Muziek. Waar haal ik het vandaan

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Falkor
    • Nov 2011
    • 10

    Muziek. Waar haal ik het vandaan

    Hallo allemaal,

    Net als velen van jullie ben ik gek van muziek en ik heb besloten ook 'platen' te gaan draaien.
    Ik zit alleen met het probleem dat ik niet goed weet waar de muziek vandaan te halen.
    Natuurlijk kan ik allemaal zelf cds kopen, maar ik vroeg me af of ik niet ergens muziek vandaan kan huren of zoiets dergelijks.
    Ik denk dan aan al die systemen in kroegen enzo. Dat wil ik ook wel. Zij hebben heel veel nummers, ook alvast in playlists.
    Kan ik dit ergens regelen? Ik neem aan dat die muzieksystemen hun muziek ook niet allemaal op cd's hadden..

    Alvast thx.

    Nu ga ik lekker alle tips voor starters op dit forum lezen!

    Groet,

    Hans
  • tha_dj
    • Jan 2004
    • 375

    #2
    Originally posted by Falkor


    Nu ga ik lekker alle tips voor starters op dit forum lezen!

    Had dat NU eerst gedaan, vervolgens de zoekmachine gebruikt,had je een antwoord gehad !!!
    your light !

    Comment

    • dj-inkognito
      • Jun 2011
      • 416

      #3
      kan me niet voorstellen dat dit hier op het forum nog nooit voorbij is gekomen want via google vind ik aardig wat info.


      maargoed, voor jou ding denk ik dat je het makkelijkst af bent met een bcm systeem o.i.d http://www.bcmmusic.nl/bcm-6000-lite,78.html
      altijd de nieuwste platen in je systeem en vooraf geprogrammeerde lijsten zoals top 40 / dance / 70 / 80 / etc etc etc

      je krijgt ook netjes elke maand +/- 150 nieuwe nummers opgestuurt. hoewel je met een internet verbinding altijd toegang hebt tot hun datebase waar vrijwel alles in staat en wat je kunt gebruiken..
      ook videoclips etc kun je via hier gebruiken,

      er zijn uiteraard meerdere van dit soort systemen waar jij mee aan de slag kunt
      ik zou zeggen lees je zelf maar even in in dit forum en via google en je komt een heel eind.

      Rick
      "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

      Comment

      • Falkor
        • Nov 2011
        • 10

        #4
        Originally posted by tha_dj
        Had dat NU eerst gedaan, vervolgens de zoekmachine gebruikt,had je een antwoord gehad !!!
        Nou, dat valt dus tegen.
        Ik wil geen muzieksysteem aanschaffen ofzo via zo'n partij.
        Maar ik wil alleen de bestanden ergens vandaan halen, zodat ik ze met mijn eigen computer kan afspelen enzo.
        Dat heb ik niet kunnen vinden op dit forum.

        Comment

        • Falkor
          • Nov 2011
          • 10

          #5
          Zoals ook in mijn andere reactie. Ik wil dus wel de muziek, maar niet dat hele systeem.
          Die lui zoals bcmmusic halen die bestanden toch ook ergens vandaan? Kan me niet voorstellen dat ze hele cd's rippen....
          Mocht iemand dat dus weten..

          Originally posted by dj-inkognito
          kan me niet voorstellen dat dit hier op het forum nog nooit voorbij is gekomen want via google vind ik aardig wat info.


          maargoed, voor jou ding denk ik dat je het makkelijkst af bent met een bcm systeem o.i.d http://www.bcmmusic.nl/bcm-6000-lite,78.html
          altijd de nieuwste platen in je systeem en vooraf geprogrammeerde lijsten zoals top 40 / dance / 70 / 80 / etc etc etc

          je krijgt ook netjes elke maand +/- 150 nieuwe nummers opgestuurt. hoewel je met een internet verbinding altijd toegang hebt tot hun datebase waar vrijwel alles in staat en wat je kunt gebruiken..
          ook videoclips etc kun je via hier gebruiken,

          er zijn uiteraard meerdere van dit soort systemen waar jij mee aan de slag kunt
          ik zou zeggen lees je zelf maar even in in dit forum en via google en je komt een heel eind.

          Rick

          Comment

          • NesCio01
            • May 2010
            • 1987

            #6
            Voor zover mij bekend:
            - de muziek die je draait zul je origineel in huis moeten hebben;
            - voor het ten gehore brengen ben je rechten verschuldigd.

            Origineel in huis, daar ontkom je niet aan,
            de rechten zijn soms overkoepelend afgekocht, maar dat moet
            je wel deel uit maken van die koepel.

            Kijk gerust eens bij Buma, Stemra en Sena (voor NL)
            wat er aan naheffing wordt geheven, als je 'gepakt' wordt.
            .........

            grtz
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

            Comment

            • renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

              #7
              Tsja, wat jij wil (en dat wil ik ook) is legaal muziek downloaden en op elk apparaat en in elk stukje software kunnen afspelen.
              Laat het weten als je wat gevonden hebt, want het is niet te geloven hoeveel mogelijkheden er zijn om muziek te luisteren of zelfs te downloaden (Grooveshark, iTunes, Spotify, Beatport), maar overal loop je tegen DRM, specifieke software of erg hoge prijzen op.

              En wat die kroegsystemen betreft: die kopen de tracks ook weer los via een tussenhandelaar of rechtstreeks bij de platenmaatschappijen en verkopen ze dan simpelweg door. Doe je geen moeite om de tracks of updates van een dergelijke systeem te krijgen zonder het systeem zelf, daar heb je niks aan. Het spul werkt met een of andere codec die niet vrij verkrijgbaar is.
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

              Comment

              • Falkor
                • Nov 2011
                • 10

                #8
                Dag Rene,
                Dank voor je reactie, wat je schrijft is wat ik bedoel.
                Ik wil eigenlijk net zo veel keus hebben als die kroegsystemen en vraag me af waar die kroegsystemen hun muziek vandaan halen.
                Wie die tussenhandelaar is. Want dan kan ik kijken of ik met hen een deal kan sluiten. Maar ik kan ze niet vinden..

                Comment

                • renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

                  #9
                  Die deal gaat je echt niet lukken.
                  Maar als je toch voor een dergelijk systeem wilt gaan (als in: muziekjes afspelen, niet echt DJ waardig), waarom dan geen Spotify?
                  Voor niks kun je nummers tot 5x streamen en als je een schijntje betaald per maand kan dat onbeperkt.

                  In die kroegsystemen staan overigens ook maximaal 10.000 nummers, meer mag je niet in eigen beheer hebben van Buma/Stemra.
                  Op Spotify staam er iets van 15 miljoen.
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                  Comment

                  • Falkor
                    • Nov 2011
                    • 10

                    #10
                    uhm. Spotify is alleen voor persoonlijk, niet commercieel gebruik. Dus dat kan ik niet gebruiken.
                    Ik moet er nog maar eens over nadenken. Het leek mij nou juist gewoon handig dat ik een soort van contract kon afsluiten en dan onbeperkt liedjes zou kunnen gebruiken.
                    Dan ben ik ook niet beperkt door mijn eigen budget om muziek aan te schaffen.

                    Comment

                    • Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

                      #11
                      Die kan je ook afsluiten alleen ben je verplicht hun systeem te gebruiken.

                      Je kan ook je eigen cd op mp3 zetten en gebruiken met BPM of ander DJ programma

                      Zolang jij je mp3 kunt aantonen met het origineel is er niets mis.
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                      Comment

                      • renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

                        #12
                        Spotify mag je ook commercieel gebruiken als je Buma/Stemra hun centjes geeft volgens mij. Kom het in steeds meer locaties tegen.
                        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                        Comment

                        • Stoney3K
                          • Sep 2007
                          • 1399

                          #13
                          Originally posted by Rolandino
                          Zolang jij je mp3 kunt aantonen met het origineel is er niets mis.
                          En hoe verwacht je dat te doen? Bonnetjes bewaren van de originele CD's? Gaat nog leuk worden bij een controle van een harde schijf van een halve TB...

                          Sorry, meneer de inspecteur, ik heb een hele koffer vol met CD's die ik tweedehands heb gekocht. Kijkt U vooral elk MP3'tje even na.... dan kom ik er over een half jaar wel op terug, goed?

                          Ik moet wel zeggen dat de TS een goed punt aankaart: Het vinden van muziek is tegenwoordig ook onbegonnen werk geworden als je één specifiek (misschien minder bekend) nummer wil hebben. Vind dan maar eens een originele CD waar die op staat, waar je die in Nederland kan kopen en of er dan geen tracks op staan die je dubbel hebt.
                          First make it work, then make it look pretty!

                          Comment

                          • Big Bang
                            • Apr 2008
                            • 652

                            #14
                            Originally posted by Stoney3K
                            Het vinden van muziek is tegenwoordig ook onbegonnen werk geworden als je één specifiek (misschien minder bekend) nummer wil hebben. Vind dan maar eens een originele CD waar die op staat, waar je die in Nederland kan kopen en of er dan geen tracks op staan die je dubbel hebt.
                            Valt wel mee. Als ik nu zou moeten beginnen met een collectie zou ik beginnen met een collectie van iemand over te nemen, en verder is het een kwestie van de aanbiedingen bakken lekker door te snuffelen. Tracks dubbel hebben is van alle tijden en helemaal niet zo boeiend.

                            CD's tweedehands kopen op marktplaats is voor een paar nummers vaak ook een goeie optie..
                            It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                            Comment

                            • Falkor
                              • Nov 2011
                              • 10

                              #15
                              Originally posted by renevanh
                              Spotify mag je ook commercieel gebruiken als je Buma/Stemra hun centjes geeft volgens mij. Kom het in steeds meer locaties tegen.

                              Dat is helaas dus niet zo Rene:
                              We helpen je graag! Lees hier hoe je Spotify instelt en gebruikt. Lees alles over functies, hoe je problemen oplost en antwoorden op je vragen. Alles wat je nodig hebt om altijd van muziek te kunnen genieten. Voor luisteraars, artiesten, merken, ontwikkelaars en fans.


                              Er staat:"
                              Can I use Spotify to play music in my bar, restaurant, store, school etc?

                              No, the Terms & Conditions that you agree to when registering for Spotify states that Spotify is for personal, non-commercial use."

                              Comment

                              Working...