Pas op "mogelijk" oplichting op marktplaats

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Disco Service Apeldoorn
    • Nov 2000
    • 299

    Pas op "mogelijk" oplichting op marktplaats

    Op Marktplaats staat een advertentie voor 2 x een CDJ 1000 MK3 en 1 x DJM 800 NIEUW voor de prijs van
    € 1450.-

    Advertentie nummer 1001257885 aanbieder www.gsm-land.com


    Een wel heeeele mooie aanbieding

    Zoals zo vaak geld hier ook "mogelijk" te mooi om waar te zijn.

    De adres gegevens van de bank in Griekenland waar je vooruit naar mag betalen komen ook voor op de webite www.opgelichtopinternet.nl

    Op z'n minst opmerkelijk.

    Via een link bij een van de gedupeerde nederlandse klanten kom je weer op een andere thread waar iemand spullen bij gsm-land heeft gekocht en natuurlijk niet heeft gekregen


    Ik laat aan de moderator over of dit in de goede rubriek staat.
  • Disco Service Apeldoorn
    • Nov 2000
    • 299

    #2
    aanvulling

    Overzicht gedupeerden
    Ad Informandum
    Nr Forumlid Artikel(en) Bedrag / Terugbetaald Gebruikte
    namen
    Gebruikte
    E-mailadressen
    Gebruikte
    IP-adressen
    Gebruikte
    Rekeningnummers
    Status
    01 LeonW92 Samsung I9100 G..... € 380,00 / € 0,00 www.gsm-land.com gsm-land@live.com 188.40.41.75 GR7301720580005058054416977 Overweeg aangifte!
    02 Guus1234 Samsung Galaxy ..... € 380,00 / € 0,00 GSM Land Customer Support gsm-land@live.com 178.63.251.125 GR7301720580005058054416977 Overweeg aangifte!
    € 760,00

    Comment

    • Lynx
      • Nov 2010
      • 94

      #3
      Even mailtje naar marktplaats sturen. Dan kan marktplaats actie ondernemen.

      Comment

      • Disco Service Apeldoorn
        • Nov 2000
        • 299

        #4
        Vanzelfsprekend al gedaan.

        Duurt altijd even ,

        Comment

        • Rieske
          • Aug 2002
          • 544

          #5
          Zo zie maar je dat niet alleen de overheid in Griekenland pure oplichters zijn... Triest volk met een onbetrouwbare president !

          Kan aan mij liggen maar nemen jullie niet altijd eerst telefonisch contact op alvorens lukraak geld over te maken ? De site waar wordt naar doorverwezen roept namelijk al genoeg vraagtekens op. En Marktplaats waarschuwt toch heel duidelijk voor dit soort mooie deals http://statisch.marktplaats.nl/help/veilighandelen/
          Life is what you make it

          Comment

          • @lex
            • Jul 2006
            • 1087

            #6
            Wel erg makkelijk om alle schapen met een kam te scheren. Ik heb vorig jaar zaken gedaan met een bedrijf uit griekenland dat via marktplaats gebruikte audio aanbood. Ik heb er absoluut geen spijt van. sterker nog, ik zou zo weer zaken met hen doen.

            Alsof er geen dubieuze Nederlanders zijn...

            @lex
            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

            Comment

            • Robert H
              • Jan 2006
              • 378

              #7
              Originally posted by Disco Service Apeldoorn

              (...) prijs van € 1450.- (...) Een wel heeeele mooie aanbieding (...) De adres gegevens van de bank in Griekenland waar je vooruit naar mag betalen (...) Op z'n minst opmerkelijk.
              Opmerkelijk? Dat er anno 2011 überhaupt nog iemand denkt hiermee de deal van het jaar te scoren, dát is opmerkelijk!

              Comment

              • Hansound
                • Apr 2006
                • 832

                #8
                Originally posted by @lex
                Wel erg makkelijk om alle schapen met een kam te scheren. Ik heb vorig jaar zaken gedaan met een bedrijf uit griekenland dat via marktplaats gebruikte audio aanbood. Ik heb er absoluut geen spijt van. sterker nog, ik zou zo weer zaken met hen doen.

                Alsof er geen dubieuze Nederlanders zijn...

                @lex
                Tja Grieken en Schapen he..

                Comment

                • frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

                  #9
                  Originally posted by @lex
                  Wel erg makkelijk om alle schapen met een kam te scheren. Ik heb vorig jaar zaken gedaan met een bedrijf uit griekenland dat via marktplaats gebruikte audio aanbood. Ik heb er absoluut geen spijt van. sterker nog, ik zou zo weer zaken met hen doen.

                  Alsof er geen dubieuze Nederlanders zijn...

                  @lex
                  Zijn er Nederlanders die niet dubieus zijn?

                  Comment

                  Working...