Numark D2: probleem met librarian.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wes J
    • Jan 2010
    • 4

    Numark D2: probleem met librarian.

    Hallo,

    Ik heb een 2dehands D2 director gekocht van Numark. Is in perfecte staat, ook uiterlijk geen enkel gebruikspoor en heb er zelfs originele verpakking bij gekregen...

    Ik probeer al een tijdje een library aan te maken zodat ik makkelijk kan zoeken, maar dit lukt maar niet :s

    Ik heb Librarian 1.50 op de pc staan en firmware 1.09 op de D2.
    Via pc (librarian) heb ik een full library aangemaakt (zonder foutmelding, geheel met succes). Wanneer ik de harde schijf echter aansluit op mijn D2 zegt hij dat hij geen library heeft gevonden en vraagt hij of hij zelf één mag aanmeken...

    De harde schijf wordt wel herkend door het toestel en kan ook gewoon in de mappen gaan zoeken. Maar de library op zich herkent hij niet :s

    Iemand raad??? (weet iemand trouwens met welk programma je playlisten kan aanmaken? Ik veronderstel dat hij de playlist van windows media player niet zel herkennen? :d)

    Alvast bedankt

    Wes
  • tididi
    • Aug 2001
    • 352

    #2
    je moet ook de d2 updaten
    dit doe je door een stikje te nemen en daarop de firmware 1.09 en libririan te downloaden naar dit stikje en dieze dan in je d2 doen en dan deze aanzetten
    je krijg dan in je schermpje na een tijdje dat deze update en als hij daarmee klaar is kan je dus alles afspelen enzo
    succces.
    p.j

    Comment

    • amigo
      • May 2004
      • 64

      #3
      idd firmware updaten, bestanden vind je op volgende link
      Numark D2 Director | Discontinued Products | Interstate Audio
      en de bijbehorende librarian gebruiken.

      lees ook zeker de "D2 Director Belangrijke informatie " bij de downloads.


      Mvg Luc
      Last edited by amigo; 21-01-10, 22:29.

      Comment

      • Fridge
        • Mar 2002
        • 153

        #4
        amigo en tididi, ik snap jullie advies om te updaten niet. OP schrijft dat hij al firmware 1.09 (=nieuwste firmware voor de D2) draait. Daar zal het probleem dus niet in zitten lijkt me.

        Wes J, heb je de library gemaakt van de volledige schijf/partititie, of van 1 map (met eventuele submappen) ? De D2 verwacht namelijk een library te vinden op de root van een schijf. Ik kan me voorstellen dat dit het probleem zou kunnen zijn...?

        Qua playlists, ik weet in elk geval dat m3u playlists ondersteund worden door de D2 (wel even laten indexeren door Librarian)

        Comment

        • amigo
          • May 2004
          • 64

          #5
          updaten kan nooit kwaad, zeker niet als je hem 2dehands koopt.

          Als je de librarian software toepast op een map krijg je een waarschuwing dat je de "librarian map" moet verplaatsen naar de "root" van je schijf.

          Playlist maak je aan met winamp, wel raar dat je tracks die toevoegd via de d2 tot de playlist niet ziet als je achteraf de playlist terug inlaad in winamp.

          Mvg Luc

          Comment

          • Fridge
            • Mar 2002
            • 153

            #6
            Originally posted by amigo
            updaten kan nooit kwaad, zeker niet als je hem 2dehands koopt.
            tja, klinkt voor mij een beetje als de 'start u hem gewoon maar eens opnieuw op, mevrouwtje' oplossing. Nieuwste firmware is nieuwste firmware, lijkt me eerlijk gezegd sterk dat deze zo specifiek corrupt is geraakt dat alleen playlists niet juist verwerkt worden.
            Enfin, natuurlijk kan updaten 'geen kwaad' .....

            Originally posted by amigo
            Als je de librarian software toepast op een map krijg je een waarschuwing dat je de "librarian map" moet verplaatsen naar de "root" van je schijf.
            klopt helemaal wat je zegt. Sommige mensen klikken echter op f1-snelheid langs alle meldingen/waarschuwingen die een programma geeft, vandaar dat ik graag van Wes zou willen horen of dit zijn probleem wellicht kan oplossen

            Originally posted by amigo
            Playlist maak je aan met winamp, wel raar dat je tracks die toevoegd via de d2 tot de playlist niet ziet als je achteraf de playlist terug inlaad in winamp.
            als je je realiseert hoe e.e.a. verwerkt wordt is dit niet vreemd. De D2 werkt niet direct met m3u lijsten. Deze m3u's worden via Librarian geimporteerd in de D2-database. Wanneer je op de D2 aanpassingen maakt worden deze netjes in dezelfde database geschreven, maar niet in het m3u bestand wat ooit als bron diende voor die database.

            Comment

            • tididi
              • Aug 2001
              • 352

              #7
              Originally posted by Fridge
              amigo en tididi, ik snap jullie advies om te updaten niet. OP schrijft dat hij al firmware 1.09 (=nieuwste firmware voor de D2) draait. Daar zal het probleem dus niet in zitten lijkt me.

              Wes J, heb je de library gemaakt van de volledige schijf/partititie, of van 1 map (met eventuele submappen) ? De D2 verwacht namelijk een library te vinden op de root van een schijf. Ik kan me voorstellen dat dit het probleem zou kunnen zijn...?

              Qua playlists, ik weet in elk geval dat m3u playlists ondersteund worden door de D2 (wel even laten indexeren door Librarian)

              hij geeft aan dat de firmware op zijn pc staat maar misschien niet goed op de d2
              dus daarom firmware goed op de d2 zetten.dus de juiste librarian,
              als deze ouder is dan de 1.50 dan dus weer updaten .
              Last edited by tididi; 24-01-10, 12:02.
              p.j

              Comment

              • Fridge
                • Mar 2002
                • 153

                #8
                zucht... het staat er toch echt duidelijk:


                Originally posted by Wes J
                Ik heb Librarian 1.50 op de pc staan en firmware 1.09 op de D2.
                Last edited by Fridge; 24-01-10, 12:10.

                Comment

                • Wes J
                  • Jan 2010
                  • 4

                  #9
                  Hallo Iedereen,

                  Ik heb even geprobeerd door gewoon de map library in mijn bovenste indeling te zetten op mijn harde schijf (de map stond nu in mijn submap "music" waardoor hij hem niet vond waarschijnlijk)

                  Iedereen enorm bedankt voor de hulp en tips!

                  Cheers!

                  Comment

                  • Fridge
                    • Mar 2002
                    • 153

                    #10
                    Originally posted by tididi
                    waarom zucht!!
                    er staat inderdaad librarian op PC en firmware 1.09 op D2,
                    maar niet dat de librarian 1.50 op de d2 staat DUS!
                    tididi, Librarian zet je niet op de D2. Librarian is een programma wat je op je PC draait om een database aan te maken op een USB-device wat je aan de D2 koppelt. Je kunt Librarian dus niet op je D2 installeren, welke versie dan ook. Verder schrijft de OP dat hij netjes versie 1.50 van Librarian heeft, ook daar geen probleem dus. Niet vervelend bedoeld, maar misschien goed om je even in de materie te verdiepen voordat je adviezen geeft.

                    Wes, dit was precies mijn vermoeden, blij te horen dat je probleem opgelost is. Veel plezier met je D2, ik gebruik mijn exemplaar nog steeds met veel plezier (zeker nadat ik het probleem van het flikkerende display opgelost had).

                    Comment

                    • tididi
                      • Aug 2001
                      • 352

                      #11
                      [QUOTE=Fridge;525091]tididi, Librarian zet je niet op de D2. Librarian is een programma wat je op je PC draait om een database aan te maken op een USB-device wat je aan de D2 koppelt. Je kunt Librarian dus niet op je D2 installeren, welke versie dan ook. Verder schrijft de OP dat hij netjes versie 1.50 van Librarian heeft, ook daar geen probleem dus. Niet vervelend bedoeld, maar misschien goed om je even in de materie te verdiepen voordat je adviezen geeft.

                      i.[/QUOTE

                      je hebt erg gelijk
                      ik heb wel zelf ook de d2 en dacht dus eerst dat de librarian ook los van de update op de d2 moest worden gezet
                      maar je bent nooit te oud om te leren toch????
                      alleen komt het wel iets vervelend over hoe je het antwoord neerzet ,maar ik heb een hele dikke huid:-)
                      gr van mij
                      p.j

                      Comment

                      • Dimi
                        • Oct 2002
                        • 91

                        #12
                        Originally posted by Fridge
                        (zeker nadat ik het probleem van het flikkerende display opgelost had).
                        Wat was dat dan? Mocht het mijn D2 ooit overkomen, weet ik waar ik naar kan/moet kijken.

                        Overigens kun je in de library aangepaste afspeellijsten (erg handige optie, tijdens draaien voeg ik vaak goede verzoekjes toe) weer uitlezen/exporteren met een progje wat een fanatiekeling geschreven heeft: http://www.saeckel1.de/index.php?opt...id=13&Itemid=4

                        Comment

                        • Fridge
                          • Mar 2002
                          • 153

                          #13
                          tididi, ik bedoelde niets vervelends hoor :-)

                          dimi, de oplossing van dit (schijnbaar vaker voorkomende) probleem heb ik zelf ook ooit eens ergens op een engelstalig forum opgeduikeld. De oplossing is: D2 opendraaien (achterkap eraf), en voorzichtig de centrale (display-)flatcable aanduwen. Sindsdien is het probleem van de flikkerende display-backlight bij mij in elk geval helemaal verdwenen.

                          Comment

                          • Dimi
                            • Oct 2002
                            • 91

                            #14
                            ok, dankje. Je weet maar nooit.

                            Comment

                            • Whitefarmer
                              • Oct 2003
                              • 1244

                              #15
                              DDS80 demo grrrrrr

                              hallo,

                              zojuist een DDS80 gekocht.

                              na heel even ermee 'gespeeld' te hebben, de laatste firmware erop gezet. (1.13 ipv 1.11)

                              Hier zit een 'demo-mode' in, met als gevolg dat deze demo-mode heel erg agressief (na 2 minuten 'niets' aanraken) automatisch start!

                              Uiteraard heb ik meteen een mailtje naar numark gestuurd, maar hebben hier al meer mensen last mee?

                              Wacht in elk geval even met updaten totdat duidelijk is of dit een bug is of dat ik iets verkeerd heb gedaan.

                              Op dit moment is de DDS voor mij ONBRUIKBAAR (na 2 minuten niet in gebruik = DEMO-mode). Ook als er gewoon een nummer speelt!!!!

                              Ik houd jullie op de hoogte.
                              Groeten John
                              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                              Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                              Comment

                              Working...