muziek computer en mp3 huren

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mjanssen78
    • Dec 2009
    • 31

    muziek computer en mp3 huren

    Heren en dames,

    Ik ben voortnemens om een muziek computer aan te schaffen met een muziek (mp3) licentie erbij om zo mijn muziek te legaliseren. Ik heb wel veel legale muziek maar natuurlijk ook wat download spul. Door middel van bovenstaande optie kan ik denk ik het goedkoopste en gemakkelijks legaal muziek krijgen.

    Ik ben voortnemens om een BCM 6000 of 7000 systeem aan te schaffen , echter zijn er ook andere leveranciers die welliswaar goedkoper setjes aanbieden , echter wat is hiervan de kwaliteit en gebruiksgemak.

    Heeft iemand hier iets zinnigs over te zeggen ?

    MVG

    Maurice
  • Roeltej
    • May 2001
    • 761

    #2
    Waar is het voor/wat ga je ermee doen?

    Beetje basic drive-innen en bruiloftjes, waar je een flink assortiment ouwe meuk nodig hebt die je start-stop draait. Of echt dj werk, dingen mixen, zorgen voor laatste dance(?) enz.? En ben je van met controller, of muis/tobo/touchscreen te draaien?

    Net even snel die BCM dingen gegoogled, lijken me leuke horeca systemen, ding aan en verder niet naar omkijken, ergens ziet het er me te simpel uit (hoeft ook niet verkeerd te zijn) hebben ook wel hun best gedaan de Denon logo's van die controller weg te soepen.
    Vitality Show

    Comment

    • mjanssen78
      • Dec 2009
      • 31

      #3
      Ik draai zelf met 2 cdj 1000MK3 en een djm 800. Echter voor de bruiloften en andere feesten waar veel verzoek plaatjes komen is het handig om zoiets achter de hand te hebben. en als je zelf 7000 nummers moet kopen ben je al snel 10.000 euro kwijt als je deze legaal wilt kopen. En dan moet je vervolgens blijven bijkopen...

      Comment

      • Ws Soundexpresse
        • Jun 2001
        • 1007

        #4
        ik zou naar de systemen van PB sound kijken, kun je zelf muziek bijzetten, gewoon virtal dj gebruiken (en dus met time-code of cdj-400 ed. draaien).
        En het kan op je eigen laptop op pc, lijken me voor dj's toch allemaal wel voordeeltjes....
        Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

        Comment

        • NiTRO
          • Sep 2002
          • 677

          #5
          Originally posted by Ws Soundexpresse
          ik zou naar de systemen van PB sound kijken, kun je zelf muziek bijzetten, gewoon virtal dj gebruiken (en dus met time-code of cdj-400 ed. draaien).
          En het kan op je eigen laptop op pc, lijken me voor dj's toch allemaal wel voordeeltjes....
          Ik heb laatst de gratis versie op mijn laptop gezet als backup voor het draaien, ik heb mij daarnaast voor nog geen €10,- per maand een abbo gepakt bij NETSEARCH dat bij Virtual DJ zit en nu heb ik alle muziek vaak INCL CLIP (!!) bij de hand. Moet alleen een internet lijntje hebben maar dat zit tegenwoordig op elke telefoon!
          Met netsearch zoek je online en als je je plaat gevonden hebt word ie gedownload naar je player, als je klaar bent word ie weer gewist, je kunt hem dus niet fikken....maar ja voor 10 euro in de maand hoor je mij niet klagen.

          Wat ook nog een optie is, is SPOTIFY, gratis (maar met reclame) of 10 euro in de maand en de optie om OFFLINE hele cd's te downloaden en zo mee te nemen naar elk feest. Spotify heeft dan geen pitch functies maar kan dus wel hele cd's in een keer downloaden, dus ook weer ideaal als backup bij bijvoorbeeld bruiloften etc!

          Comment

          • dj-wojcik
            • Jul 2008
            • 911

            #6
            hahaha, je wilt dus gaan draaien over de !oh! zo geweldige draadloze verbinding van KPN/Vodafone/T-mobile.

            Dat is nu echt eens een no-go. Probeer eens een HD joetoep filmpje met je telefoon te streamen, zonder ook maar 1 seconde dat het moet bufferen of dat het hapert. Zeker als je ook nog de videoclip fuction van Virtual DJ gaat gebruiken.

            Lijkt me dus niet de juiste oplossing.

            ps. lijkt me vooral leuk als je hier in Kanne in de grotten staat

            [update]
            ojah! was vergeten te zeggen dat je ook nog moet opletten op de FUP... kom je op 1 avondje makkelijk over heen. Heb je voor de rest van de maand niks te internetten.
            Last edited by dj-wojcik; 17-11-10, 17:31.
            [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
            [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

            Comment

            • NiTRO
              • Sep 2002
              • 677

              #7
              Originally posted by dj-wojcik
              hahaha, je wilt dus gaan draaien over de !oh! zo geweldige draadloze verbinding van KPN/Vodafone/T-mobile.

              Dat is nu echt eens een no-go. Probeer eens een HD joetoep filmpje met je telefoon te streamen, zonder ook maar 1 seconde dat het moet bufferen of dat het hapert. Zeker als je ook nog de videoclip fuction van Virtual DJ gaat gebruiken.

              Lijkt me dus niet de juiste oplossing.

              ps. lijkt me vooral leuk als je hier in Kanne in de grotten staat

              [update]
              ojah! was vergeten te zeggen dat je ook nog moet opletten op de FUP... kom je op 1 avondje makkelijk over heen. Heb je voor de rest van de maand niks te internetten.
              Het word niet GESTREAMD (zoals je al kon lezen). Twee weken geleden npg gedraaid op deze manier in Maastricht nergens geen last van gehad, en nee idd niet gebruiken in de vochtige omgeving van de grotten, maar goed daar werkt geen enkele telefoon verbinding.

              Wil hier alleen aangeven dat het onzin is een BCM of ander soort systeem te kopen, totaal niet rendabel voor de gemiddelde jock! Spotify en Netsearch zijn goede alternatieven tegen een belachelijke lage prijs.

              Ik ben trouwens nog nooit over mijn download limiet geweest (misschien een serieus abbootje pakken als je op zo'n manier met internet gaat werken of je neemt een dongle !)

              Comment

              • mjanssen78
                • Dec 2009
                • 31

                #8
                Heren ,

                Na lang wikken en wegen toch maar een een BCM systeem aangeschaft. Omdat ik toch niet zo`n goed gevoel heb van allemaal die erg goedkope oplossingen ... heb lang getwijfeld tussen BCM en PB sound , echter de interface en de lijsten van BCM lijken mij beter. Heb de player 2e hands kunnen kopen , scheeld enorm. En kan deze set ook makkelijk verhuren voor feestjes waar ze geen DJ willen... Vraag me ook af hoe het met de bumra en de npvi e.d. zit met de door jullie voorgeslelde diensten ...

                Comment

                • NiTRO
                  • Sep 2002
                  • 677

                  #9
                  Originally posted by mjanssen78
                  Heren ,

                  Na lang wikken en wegen toch maar een een BCM systeem aangeschaft. Omdat ik toch niet zo`n goed gevoel heb van allemaal die erg goedkope oplossingen ... heb lang getwijfeld tussen BCM en PB sound , echter de interface en de lijsten van BCM lijken mij beter. Heb de player 2e hands kunnen kopen , scheeld enorm. En kan deze set ook makkelijk verhuren voor feestjes waar ze geen DJ willen... Vraag me ook af hoe het met de bumra en de npvi e.d. zit met de door jullie voorgeslelde diensten ...
                  Met de Buma zit het precies hetzelfde als dat jij nu hebt, alle muziek van de door mij genoemde systemen is legaal. Spotify is wereldwijd een van de bekendste en stabielste systemen en daarnaast betaalbaar. Dus ik vraag mij af wie nu nog een BCM gaat huren?

                  Maar goed zo'n bcm systeem is natuurlijk leuk draaien (ik draai er elk weekend mee). Het is ook heel lang een van de enige stabiele systemen op de markt geweest (samen met de andere merken natuurlijk) maar na wat testjes ben ik erachter gekomen dat de andere systemen (spotify/virtual dj ea) toch heul erg in de buurt komen voor een prikkie van de prijs.

                  In ieder geval veel draai plezier met je systeem, blijft lekker zo'n verzameling legale muziek op zak !

                  Comment

                  • itrs
                    • Jul 2017
                    • 1

                    #10
                    Als je wilt een iPad of een iPhone huren : http://www.liverental.nl
                    Goede service

                    Comment

                    • Hitvision
                      • Jun 2003
                      • 389

                      #11
                      Originally posted by itrs
                      Als je wilt een iPad of een iPhone huren : http://www.liverental.nl
                      Goede service
                      Kunnen we dit figuur niet in rook op laten gaan ofzo?
                      Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

                      Comment

                      Working...