                            Bij de pro's ligt de lat hoog.

                            @Rolandino: Voor die prijs koop je never ever kwaliteit, zodat je
                            opmerking 'prijs/kwaliteit' haar doel, bij mij iig, mist.


                            @Sjig: Neen, het heet DAP-Audio

                            grtz

                            Nes
                            Last edited by NesCio01; 06-09-12, 12:53.
                            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                            Comment

                            • sjig
                              • May 2012
                              • 909

                              #15
                              Dat weet ik maar op de logo's van hun speakers staat altijd DAP Pro. Maar sommige die dat merkje dragen verdienen het woord pro niet, eigenlijk geen een.

                              Comment

                              Working...