lichttafeltje: 4xmac 8xpar

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • )jeroen(
    • Jan 2001
    • 546

    lichttafeltje: 4xmac 8xpar

    Goedemiddag,

    wij hebben een paar discootjes, waar we nog een goede lichttafel bij willen hebben. Ik ben niet zo thuis in het lichtgebeuren, vandaar deze vraag hier. Wat moet er allemaal op kunnen: 4x mac, en 8 parren. Eis is wel dat het niet te moeilijk is om te bedienen. Ik vind het zelf niet zo erg om me er in te verdiepen om zo de tafel 100% te kennen, maar er gaan ook veel andere mensen mee op pad, en dan moet het simpel te bedienen zijn. Oftewel, ik zet er een paar programma's in en die moeten makkelijk op te vragen zijn. 2e eis is dat het een A of bijna A merk moet zijn. Budget is nog niet zo belangrijk. Het liefst zo goedkoop mogelijk uiteraard , maar we zijn bereid om meer te betalen voor een tafel die dan ook écht goed is. Oja, we gebruiken het liefst een tafel, geen laptop.

    Ik ben benieuwd naar de mogelijkheden!
    Gr.

    )jeroen(
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

    #2
    Originally posted by )jeroen(
    Goedemiddag,

    wij hebben een paar discootjes, waar we nog een goede lichttafel bij willen hebben. Ik ben niet zo thuis in het lichtgebeuren, vandaar deze vraag hier. Wat moet er allemaal op kunnen: 4x mac, en 8 parren. Eis is wel dat het niet te moeilijk is om te bedienen. Ik vind het zelf niet zo erg om me er in te verdiepen om zo de tafel 100% te kennen, maar er gaan ook veel andere mensen mee op pad, en dan moet het simpel te bedienen zijn. Oftewel, ik zet er een paar programma's in en die moeten makkelijk op te vragen zijn. 2e eis is dat het een A of bijna A merk moet zijn. Budget is nog niet zo belangrijk. Het liefst zo goedkoop mogelijk uiteraard , maar we zijn bereid om meer te betalen voor een tafel die dan ook écht goed is. Oja, we gebruiken het liefst een tafel, geen laptop.

    Ik ben benieuwd naar de mogelijkheden!
    Martin Xciter of iets in die trend?
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

    Comment

    • tijn
      • Oct 2003
      • 184

      #3
      SGM Pilot 2000. Perfect voor kleine dingen en snel te leren. Een XCiter kan meer, maar is ook wat lastiger te doorgronden. Ik zou de Pilot in ieder geval sterk prefereren boven de div. Showtec controllertjes.

      Gr,

      Martijn

      Comment

      • )jeroen(
        • Jan 2001
        • 546

        #4
        Is die pilot 2000 wel een geschikte tafel om ook chases mee te maken voor 2 fourbarren? Of is die tafel eigenlijk alleen voor intelligente lampen?

        Groeten,

        Jeroen
        Gr.

        )jeroen(

        Comment

        • Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

          #5
          Originally posted by )jeroen(
          Is die pilot 2000 wel een geschikte tafel om ook chases mee te maken voor 2 fourbarren? Of is die tafel eigenlijk alleen voor intelligente lampen?

          Groeten,

          Jeroen
          Twee fourbarren moet met de Pilot 2000 op zich nog zonder problemen kunnen. Je kunt er niet echt vlot grandioze sets theaterdimmers mee aansturen, maar voor chases over lampjes moet het geen probleem zijn. Ik heb er vaak genoeg actieve Sunstrips mee aangestuurd.

          Mocht je echt meer PARren willen aansturen, kun je altijd naar de Studio 12/24 Scan kijken.
          First make it work, then make it look pretty!

          Comment

          • )jeroen(
            • Jan 2001
            • 546

            #6
            Het is echt alleen maar voor disco. Alleen voorgeprogrammeerde dingen dus. Stel ik programmeer dat ding, en leg er een A4tje bij met hoe mensen de chases of programma's aanzetten, is dit te doen of zitten er zoveel functies achter dezelfde knoppen dat dat gedoemd is tot fout gaan?
            Gr.

            )jeroen(

            Comment

            • Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

              #7
              Originally posted by )jeroen(
              Het is echt alleen maar voor disco. Alleen voorgeprogrammeerde dingen dus. Stel ik programmeer dat ding, en leg er een A4tje bij met hoe mensen de chases of programma's aanzetten, is dit te doen of zitten er zoveel functies achter dezelfde knoppen dat dat gedoemd is tot fout gaan?
              Dat gaat zonder problemen. Gewoon even aangeven wat er onder welke memory-fader zit en dan lol hebben met knipperpatroontjes, gobo'tjes en kleuren... Mix and match

              Ik weet niet of je de Pilot 2000 kunt vergrendelen, zodat ie niet onverhoopt te programmeren valt. Dat zou in dit geval wel handig zijn, anders kun je als het echt nodig is de programmeerknoppen wel afplakken.
              First make it work, then make it look pretty!

              Comment

              • LJ Gerrit
                • Apr 2002
                • 479

                #8
                Ik dacht zelf aan de ETC Smartfade ML.
                Zeer complete tafel voor een scherpe prijs!!

                Klik hier voor meer info.
                ------------------------------------------------
                Without colour, there is no perception
                ------------------------------------------------
                MvG

                Gerrit Schottert
                Controllux

                Comment

                • Stoney3K
                  • Sep 2007
                  • 1399

                  #9
                  Originally posted by LJ Gerrit
                  Ik dacht zelf aan de ETC Smartfade ML.
                  Zeer complete tafel voor een scherpe prijs!!

                  Klik hier voor meer info.
                  Die is natuurlijk wel een stuk duurder dan de Pilot 2K. Wel meer functies uiteraard, een tafel waar je mee vooruit kan en prima in de verhuur gezet kan worden. Maar hij zit wel in dezelfde prijsklasse als de SGM Pilot 3000, waar je ook een aardig eind mee uit de voeten kan.

                  Voor een drive-in show zou ik trouwens wel de Pilot 2000 kiezen, maar dat is misschien een kwestie van voorkeur. Hij is af en toe wel tweedehands te vinden, en 19" mountable. Mocht je meer parren hebben, dan kun je er altijd een 12- of 24-kanaals tafeltje naast zetten (bv. MA 12/2). Maar zoals ik zeg, dat is meer persoonlijke smaak, de Smartfade ML lijkt me ook interessant om een keer mee te werken.
                  First make it work, then make it look pretty!

                  Comment

                  • )jeroen(
                    • Jan 2001
                    • 546

                    #10
                    We hebben inmiddels een Pilot2000 aangeschaft. We halen 'm van de week op. Bedankt voor de hulp!
                    Gr.

                    )jeroen(

                    Comment

                    • TVVL
                      • Jan 2006
                      • 53

                      #11
                      Kijk eens naar deze Zero 88 Lighting. Lighting Control Systems for Entertainment, Stage, Film, Television, Theatre, Schools and Drama

                      Jester ML heeft 24 convectionele kanalen, en kan tot 30 bewegende lichten aansturen. Kost ongeveer 2300 excl. BTW

                      Comment

                      Working...