Nieuwe speaker set.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djtom
    • Jan 2009
    • 142

    Nieuwe speaker set.

    Hoi,
    Ik stel me even voor,
    Ik ben tom ben 14 jaar oud en draai af en toe een feest 12x per jaar denk ik.
    Heb nu 2xjb systems tsx 15 en bx 1850 en een palladium 1600.
    Maar nu wil ik kijken voor wat kwaliteit.
    Mijn buget is ongeveer 1200 euro maximaal.
    Het zouw fijn zijn als ik de versterker kan behouden.
    Aantal mensen zijn ongeveer rond de 50 150 mensen,
    Ik wil passief.
    Verder moet het in de auto vervoert kunnen worden.

    Bij voor baad dank.

    gr.tom
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

    #2
    misschien is een gebruikt DAP Soundmate 2 MKII setje iets voor je zitten rond de 1200 euro gebruikt denk ik wel !
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

    Comment

    • Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

      #3
      Keus zou ik gemaakt hebben !

      Prijs is toch wel in BTW he ?
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

      Comment

      • djtom
        • Jan 2009
        • 142

        #4
        Actief vind ik niks.
        En de subs zijn 60 kilo krijg ik niet naar de zolder waar alles staat.
        Zijn er nog andere opties.

        gr.tom

        Comment

        • Beckers Entertainment
          • Dec 2008
          • 650

          #5
          Originally posted by djtom
          Actief vind ik niks.


          gr.tom
          Zou je ook kunnen onderbouwen waarom je actief niks vind?
          Ik zie bij jou een hoop voordelen. Zo heb je een even grote kast, die enkele kilo's zwaarder is maar niet meer ruimte in neemt door een los versterker rek.
          Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

          Comment

          • djtom
            • Jan 2009
            • 142

            #6
            Actief vind ik niks want de versterkers vind ik niet fijn,
            En heb liever gewoon versterkers en die goed via een crosover aansturen.

            gr.tom

            Comment

            • DJ M!SCHA
              • May 2009
              • 16

              #7
              verkoop je dan die subs?

              Comment

              • djtom
                • Jan 2009
                • 142

                #8
                Dus ik heb eens rondgekeken.
                En kwam bij de electro voice sx en sb serie uit.
                Iemand ervaring mee.

                gr.tom

                Comment

                • Jord_Nje
                  • Dec 2008
                  • 8

                  #9
                  actief/ passief

                  Je wil graag een setje dat je in een auto kan vervoeren?
                  Dan zou ik voor actief gaan zodat je niet met een los rack moet gaan zeulen waar je versterkers/ crossover in zitten
                  eenige nadeel is miss dat het wat meer weegt
                  maar met zoon budget zou ik voor ev gaan en niet voor de soundmate van dap


                  gr jord

                  Comment

                  • vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

                    #10
                    Originally posted by djtom
                    Actief vind ik niks want de versterkers vind ik niet fijn
                    Ik sluit mij aan bij de rest, dit zijn naar ik inschat vooroordelen die jij hebt en geen eigen ervaringen. Je bent 14 jaar en wil zoveel mogelijk knoppen en kisten (laten) zien, dit gebeurt wel vaker onder deze leeftijd want het is natuurlijk best stoer allemaal. Er zijn genoeg redenen om te kiezen voor passief, jij hebt er nog geen één gegeven behalve vind ik niks vanwege de versterkers. Ik kan jou zeggen dat er hele goede actieve sets zijn met prima versterkers dus een vooroordeel dat geen hout snijdt.

                    Het moet in de auto passen is ook een redelijk ruim begrip, Is die auto een smart, hatchback, station, vw transporter of een vrachtwagen?
                    Ik ga even uit van een stationwagen en dan lijkt mij actief juist heel mooi. Een extra versterkerrack moet je ook tillen en in die auto passen tenslotte. Je moet het op zolder krijgen, een los versterkerrack is ook behoorlijk zwaar.

                    Wij hangen misschien naar jou idee/smaak teveel naar actief maar neem aan dat de ervaringen hier waarschijnlijk een stuk hoger liggen dan die jij hebt. De adviezen aan jouw zijn goed bedoelt tenslotte.

                    Comment

                    • Whitefarmer
                      • Oct 2003
                      • 1244

                      #11
                      en wat voor muziek draai je voor die 50-150 man??

                      Ikzelf gebruik voor de kleine partijtjes met veel plezier een setje EV zx-1'tjes, met daaronder een SB122 subje

                      2 maal top, 2 maal sub +/- €1200,- in de BTW, kun je gewoon je palladium aanhangen!

                      Ik ken je huidige speakers niet, en weet dus ook niet of dat dit 'beter' gaat zijn.

                      Compact is het in elk geval wel.
                      Groeten John
                      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                      Comment

                      • remco_k
                        • Sep 2002
                        • 325

                        #12
                        Originally posted by djtom
                        Hoi,
                        Maar nu wil ik kijken voor wat kwaliteit.
                        Dat is een heel goed streven en met het budget wat je stelt, vind je vast wel wat moois.
                        Originally posted by Rolandino
                        misschien is een gebruikt DAP Soundmate 2 MKII setje iets voor je zitten rond de 1200 euro gebruikt denk ik wel !
                        DAP? Dit is dan weer een raar advies voor iemand die op zoek is naar kwaliteit.

                        Verder heeft passief en aktief aan beide kanten zo z'n voor en nadelen.
                        Originally posted by djtom
                        Actief vind ik niks want de versterkers vind ik niet fijn,
                        En heb liever gewoon versterkers en die goed via een crosover aansturen.
                        Een crossover is juist bij aktieve setjes prima te gebruiken. Maar het is hoogstwaarschijnlijk niet nodig omdat het benodigde filterwerk in de versterker (en dus in de speaker) is ingebouwd.
                        Nog een voordeel van aktief: doorgaans is de versterker samen met de gebruikte speaker(s) een perfecte match en goed beveiligd (soms ook bij budget merken), dat betekend doorgaans harder geluid zonder dat het kwalitatief achteruitgaat. En als je dan echt te hard gaat, bestaat de kans dat de versterker zelf dmv een limiter regeling (of ander soort regeling) oversturen en defecten voorkomt.
                        Dat is iets wat je met passieve speakers en versterker ook kunt hebben, maar dan moet jij ze wel heel erg goed op elkaar af hebben gestemd. En dat is waar het vaak fout gaat.

                        Kortom: ik wil je meegeven dat je niet direct aktieve speakers moet negeren in je zoektocht.
                        Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
                        Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

                        Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

                        Comment

                        • Whitefarmer
                          • Oct 2003
                          • 1244

                          #13
                          In mijn mail ontving ik onderstaande:

                          hoi,
                          Ik las dat u op jh forum de zx 1 en sb 122 heefd hoe is die cominatie tot hoeveel man gaat dat.
                          Zouw u daar muschien een paar foto van kunnen sturen.
                          En met welke versterker stuur u die aan.


                          Over deze combinatie is al veel op dit forum geschreven, in mijn vorige post gaf ik al aan tevreden te zijn over het setje. Hoeveel man je ermee aankan hangt af van een aantal factoren:
                          wat voor zaal, wat voor muziekstijl, stampen of achtergrond enz.

                          Misschien kun je wat foto's op het www vinden door bij bijv. GOOGLE in te typen: ev zx1 sb122.

                          Als versterker gebruik ik:
                          voor alleen ZX1 - QSC GX-5, Phonic XP2000, Samson S1000
                          combi ZX1/SB122 - Samson S2000, Phonic XP3000 of 4-acoustic P900

                          Ik wil graag afsluiten met de mededeling: LET EENS WAT BETER OP BIJ DE LESSEN NEDERLANDS OP SCHOOL. (zoek de verschillen)

                          hoi,
                          Ik las op het jh forum dat u (je mag ook hoor) de zx 1 en sb 122 heeft, hoe is die combinatie en tot hoeveel man gaat dat.
                          Zou u daar misschien een paar foto's van kunnen sturen.
                          En met welke versterker stuurt u die aan.

                          ...gelukkig wel punten en hoofdletters...
                          Groeten John
                          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                          Comment

                          • remco_k
                            • Sep 2002
                            • 325

                            #14
                            Originally posted by Whitefarmer
                            Hoi,
                            Ik las op het JH forum dat u (je mag ook hoor) de zx 1 en sb 122 heeft, hoe is die combinatie en tot hoeveel man gaat dat?
                            Zou u daar misschien een paar foto's van kunnen sturen en met welke versterker stuurt u die aan?
                            Als je het doet, doe het dan goed.
                            Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
                            Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

                            Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

                            Comment

                            • Whitefarmer
                              • Oct 2003
                              • 1244

                              #15
                              ... ik had er de KRACHT niet meer voor...
                              Groeten John
                              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                              Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                              Comment

                              Working...